Gå til innhold

M30B35 motor i bmw E39 ? Noen som har vært borti dette?

andre266
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel ikke noe can-bus i en e39 før 99? er ikke noe problem å gjennomføre dette, men du må bruke v8 forstilling for å få kulpen foran traversen.. motorfester og det elektriske er ikke noe problem hvis du er litt praktisk anlagt..

M30b34 er vel kanskje noe sprekere enn en m52b28, og i følge morten er den nok billigere i drift også ;)? Den eneste som kanskje kunne vurdert å kjøpt den bilen av deg etter at du angra på at du satt inn sånn gammal dritt (min mening) i en sånn bil, må være morten. Men tviler på at han ville vurdert en bil som ikke skrangler soom en e28 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overskriften sier. lurer jeg på om dette lar seg gjøre og om det er mye arbeid?

Jeg har stående en bra m30b34 fra e32 .

så lurer på om noen vet om denne passer ned e39?

Du må ikke finne på å sette inn denne steinaldermotoren, dyr i drift og ikke minst uten Vanos, det merkes.

Sett heller inn en M52B28.

Husk også på at om du senere skal selge den er den nesten verdiløs.

så det er vanosen du merker forskjell på :lol::lol:

en m30b35 er nok mye sterkere på bunndraget enn en 2,8 m52 gitt

Mye sterkere er den slett ikke, har selv hatt 535iA,

Vanosen har enormt å si. M30B34 har 305 NM på 4000rpm og M52B28 har 280NM på 3950 NM. Men på lavere turtall ser det ikke sånn ut, 2,8 literen har 80% dreiemoment på 1800 rpm, det har ikke M30B34.

http://automobilio.info/en/BMW/5er/5er- ... 211AG/6835

Sev 525i i E39 er bare 0,3 sekund tregere fra 0-100 enn E34 535i, men har 3 km høyere toppfart.

http://www.ultimatespecs.com/car-specs/ ... -525i.html

528i E39 er 0,2 sekund raskere fra 0-100 enn 535i E34 i tillegg til 1 km høyere toppfart.

http://www.ultimatespecs.com/car-specs/ ... -528i.html

Samtidig er forbruket av en annen verden.

Og ja, vanosen betyr enormt, jeg hadde den ute av funksjon på min bil, noe som resulterte i nesten 2 sekund tregere 0-100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle sliterne har jo mye mer sjel enn de nye! men hva hjelper vel det når det lykter vond og går dårlig :P

Hva mener du med lukter vondt? Katalysator ble påbudt på alle nye biler i Norge fom. 1988/89.

Som Kjell er inne på er E39 528i hurtigere enn E34 535i, men ikke mye hurtigere. Det store poenget med M52 motoren i relasjon til M30 motoren er en signifikant reduksjon når det gjelder drivstofforbruket. E39 528i bruker gjennomsnitlig ca. 15% mindre bensin ved blandet kjøring (manuelt gear).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle sliterne har jo mye mer sjel enn de nye! men hva hjelper vel det når det lykter vond og går dårlig :P

Hva mener du med lukter vondt? Katalysator ble påbudt på alle nye biler i Norge fom. 1988/89.

Som Kjell er inne på er E39 528i hurtigere enn E34 535i, men ikke mye hurtigere. Det store poenget med M52 motoren i relasjon til M30 motoren er en signifikant reduksjon når det gjelder drivstofforbruket. E39 528i bruker gjennomsnitlig ca. 15% mindre bensin ved blandet kjøring (manuelt gear).

Og i tillegg blir bilen ca 20 kg lettere i fronten med M52.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putter du inn en 3.5 eller 2.8 , så er vel ikke bensinforbruket det du behøver å bekymre deg for. Det er der enten du vil eller ikke.

Kjørte en Peugeot 107 til Sveits. Hadde gjerne betalt det dobbelte i bensin for å kjøre litt BMW da.

M30 er bra det...... Håper jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...