Sølvfelg Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Har siden juni i år hatt en 318i E46 1999mod, men oppdaget for litt siden at det er vått og rustfarget under mattene i bilen. Forslag til hva dette kan være av og hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Oi, dette er ikke bra. Jeg vil anbefale deg å ta vekk alle teppene som har slik farge og se på tilstanden på metallet under. Jeg regner med at gulvet ditt er rimelig rustet. Hvis du ikke gjør noe med dette kan det bli hull i gulvet, da må du kappe ut skadet metall og sveise inn nye plater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Hmm dette var rart, hvordan er lukten i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sølvfelg Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 Det lukter ikke noe spesielt. En venn skal hjelpe meg med å få ut teppene i morgen, gruer meg... Jeg er ikke hendig til å kappe/sveise, hva kan dette koste hvis det er ille nok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sølvfelg Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 Hadde bilen inne hos en kompis som satte på en ny baklist for en uke siden, han kikket nøye under men fant ingenting skummelt under hvertfall. Har dette noe å si for hvordan det kan se ut under teppene..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Det kan sølvfelgelig ( ) kun være overflaterust. Du får krysse fingrene. Men at det er vått (etter regn?) kan jo bety at det er hull. Samtidig kan det være noe annet som lekker. Du får sjekke, og rapportere tilbake. Rustreparasjon er ikke billig. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Så spør jeg, er det mulig å få rusthull i gulvet på en 99 modell E46? Om det har vært mye fukt i bilen vil jeg tro det hadde luktet litt surt/vondt en stund etter regn? Hadde teppet vært vått over lenger tid så blir det luktende. Mercedesen min lekker et eller annet sted når det regner, et par dager etter lukter det surt og vondt, tørker så opp bilen på beste vis og lukten forsvinner, så gjentar det seg ved neste skikkelige nedbørsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Uansett hvordan tilstanden er, så er det ikke noe jeg ville oversett. Er jo ikke noe tvil om at det er rust under der. Min bil står aws inne for reperasjon av rust, og kan si at slike jobber ikke er en billig affære. Så anbefaler å få fikset det så fort som mulig. Kanskje du er heldig og kune slipper unna med å pusse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimma /// Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Under alle mattene og du har ikkje merka nokke ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Du kjøpte en 13år gammel bil, og ser/kjenner ikke under mattene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Håper trådstarter kommer med bilder av hvordan det ser ut under teppene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Det der tyder veldig mye på at det er rett og slett "rustvann" som har trengt igjennom teppet, lett å oppdage med lyst gulvteppe og værre med mørkt grulvteppe. Her har det sikkert stått fukt så lenge at det har begynnt å ruste og derav denne misfargingen, er du heldig er det kun snakk om overflate rust. Skal det ha rusta igjennom så må det ha ligget vann og fukt der lenge, så lenge at du definetivt hadde merket det pga lukt. Vanlige årsaker til fukt på gulv er som regel dørpakninger som er gåene, gåen dør membran, pakkninger eller tette dreneringsventiler rundt takluke eller slett arbeid ved frontrute bytte som resulterer i lekasje. Hadde litt fukt under matta bak på venstre side i min 2002 E39 og det viste seg å være membranen i døra, byttet denne og bilen var tør igjen. Har litt av det samme på min E34 nå, hvis det regner MYE og lenge i strekk så blir det bittelitt fukt rundt fothvilern på førersiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Eller at slangen til takluke dreneringen rett og slett har hoppet av. Skjedde meg en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magne_ Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Er også veldig stor sjanks for at dette skyldes at fuktsperren i dørene slipper fra døra. Den "limelista" som er der org blir dårlig.. Dette var et problem på min e46 touring, faktiskt på alle 4 dørene men værst på pasasjersiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Oktober 14, 2012 Share Skrevet Oktober 14, 2012 Eller at slangen til takluke dreneringen rett og slett har hoppet av. Skjedde meg en gang. Hvor finner man denne slangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå