joachim sørlie Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 den biltema lakken er ikke god ser det ut som, jeg har lakka masse speil og aldri fått det til og renne.. men er det ikke litt kaldt ute itilegg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 den biltema lakken er ikke god ser det ut som, jeg har lakka masse speil og aldri fått det til og renne.. men er det ikke litt kaldt ute itilegg? Hehe, takk, bra du legger skyld på produktet, Joachim! Så poenget ditt på pm'en @Face, men som du selv påpekte, så er det ganske kjølig, så derfor ble det ikke skruing idag, gitt.. Setter bilen innunder taket igjen etterpå.. Skal også se hvordan det blir med spoileren på bagasjelokket.. Ellers renser og fjerner jeg alt og gjør det mer ordentlig neste gang, dersom jeg liker det og hvis jeg har bedre utstyr og mer trening.. Blir erfaringer av dette i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Ta av speila, (vipp av plast innenfor døren og skru løs de tre skruene der innom) vannslipe de med 800 eller 1200 papir fra biltema.. bli kvitt alle sigene... så lakkerer du på nytt.. Ikke lakk hele greia på en gang. Ta mange jevne tynne lag med litt venting mellom hvert lag, men ikke legg så lite at du tørrsprøyter. Det du har gjort der er å spraye på all lakk som skal til for å dekke med en gang.. Da blir det sig.. Biltema-lakken fungerer utmerket.. Lakkerte hele Alpina-fronten på M-Tech1 bilen min med det, samt klarlakk.. Et annet triks er å legge boksen med lakk i varmt vann slik at lakken har god temp når du sprøyter.. Slipper du at dysen spytter, og heller gir en jevn dusj.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Ta av speila, (vipp av plast innenfor døren og skru løs de tre skruene der innom) vannslipe de med 800 eller 1200 papir fra biltema.. bli kvitt alle sigene... så lakkerer du på nytt.. Ikke lakk hele greia på en gang. Ta mange jevne tynne lag med litt venting mellom hvert lag, men ikke legg så lite at du tørrsprøyter. Det du har gjort der er å spraye på all lakk som skal til for å dekke med en gang.. Da blir det sig.. Biltema-lakken fungerer utmerket.. Lakkerte hele Alpina-fronten på M-Tech1 bilen min med det, samt klarlakk.. Et annet triks er å legge boksen med lakk i varmt vann slik at lakken har god temp når du sprøyter.. Slipper du at dysen spytter, og heller gir en jevn dusj.. Ok, takker så mye for det, Jørgen! Var jo egentlig det jeg prøvde på, tynne, overlappende lag, men ble mest "spraytan"-dusj, gitt.. Skal gjøre det på nytt igjen, og flere bilder, med montering, kommer etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Den temperaturen som er nå er ikke noe lakkeringstemp hvertfall! stå i en garasje og fyr opp med en gassvarmer, burde hvertfall ha 20 grader når du lakkerer, selve båndbasen skal være tørr før du går på neste strøk, klarlakken kan du legge vått i vått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Den temperaturen som er nå er ikke noe lakkeringstemp hvertfall! stå i en garasje og fyr opp med en gassvarmer, burde hvertfall ha 20 grader når du lakkerer, selve båndbasen skal være tørr før du går på neste strøk, klarlakken kan du legge vått i vått. Takk igjen for gode tips. Prøver meg frem og ser hva jeg liker best, eventuelt, og venter med å lage perfekt resultat til senere, bare jeg finner stilen og utseendet jeg vil ha.. Forsøker med begge fargene, vent og se.. Mer kommer etterpå, nå skal jeg trimme meg selv og gå en tur, før husarbeid står som neste post i programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MathiasW Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Det ble fint må jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Glemte og nevne at grunning er også en vesentlig ting og ha i bunn først, legg på 1 strøk med som dekker sånn halveis, og legg på godt andre strøket, vent til dette tørker godt, og matt det ned med 600/800 papir TØRT! Dette er for at lakken skal feste seg bedre, og du har en grunnbase og legge farge på som ikke er farge. Legger du farge mot farge, kan det lett begynne og boble og koke fordi det er forskjellige lakkmidler i hvert produkt, da skjer det en slags reaksjon mellom disse. Og husk og IKKE påfør lakk når det er kaldt, da skjer det som på bildene du lastet opp. Et godt tips er som Jørgen sier, legg sprayboksen i varmt vann, slik at den tynner seg ut, og du for en mye penere struktur i basen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Mathias: Ironi, sarkasme, begge deler, eller skryt? Glemte og nevne at grunning er også en vesentlig ting og ha i bunn først, legg på 1 strøk med som dekker sånn halveis, og legg på godt andre strøket, vent til dette tørker godt, og matt det ned med 600/800 papir TØRT! Dette er for at lakken skal feste seg bedre, og du har en grunnbase og legge farge på som ikke er farge. Legger du farge mot farge, kan det lett begynne og boble og koke fordi det er forskjellige lakkmidler i hvert produkt, da skjer det en slags reaksjon mellom disse. Og husk og IKKE påfør lakk når det er kaldt, da skjer det som på bildene du lastet opp. Et godt tips er som Jørgen sier, legg sprayboksen i varmt vann, slik at den tynner seg ut, og du for en mye penere struktur i basen. Takker, dette er som sagt demo for å se om jeg liker det og å være kreativ, når det skal gjøres ordentlig, så omfatter det selvsagt også grunning og grundig forarbeid. Døm etterpå, nå er 2 effektive og raske strøk lagt på, ble noe penere, etter demontering av maskering og sånn.. Hmm, liker detaljene selv, lurer på om jeg skal gjennomføre det, men da blir det ikke før til våren neste gang jeg lakker. Prøvde også Et speil i hver farge, før jeg synes at sølv ble altfor blass, så her blir det blålilla." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Rakk heldigvis foreløpig siste touch på verket etter turen, før sneen dalte, så her er de bildene som ble tatt. Først, fargesammenlikning, synes sølv ble blasst, så derfor ombestemte jeg meg til mørke speil, spoiler og eventuelt gitter og grill.. Så, hva synes folket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Helt ærlig synes jeg det blir kultur kræsj. Lakker delene svart blank eller noe i den duren så blir det nok bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Helt ærlig synes jeg det blir kultur kræsj. Lakker delene svart blank eller noe i den duren så blir det nok bedre Svart blank er stusselig, jeg liker flerfarget, foreløpig.. Takk for feedback, Markus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Sølvfarga hekk var ikke så ille Personlig ville jeg kjøpt samme lakkode som bilen på torshov også lakka opp Tatt kanalene mine, og panser, samt grill på min bil. Du er det ikke med mindre det er sol eller du vet at det er sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MathiasW Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Var mest ironi Men det skjønte du vell, for jeg er sikker på at bestemorra mi kunne gjort det like bra Men du klarer det nok bedre når det er varmt, å om du bruker plastikkprimer på plastikken å grunning på det som ikke er plastikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Sølvfarga hekk var ikke så ille Personlig ville jeg kjøpt samme lakkode som bilen på torshov også lakka opp Tatt kanalene mine, og panser, samt grill på min bil. Du er det ikke med mindre det er sol eller du vet at det er sånn Takk, som sagt, tror det blir bedre uansett med helheten, når alle detaljer og grunnarbeid gjøres ordentlig! Maskeringen så bedre ut ell det foreløpige resultatet.. Time will show, liker å gjøre noe helt eget enn alle andres "replica." Takk, Mathias, regner med og forutsetter at du liker din bestemor, og at hun kan se, hehe! Takker igjen, ja, værre blir det iallfall ikke, hehe.. Som jeg allerede skrev, dette var et forsøk, uten noe spesielt av forberedelser hverken på overflate eller grunning.. Gjør det skikkelig når temperaturen blir bedre etter vinteren. Skal bli helhetlig og proff finish da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå