Gå til innhold

Rustfri og nylakkert E36 325 Coupe! Monsterupdate 02.06.16

tobbis
 Share

Anbefalte innlegg

Må vel lage en tråd om bilen min jeg også, etter å ha stalket rundt på forumet her i ett par mnd :P

Litt info om bilen:

Er en 92 modell som har rullet 177 000 km.

Fargen er Diamantsvart 181.

Er importert fra Tyskland i 2007.

Kom tidligere i år over denne bilen her på Bimmers, og da ble den kjøpt av meg i April.

Minimalt med rust på bilen, noe er det på fram og bakskjermer, men det følgte med nye når kjøpet ble gjort. (Noen som har erfaring med å sveise inn nye bakskjermer?) ellers er det ørlite overflaterust på bagasjeromsluken, ellers er det fint lite :)

Bilen skal IKKE vinterkjøres, da jeg planlegger og ikke kjøpe X-antall frontfangere, eller la den ruste vekk.

Bilen ruller på Zito Bel Air White 18x8,5 felger, noe som jeg er svæært fornøyd med :D

Strøkent Alcantara Vader M3 interiør!

Står også Supersport Black Evolution Coilovers på den :)

Stylingmessig er de høyst prioriterte planene:

- M3 front

- M3 speil

- M3 bakfanger

- Angeleyes

- Sort grill

Vurderer også litt andre ting som:

- Øyelokk (ganske usikker)

- Girkule med lys (er vel kanskje litt harry, men må ha en ny uansett da den gamle er løsnet og emblemet er vekk)

- CSL bagasjelokk

- M3 lister rundt bilen

- M3 skjørt

- Sote vinduer

Har sikkert endel mer planer på lur, oppdaterer når jeg kommer på hva de er :P Men dette er da hovedsakelig hva jeg tenker å gjøre nå i første omgang.

Bare å si hva du synes og komme med innspill om planene, og bilen ellers :)

2 bilder fra den dagen jeg kjøpte bilen :)

vlzm9tbxed38ncl7ycnu.jpg

asehlo99fqkgv25o8rpz.jpg

Resten er litt nyere bilder

ntx8buiaz1v9lrdq6wk2.jpg

p95s2disybfdt1k9e4yr.jpg

mhazg9h0big4y5pbg8yz.jpg

zc7s5u7ugfdwv7qxleye.jpg

fls4pdqtic0pmvigkcqx.jpg

ceiczh0x9wyrv3eywzvr.jpg

hugtr4r3vbvwxdcs1jzh.jpg

hktvcc34v1kmol9jj8h3.jpg

asamyjae9f13gkg98qre.jpg

o9ulsmlp1tdwwskwb5ix.jpg

fdakorqhvpynyr29ocic.jpg

2ojp0z6usdz8zlqgczb2.jpg

uzbu9fn7ct53yceiz1pu.jpg

rhpp3ckejghtjtfnrazu.jpg

Endret av tobbis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har fått deg! kommer til å se bra ut med de planene du har! fint stuk på den!=) Annbefaler VIRKELIG scorpion eksos koster litt men er verdt det! Får utrolig fin lyd på vanlig kjøring så når du gir på kommer brølet=)

skal følge med her=)

Har faktisk tenkt å kjøpe scorpion ja :) så det er også på listen!

Kan også nevne at jeg har kjøpt M3 baklykter fra ebay nå nylig! Bilder kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har fått deg! kommer til å se bra ut med de planene du har! fint stuk på den!=) Annbefaler VIRKELIG scorpion eksos koster litt men er verdt det! Får utrolig fin lyd på vanlig kjøring så når du gir på kommer brølet=)

skal følge med her=)

Har faktisk tenkt å kjøpe scorpion ja :) så det er også på listen!

Kan også nevne at jeg har kjøpt M3 baklykter fra ebay nå nylig! Bilder kommer :)

Bare husk å legg på litt ekstra silicon eller lignene rundt lyktene for de fra ebay har en tildens til å dugge litt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for øyeblikket i EU-godkjenningsprosessen, og jeg må også få senkesettet godkjent i vognkortet. Dette har vist seg å vær et helvete hittil, skal på min 5 (!!) fiehjulskontroll neste uke, hver gang jeg har vert inne har det alltid vert noe tull, måtteskifte foringer og bærearmskuler...og ene gangen måtte jeg heve den framme, og senke bake. Dette burde jeg vel egentlig vite på forhånd, men det gjorde jeg altså ikke :D Så ett lite tips til deg som skal på firehjulskontroll: Sjekk at alt av foringer og bærearmskuler er i orden! Skal ikke være lett nei :P

Kan pøse på med noen bilder også :)

5gesxubpriaff05yx856.jpg

cvrhe85501jnmgqyduf9.jpg

soihj9cq292wfixrvv3b.jpg

Rett etter jeg fikk på baklyktene

ye8iottjdmp6fnj3euq1.jpg

f8ab9oipqag8so9ysdjg.jpg

cmv92iw7x71733t38y6e.jpg

Noen som vet hva som har skjedd her??

7a5u88in7wobsjo9lkkf.jpg

d9ockhwkis5bq6n63v6h.jpg

Skifting av bærekuler. WD-40 <3

tc15ter19ho19slgfmz6.jpg

zrfkrj907avl3ddt6imu.jpg

Lekasje ved begge bakruter...Noen som har hatt samme problem, og vet om det er mye arbeid og fikse? skjer kun når det pissregner, men når jeg vasker bilen kommer det ingenting inn :S

obz602wzs2edtpin5stz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vert inne på EU-kontroll, der fikk jeg fem 2'er feil :(

- Parkbrems for dårlig bremsevirkning bak.

- Retningslys - feil farge, begge bak.

- Bakaksel - slakk i innfestinger, slakk i ytre foring øvre bærearm høgre bak.

- Bakaksel - dårlig innfestinger, dårlige foringer langsgående bærearmer bekke bak.

- Mangler dokumentasjon på senkesett.

Eneste jeg lurer på er de retningslysa, siden jeg har M3 baklykter lyser det hvitt, holder det å skifte til orange pærer? noen som har erfaring med å godkjenne en bil me de baklyktene? :D har nemlig kvittet meg med mine gamle baklykter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...