Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Har startet med å sette sammen forstillingen.

null_zpssjvkt6ek.jpg

null_zpsm9m1b2zs.jpg

null_zpsufghzitl.jpg

Måtte se hvor mye, eller det er vel heller lite, plass det blir med de gamle supertouringfelene jeg har. 9" felger med innpress på -7 bygger bra utover... Men tror det skal gå akkurat med litt justering av camber.

null_zpsqskl4ta2.jpg

Neste prosjekt er å få satt på svinghjul, clutch og girkasse på motoren, så den kan settes inn i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo som mål å bli ferdig til denne sesongen, men siden jeg har måttet vente alt for lenge på enkelte deler, samt at samboer er gravid, så tror jeg dessverre at jeg går glipp av denne sesongen. Skal få en arvtager til i september, så vanskelig å "bo" i garasjen med gravid samboer som sliter litt mer enn ved forrige graviditet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette endrer seg med PeeBee forstillingen, men skrubbradiusen må jo bli helt på trynet med så lav ET? Det kan umulig være en fordel på Ringen om du skal kjøre fort. Ellers kul bil og kult prosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hva skrubbradius er, men kjenner til flere som kjører fort med tilsvarende felger i svenske BMW-cup'n, så tror nok jeg skal få det til å fungere på min også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrubbradius er ett teoretisk mål mellom senterlinjen av hjulet og senterlinjen gjennom øvre og nedre festepunkt av svingaksen (mellom dempertopp og bærekule i ditt tilfelle) og ideelt sett skal en forlenget linje av svingaksen gå utenfor senterlinjen av hjulet ved kontaktflaten.

så ja det påvirkes av peebee forstillinga, og av justerbare dempertårn etc.
Men det ideealmålet er også ikke nødvendigvis for racing, men for en standard bil på veien. så er litt andre ting som prioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrubbradiusen er uten tvil veldig på minussiden med så lav ET. Ujevnheter i veibanen vil påvirke styringen markant mer. Det er nok ikke en så stor ulempe rundt en bane (i forhold til vanlig vei), men Ringen er forholdsvis kuppert og ujevn. Ligner mye på en vanlig vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, camber flytter skrubbradiusen med McPherson fjærbein. Senk og camber gjør derimot ikke noe med bumpsteer, det har jo med innfestninger til indre styreledd og indre opphengsledd. BMW har nok ikke noe bumpsteer originalt. Om det følger med hylse for å flytte styreledd ned er det fordi innfestningen til ytre bærekule er flyttet ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...