Gå til innhold

Turbo-HF's BMW E30 ///320i Prosjekt - Solgt! 23/11-'12

Turbo-HF
 Share

Anbefalte innlegg

Som sagt, litt midlertidig pause, siden han gjort mer "skjulte ting" og vil sveise alt i èn og samme omgang, og på grunn av tidsbrist, plass-, dele- og pengemangel så ble det foreløpig avbrutt, men fullføres når resten er på plass.. Litt lettere og lysere nå, men fortsatt ikke tipp topp, enda, så jeg gleder meg bare til alt er fullført, med fullt sveiset og behandlet bil, ny registerrem, bunnpannepakning, service og alt er gjennomført.. Bremserør, bakstillingsbytte, med mer..

(Som bildene viser, har det vært brukt mye sparkel og gjort halvdårlig jobb tidligere, så jeg venter heller til alt blir gjort ordentlig.. Skal pusle litt mer med den selv, bare været blir bedre..

Nå er den iallfall i "hulen" sin.

Men nå:

(Offspring - Million Miles Away.. Motivasjon og pent vær, kom!!!! :D)

To bilder, fjernet noe riper og møkk på panser i regnet..

20121018_170719.jpg

20121018_170725.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnisten er der, men bare hos meg.. Batteriet har flatet seg helt ut siden jeg parkerte den, så måtte koble til lader.. Har penslet på Brunox på en del utsatte partier og jobber meg fremover.. Mer jobb, demontering, montering og prøver blir det, og bilder taes, samtidig, så oppdatering med bilder vil komme etterpå, fortløpende.. Fint og tørrere vær idag, så.. ;) Følg med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på de flekkene du har hatt brunox på, burde du kanskje slipt mere på? Hvis du hadde hatt en hyler og litt trykkluft, kunne du slipt flekkene ned til metallet og deretter hatt på brunox, meningen med brunox er og ta de små porene som er igjen med rust, slik at det blir rustrent, men det for det aldri blitt skikkelig uansett når det først ruster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på de flekkene du har hatt brunox på, burde du kanskje slipt mere på? Hvis du hadde hatt en hyler og litt trykkluft, kunne du slipt flekkene ned til metallet og deretter hatt på brunox, meningen med brunox er og ta de små porene som er igjen med rust, slik at det blir rustrent, men det for det aldri blitt skikkelig uansett når det først ruster.

Som sagt, var mest for foreløpig ruststopp, og å se resultatet, tenkte å slipe og pusse ned og gå enda grundigere til verks med rustfjerningen, og ja, alle bulker skal vekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til oppholdsvær idag, men idèt jeg hadde gjort meg klar for en innsats og litt arbeid på bilen, så kom regnet, og jeg sjekket på yr.no at det ville vare utover dagen.. Pokker, også! :( Var likevel ute og tok inn avisen og sjekket bilen.. Nei, til tross for "over natten"-lading, så var batteriet like dønn flatt, og jeg så at ingenting skulle ha tappet noe av den, tilsynelatende, ihvertfall.. Blir vel nytt batteri, da, kanskje, hvis dette har "stått seg" defekt og utladet.. Er klar over at det ikke er så mye bensin på tanken, heller, men likevel skal det være nok, og ikke spylervæskemotoren eller radio'en funket engang, så er nok helt flatt det batteriet.. Surt, men.. Nå står den utendørs, også, så får se om været blir bedre, ellers. så må jeg trille den inn igjen.. Forbasket, også, men ser om jeg får tørket den litt mer og prøvemontert og satt sammen litt mer etterhvert, i alle tilfeller.. Kan ikke gi meg selvom man går på en smell.. Gulvteppet virket fuktig under igjen, på nytt.. Forbasket! :S Men følg med, kommer mer info og bilder, som jeg vet dere vil ha! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lovet, løp en tur ut i regnet og hurtigmonterte øyelokk, eller grillist, til lyktesenkere, klarglass blinklys i frontfanger, og de ny, grå baklysene. De hvite sideblinkerene orket jeg ikke sette på akkurat nå, så tok dem av og på i all hast, og la dem inn til tørk, etter at disse bildene ble tatt.. Så, hva synes folket? Irriterer meg at den ikke starter, triller den inn under taket igjen etterpå.

20121020_111734.jpg

20121020_112100.jpg

20121020_112108.jpg

20121020_111750.jpg

20121020_112127.jpg

20121020_111801.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke de startec lyktene passer til den fargen som du har, passer bedre med en mørk farge.

Dropp de øyelokkene...

Takker for tilbakemelding. :) Øyelokk blir liggende på hyllen, men kjekt å ha, uansett. ;) Kostet jo ingenting.. Er jo heller ikke starteclamper, hehe.. Vel, smaken er som baken, så baklampene forblir på. ;) Tross alt min bil, hehe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut og bytte de to ekstra refleksbrikkene jeg kjøpte fra rekvisitabutikken, det fulgte nemlig med i pakken med baklampene, inkludert, oppdaget jeg, så trenger ikke to sett. BMW'en er nå trillet innunder tak, jeg har tørket den litt og prøvd å fjerne fukt i bagasjerommet og hjulbrønnene, og får tak i et annet start- / hovedbatteri til den. Håper dette hjelper! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, jammen meg gjort litt mer, siden "ånden kom over meg," som det heter... ;) Heldigvis fått litt mer gnist og arbeidslyst på nytt om dagen, så lar overskrift og bildene tale for seg.. Dette er bare foreløpig idag, mer kommer utover uken, etterhvert! ;)8)

CIMG7123.jpg

CIMG7124.jpg

CIMG7125.jpg

CIMG7129.jpg

CIMG7130.jpg

CIMG7132.jpg

CIMG7133.jpg

CIMG7134.jpg

CIMG7137.jpg

CIMG7138.jpg

CIMG7140.jpg

CIMG7142.jpg

CIMG7143.jpg

CIMG7144.jpg

CIMG7145.jpg

CIMG7146.jpg

CIMG7149.jpg

CIMG7150.jpg

CIMG7151.jpg

CIMG7152.jpg

Bildene er forresten tatt med mitt Casio Exilim compactkamera, med 10 mpx, denne gangen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...