Gå til innhold

Tzunami's e39 ///M5 ESS *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med flott vogn!! 8) Skal bli moro å se hva som skjer videre. Fint å se at du skal beholde den orginale bilen i stedet for å bygge om.. Å ha en ombygd ///M-bil mister sjarmen spør du meg.. Så du har gjort det riktige valget ;)

Ellers håper jeg det går i samme retning som din gamle E39... Da kan vi alle fall være sikkert på at M5`n blir skamrå 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det litt bilder ;) uredigerte, noen fra turen og noen fra nå nettopp ;)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Og så litt fra turen ;)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Rett før jeg ble stoppet av politiet:

[ Bilde ]

Og på vei av motorveien for å møte de andre igjen, etter å ha blitt stoppet :P smånervøs og skjelven, men alt gikk bra :)

[ Bilde ]

Rett etter båten til danmark:

[ Bilde ]

Der møtte vi jommenmeg en "kompis" ;) eller venninne da ;) hun smilte godt når vi lå side om side :) desverre kun 525(?)

[ Bilde ]

Enda en kompis, i danmark, her snakker vi ekte vare ;)

[ Bilde ]

Og siste bilde fra turen, på vei over mot sverige

[ Bilde ]

Tøffe bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye, fortolling er jo 25% av alt, dvs kjøp av bil, skilter eksportdokumenter, drivstoff, ferge osv :S jeg vet jeg ikke kommer noe vei med det, men skal sende mail til tollvesenet for å høre om de har en forklaring på hvorfor man må momse av drivstoff, ferge osv :S det er jo moms på det fra før av, og det er vel såvidt jeg vet ingen sunn fornuft som tilsier at den norske stat skal ha penger for det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiøret har han sikkert sikla fullt, så må på rens først :lol:

Haha :P litt skummelt nesten at jeg er så avslappet i bilen, jeg er så vandt til m-ratt, girkule, seter osv, så tenker ikke så mye på at jeg faktisk sitter og kjører M5, før jeg gir på da såklart :D skal få vasket den litt innvendig, så kommer det vel noen interiørbilder snart også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

Glemte å fortelle at bilen i front her er "nye-bilen" til selgern :P men han skulle kjøpe hus, og en e63 amg til våren :P

Kjøpte du av forhandler, så får du jo tilbake den tyske momsen på 19% eller hva det er. Derfor lønner det seg alltid å kjøpe av forhandler kontra privatperson i Tyskland.

Var kun en som var aktuell som kom fra forhandler, men den hadde ikke takluke, og var ikke bedre stand iallefall.. Fikk heller ikke noe svar fra dem :S virker som folk har vanskelighet med å tro på det når "utlendinger" er interessert i tyske biler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, takbytte på e39 har jeg gjort nok xD er ikke altfor vanskelig, men er så mye jobb bare :P

Jeg er veldig takknemlig for all hjelp jeg har fått av Markus som han heter, han har gjort alt av eksportarbeid, papirer kjørt hit og dit, sendt mail i hytt og gevær, så ganske kjekt ;)

skulle bare si ifra når jeg kom nedover til nesteår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få tilbake momsen må bilen ha blitt brukt som leasing/firma/leiebil...

Du kunne forresten "glemt å ta kvittering" på transportkostnadene..Da beregnes ett gjennonsnittsforbruk på 2500kr som er fastsatt av staten.. slipper unna med det faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...