Margeir Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Som topic sier har dere noen efaring med å kjøre med 18" vinterdekk i bredden 225/40 profil? Hvis noen har lyst til å dele efaring, vurderer å kjøre med det i vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrullex Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Kjørte med 235/40r18 forrige vinter og synes det var helt supert! Men nå skal det sies at her oppe er det skikkelig vinterføre, så på slaps/sørpe kan jeg se for meg at det kan ha en tendens til å "seile" litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 26, 2012 Share Skrevet September 26, 2012 Jeg kjører 235/35/19 på min og det er ikke noe problem. Føler egnetlig at bilen ble mye mer stabil med de hjula en med 17". Så det er ikke noe problem, har ikke hatt noe problem på dyp snø heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 Kommer nok veldig an på hvor du kjører mest. På Eidsvoll er det kanskje mest saltede veier og da går det meste bra? Bytta fra 245/40/18 (mulig jeg husker feil profil) til 225/45/18 på min E61 i fjor. Bosatt på Lillehammer og her i innlandet med mye ordentlig vinter fungerer det helt topp. Kjørte 225/45/17 på E46 da jeg bodde i Oslo og det fungerte også fint. Ville bekymra meg mer for å gå over 225 enn 18". Har kjørt flere biler, inkl F11 med helt nye dekk, med 245 bredde og det er rett og slett tragisk håpløst på vinteren. Er så lite grep at det knapt er mulig å leke en gang. Kan ikke få sagt hvor dårlig jeg synes det fungerer på ordentlig vinterføre i innlandet. Kjører 285/245 på sommer så har ikke fobi for brede dekk Jeg bare vet av erfaring at vinterdekk bør være smalere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 hør med Jacobsen91, han kjørte med 19" vinter på sin e39 og virker som at det fungerte bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 Kjørt flere sesonger i Oslo med 235-35/18 (tror jeg) piggfritt, og det fungerte overraskende bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 Dama er fra innlandet (mellom Hamar og Brummundal ett sted) så har fått kjørt på annet en salta Oslo-veier og står på mitt. Funker veldig bra, men for all del, ikke kjøp billig dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margeir Skrevet September 27, 2012 Forfatter Share Skrevet September 27, 2012 Jeg kjører veldig mye i drammen og oslo områder, og ett par ganger opp til hallingdal. Kommer nok ikke til å kjøpe breddere en 225 og ikke noen billig dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå