Gå til innhold

Jørgens E36 318i cab

fozzie88
 Share

Anbefalte innlegg

Da var dagen for studentbil og min første bmw kommet. Dro fra Bodø til værnes på søndag. Ble en lang tur oppover igjen.. Turen oppover gikk problemfritt, eneste jeg har å sette fingeren på er at lyddemperen må byttes da den bråker mer enn den går..

utstyr på bilen:

- Forged M double spoke 17" felger

- godkjent senket i vognkortet (coilovers)

- setevarme

- metallic svart lakk

- Reservehjul

- Tåkelys

- Sorte skinnseter

Det jeg har gjort så langt:

- 4-hjulskontroll / stillt rattet.

- festet dørdeksel på passasjersiden.

- re-synkronisert el-cab.

- Reparert håndbrekket.

- byttet bremselysbryter

Planer for bilen:

- fikse framrute (sprekk)

- bytte lyddemper

6swnw6ronbgd0vmwj4tp.jpg

ndefg7tdkr7kkxje2ks6.jpg

52rwksihzy1ki0pwr1pm.jpg

i7labukm9za9ubfduccu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk er veldig fornøyd selv :) Litt småarbeid er det selvfølgelig, men ikke mer enn at jeg klarer leve med det. Var på østbyen bil (bmw forhandleren i Bodø) og fikk bekreftet at det var hjullageret og spindelen bak på førersiden som var gåent.

Blir uten bil i helga, men det kan jeg leve med. Gleder meg til å få den tilbake slik at jeg kan begynne støvsuge/shine innvendig og få ordnet bagasjerommet da det mangler gulvplate og sidedeksel nede i bagasjerommet :) Noen som har noe erfaring med clips innsiden av dørene?

Kommer flere bilder når jeg får tilbake bilen å får tatt ut speilrefleks kameraet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Svein! Satser på en liten photoshot når jeg får tilbake bilen over helga :)

Har ikke fått prøvd speilreflekskameraet jeg kjøpte i sommer enda.. Endelig noe som jeg gleder meg til å ta bilde av :)

Du får komme bortover en dag så får du se nærmere på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hjullageret erstattet og bilen er tilbake. Har bestilt ny sylinder i tenningslåsen. Fylte etter med agip motorolje, kan også påpeke at jeg er overasket over hvor lite bensin bilen bruker.

Har selvfølgelig fått en ripe i framruta som sikkert må ordnes iløpet av vinteren..

UPDATE: Var på østbyen bil å skulle få reparert sylinder i tenningslåsen, de monterte nytt sluttstykke likevell om jeg tydeliggjorde at det var hovedsylinder som var gåen, men jeg liker bilen bedre og bedre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har bestilt 50 clips til interiøret på Ebay. Bilen begynner ta form! :D

Bagasjerommet mangler alt av deksel, trodde dette skulle bli vanskelig å få tak i, men Ebay er redningen på alt når man har E36 :D

Har lagt om til vinterdekk så dette blir nok siste bildet med sommerfelger for i år :)

k6ldkshq29oimpynw4if.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg fått ordnet tenningslåsen. Da er det bare å sette igang med dørdeksel etterhvert, frister ikke i kulden. Imponert over fremkommeligheten på vinterføre!

Noen som vet om interiøret til bagasjerommet fra E36 coupe eller sedan passer i cab?

Snakker da om komplett interiør i bagasjerommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har i lengre tid vært usikker på om jeg vil ha de originale nyrene eller svarte, så bestilte svarte nyrer på Ebay så får vi se hvordan jeg liker dem etterhvert. Bestilte amber corners i samme slengen, men synes det begynner såpass mange som kjører rundt med dette, frykter jeg blir Bodøs copycat :P Noen i Bodø-distriktet som har vært av med dørtrekkene på innsiden? Er det bare å smette av dørtrekket? Må bytte noen klips på passasjersiden. Eneste som gjenstår før jeg er 100% fornøyd er egentlig firehjulskontroll sånn at rattet faktisk står i rett vinkel, drittlei av at rattet står 10-15 grader til høyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

m bakfanger hadde gjort seg slik at du får komplett m-optikk :)

Rattet er det bare å justere litt på, gjort på 40 sec. Plukk av airbagen, en stk bolt roter det til ønsket posisjon og monter på. Er ikke sikkert at hjulstillinga er feil, kan ha vert noen som bare har slurva med monteringa elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker hvordan bilen ser ut akkurat slik den er, eneste som blir byttet på bilen er hovedlykter eller blinklys foran. Noen anbefalinger når jeg skal behandle setene foran?

Skal uansett ta en 4-hjulskontroll :)

Fikk brev om EU-kontroll i går.. Får satse på at det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...