Fredrik 90 Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Men på samme måte som Bmw stort sett alltid kåres til best på veien så drar Audi i land like mange seiere på interiør (dessverre ) Ja så vinner alltid BMW priser for sine motorer samt at de toppet lista over kundetilfredshet Er en grunn til at BMW er verdens største premium merke og Audi ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2012 Regner med at det ikke er meg du tenker på, når du nevner dette med, begeistrelsens rus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Audi vinner jo også på mange av sine motorer, og har også slått (slår?) Bmw på kundetilfredshet litt avhenig av hvilket barometer og index man ser på, men generelt har du nok kanskje rett men, det er små detaljer stort sett som skiller.. Noen liker mora, andre liker dattera.. Og noen få liker sønnen, men de tar MB og Toyota Lux seg av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Burde kanskje skrevet "bestefaren", ikke sønnen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Regner med at det ikke er meg du tenker på, når du nevner dette med, begeistrelsens rus. Nei jeg tenkte mer på koll sin uttalelse. Du er jo vant til gromme saker på fire hjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2012 Regner med at det ikke er meg du tenker på, når du nevner dette med, begeistrelsens rus. Nei jeg tenkte mer på koll sin uttalelse. Du er jo vant til gromme saker på fire hjul takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Kan ikke si at den Audi A4 2011 model 2.0 TDI jeg kjørte var stumpete å kjøre å heller ikke følelsen inni var det noe å klage på for å si det sånn.Kan ikke si at BMW har gjort det noe spesielt bedre utenom vektfordeling da.Utsende gjorde BMW det best på gammle modelene,men der har desverre Audi tatt over styringen.Ny Audi + en gammel BMW blir det her i gården. Men nå er ikke jeg en person som sverger kun til en bil model å ikke kan se noe positivt i andre modeler. Nei alt avhenger jo hva du er vant med... Jeg har virkelig sansen for nye Audi. Som fredrik 90 skrev tidliger om bygge og materialkvalitet må jeg si meg helt uenig i. Har kjørt mye e60 og a6 08 mod. da vi har hatt begge bilene. Begge fullspekket av utstyr, og audien med quattro. Presses bilene på det ytterste (noe det sjeldent gjør) er bmw klart best. Men ved normal aktiv kjøring, må jeg si audien var overlegen. Virket mye mer solid og kompakt på alle punkter. Se f.eks. bare på knappene på rattet på e60, eller girspaken som kan vris rundt egen akse, hva er greien med det?Og interiøret til nye a6 er bare utrolig lekkert. Må trekke det så langt som at jeg sitter å lurer på om jeg likte a6 bedre en min fars nåværende nye cayenne. Hvordan årsmodell er E60en da? Det er jo en selvfølge, man må jo ha andre biler å sammenligne å da gjerne i samme års/model type. Men nå sammenligner jeg ikke med di gromeste motorer eller fullspeca med utsyr,for disse har jeg ikke prøvd. Men så klart er det mange som skryter på seg mere en dem har prøvd selv for å si det sånn, så alt må tas med en klype salt på dette forume. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Regner med at det ikke er meg du tenker på, når du nevner dette med, begeistrelsens rus. Nei jeg tenkte mer på koll sin uttalelse. Du er jo vant til gromme saker på fire hjul Hehe.. Så en test i et blad av en f.eks. 911 vil ikke være så veldig gjeldene, fordi journalisten som utførte testen mest sansynelig var i lykkerus over å prøve en grombil? Som jeg sa så er dette biler vi har eid, og som jeg har kjørt mye. Helt klart at det var morro da disse var helt nye, men etter helgen kommer hverdagen, og man blir vant med bilene. A6 var og er en klar favoritt innen både kjøring, komfort og kvalitetsfølelse. Dette er den følelsen jeg sitter igjen med, og denne diskusjonen kan nok fortsette i en liten evighet uten at man kommer noen vei. Man har alle forskjellige meninger og holdninger til merkene, og det skal godt gjøres for noen andre å forandre på dette Hva som angår eldre Audier og Bmw er har jeg ikke noe erfaring med, så der kan jeg ikke uttale meg. Men tror veldig gjerne på at bmw var overlegen her. E39 er tross alt en av de mest solide bilene bmw har laget i følge dem selv Selv foretrekker jeg eldre Bmw'er fremmfor audier, men (banner i kirka nå) velger nok en ny audi fremfor en ny bmw. Bare for å ta opp det med kundetilfreds og best motorer også. Det har nok veldig mye med hvem du spør. Både bmw og audi ligger veldig ofte omhverandre å kniver på topp under div. tester og markedsundersøkelser, så en som sverger til Audi vil nok påstå motsatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Ser man på tester på nett så kommer BMW best ut når det gjelder motor/understelle, men min mening er at Audi slår tilbake med desig/interiør, å man skal kjøre litt aktivt for at du skal jobbe med understyring å motorn yter bra. Men får bare håpe,BMW kommer sterkere tilbake med design/interiør så blir det en sikker vinner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Regner med at det ikke er meg du tenker på, når du nevner dette med, begeistrelsens rus. Nei jeg tenkte mer på koll sin uttalelse. Du er jo vant til gromme saker på fire hjul Hehe.. Så en test i et blad av en f.eks. 911 vil ikke være så veldig gjeldene, fordi journalisten som utførte testen mest sansynelig var i lykkerus over å prøve en grombil? Som jeg sa så er dette biler vi har eid, og som jeg har kjørt mye. Helt klart at det var morro da disse var helt nye, men etter helgen kommer hverdagen, og man blir vant med bilene. A6 var og er en klar favoritt innen både kjøring, komfort og kvalitetsfølelse. Dette er den følelsen jeg sitter igjen med, og denne diskusjonen kan nok fortsette i en liten evighet uten at man kommer noen vei. Man har alle forskjellige meninger og holdninger til merkene, og det skal godt gjøres for noen andre å forandre på dette Hva som angår eldre Audier og Bmw er har jeg ikke noe erfaring med, så der kan jeg ikke uttale meg. Men tror veldig gjerne på at bmw var overlegen her. E39 er tross alt en av de mest solide bilene bmw har laget i følge dem selv Selv foretrekker jeg eldre Bmw'er fremmfor audier, men (banner i kirka nå) velger nok en ny audi fremfor en ny bmw. Bare for å ta opp det med kundetilfreds og best motorer også. Det har nok veldig mye med hvem du spør. Både bmw og audi ligger veldig ofte omhverandre å kniver på topp under div. tester og markedsundersøkelser, så en som sverger til Audi vil nok påstå motsatt Her er du inne på det jeg også mener, tror jeg Valget av bil går på egne meninger og personlige opplevelser/følelser. Det er så mye bra på markedet nå om dagen, og til nogenlunde samme pris. Jeg for min del, leser ikke en haug med tester før jeg skal kjøpe bil, jeg vil prøve selv. Og uansett om det blir dratt fram tester som viser at Audi er "best" så vil jeg handle BMW. Det er fordi JEG syns BMW gir meg en bedre opplevelse når det gjelder utseende, kjørekomfort, sportslighet, interiør, fremkommelighet og tar med utseende en gang til . Men dette er jo som sagt personlig. Jeg har som nevnt også hatt nye audier, og det er bra det, men det er noe med BMW som appellerer til meg, sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Men det finnes mengder av biler med dårlig vektbalanse og stiv fjæring som ikke har stumpete kjøreegenskaper. Hva er forskjellen? Den her testen forklarer egentlig forskjellen mellom BMW og Audi sine kjøreegenskaper veldig greit. http://www.klikk.no/motor/bil/biltester ... 704036.ece Audi er enkelt og greit ikke i samme klasse som BMW hva kjøreegenskaper angår. At denne testen skal være fasit er jo bare flaut å påstå! Ikke er den spesielt pro BMW heller, og det var vel det du mente... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Disse testene dere refererer til er bare tull... på bimmers.no sitt nivå så er det sjåfør og hva han liker som teller uansett. Og når det kommer til kvalitet er det vel fortsatt japanske som er mest driftsikre.. Jeg har en mc som har kommet dårligst ut på de fleste tester rundt om (2011 Yamaha R1) når det gjelder motorytelse og kjøreegenskaper.. da syntes jeg det var ganske rart at jeg kjørte fletta av de fleste andre 1000cc på langstrekket samt holdt like godt i svingene som like gode førere på sykler som skal være "bedre". (ACR) Slike diskusjoner er nesten på høyde med pappan min er sterkere enn din.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Oi dobbelpost! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Her er du inne på det jeg også mener, tror jeg Valget av bil går på egne meninger og personlige opplevelser/følelser. Det er så mye bra på markedet nå om dagen, og til nogenlunde samme pris. Jeg for min del, leser ikke en haug med tester før jeg skal kjøpe bil, jeg vil prøve selv. Og uansett om det blir dratt fram tester som viser at Audi er "best" så vil jeg handle BMW. Det er fordi JEG syns BMW gir meg en bedre opplevelse når det gjelder utseende, kjørekomfort, sportslighet, interiør, fremkommelighet og tar med utseende en gang til . Men dette er jo som sagt personlig. Jeg har som nevnt også hatt nye audier, og det er bra det, men det er noe med BMW som appellerer til meg, sånn er det bare. Da er vi helt enige kan jeg få spørre om hva du har som yrke? Er vel ikke enhver Ola Nordmann Som blir invitert med på slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Puuuhhh, endelig en som er enig Er en helt vanlig "Ola nordmann". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå