Hansen92 Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Hei. Jeg har en 320 DAT E46 2005 mod. som har gått nesten 150,000km og den siste tiden så har det begynt å komme veldig mye svart eksos når jeg gir på litt, eller holder jevn fart i en motbakke. Neste service er om ca. 20,000km så jeg tror ikke det er luftfilter (for det blir vel byttet på en service?) er det noen av dere som har peiling på hvorfor det ryker så voldsomt av den? og ja, jeg har latt den få kjørt seg på litt turtall ganske ofte, så tror heller ikke det er igjen soting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Typisk km for utslitt turbo, men sjekk luftfilter først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen92 Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Frykter at det kan være turboen jeg også, men håper i det lengste på at det er noe annet, for prisen sin skyld hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen92 Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Vil man merke mye dårligere drag med en utslitt turbo? Jeg har ikke merket noe spesielt dårligere drag i den, men den bruker tilsynelatende litt mer diesel enn den har gjort tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Hadde akkurat samme problem med en -04 jeg hadde med tilsvarende kjørelengde. Da var det luftmengdemåleren som var gåen. Prøvde først å bytte til uorginal luftmengdemåler (innsats) fra GS (2 stk) og problemet var like ille. Var derfor innom ei god runde med mange forskjellige feilsøkinger. Satte så inn komplett, original luftmengdemåler fra GS og bilen var som ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen92 Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Hadde akkurat samme problem med en -04 jeg hadde med tilsvarende kjørelengde. Da var det luftmengdemåleren som var gåen. Prøvde først å bytte til uorginal luftmengdemåler (innsats) fra GS (2 stk) og problemet var like ille. Var derfor innom ei god runde med mange forskjellige feilsøkinger. Satte så inn komplett, original luftmengdemåler fra GS og bilen var som ny. Det høres litt billigere ut enn gåen turbo er dette noe man kan finne ut og bytte selv, eller må den inn på verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 4, 2012 Share Skrevet Oktober 4, 2012 Langt billigere enn turbo ja Koster tross alt litt likevel (2-4000 et sted mener jeg å huske). Er en relativt enkel skrujobb å bytte selv når man har lokalisert måleren. På min -04 var det nødvendig å ha torx-bit med hul kjerne (husker ikke betegnelse) for å skru opp måleren. Dette er blitt ganske vanlig i de fleste bit-set i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen92 Skrevet November 2, 2012 Forfatter Share Skrevet November 2, 2012 Kan melde om at det viste seg å være flenge i turboslangen som forårsaket problemet. pris: 3500kr alt inkludert på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 Wow... Det var dyrt for en slange og skifting av den :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 Hvordan har du klart å få en flenge i turboslangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 Det har jeg også hatt på min 530D. Antar det er tidens tann som tar slangen til slutt. På verksted sa de at det ikke var unormalt etter 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 Ok, bare lurte... Jeg kjøpte bilen min på 280.000km, og nå står den på 466.000km - og jeg har ikke hatt noe problem med noe turboslange. Selv om jeg har hatt havari på turbo i mitt eie. Nå vet jo ikke jeg om slangen har blitt byttet før jeg kjøpte bilen, men om det skulle ha skjedd så må det være en god del år før jeg kjøpte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 Ja ikke godt å si, hos meg skjedde det på 202.000km/10år men det er jo ikke sikkert det er så vanlig at det hender med alle biler. Det var den første korte slangen etter turboen. Har ikke hendt med flere slanger. NR 1 på bilde her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå