bkallevag Skrevet Oktober 4, 2012 Share Skrevet Oktober 4, 2012 Hei har en e39, når eg bremser ned i 80 kmt ++ så rister det i rattet. Vidrasjonen kommer fra frambremsen på høyre side. Kan de vere kast i brems, eller kalipter elns? Det rister ikke ellers kun nedbremsing. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 4, 2012 Share Skrevet Oktober 4, 2012 Det er vel ikke utenkelig nei.. Enten kast i bremseskive eller gåen foring på casterstag. Sving hjulet 10 cm ut fra støtfangeren slik du kan sparke på hjulet bakover, om det flytter mye på seg så er foringa gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet Oktober 4, 2012 Share Skrevet Oktober 4, 2012 Kan og være slitasje i bærearmer eller hjullager. Men det første du skal gjøre er å rengjøre og smøre opp bremsekalipperen. Ligger mange instruktør videoer for dette på youtube. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Hadde det samme på min E39 touring,, vibrasjon ved oppbremsing, skifta bremseskiver framme pga masse rust på dei,,, etter skiftet så er det bare en fryd og bremse.... vil heller satsa på bremseskivene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Det er jo en kjent sak at når e39 har defekt casterstag foring, så oppleves det likt som skeive skiver. Samtidig så kan det være defekt foringer og skeive skiver, eller i enkelte tilfeller for lite luft i dekkene! Min erfaring er at skivene blir skeive av defekte casterstag foringer. Så mitt tips er å sjekke foringene først, for så å skifte det som er defekt. Det kan bli dyrt å bare skifte skiver eller foringer. Da du kanskje må gjøre det 2 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bkallevag Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2012 takker for svar, men ein ting til og er at dekket slites sjeift ut og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Om de gjør det, så kan det være defekt foringer, da holdes ikke staget i korrekt posisjon hele tiden. Evt så kan det være noe mer som er defekt eller bøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw vestfold Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 og det er nesten bare høyre side som blir slitt først. kjøper du powerflex foringer fra gs så er du kvitt problemet for en stund pluss bytte stag så trur jeg det retter seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bkallevag Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Ok kor mykje koster foringer og stag sån ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Hva er da bedre en å svinge pittelitt på rattet så du får sparka i hjulet.? Da finner du fort ut om foringane er gåen. Gamlingen hadde også mye risting ved lett nedbremsing, men den rista ikke når man bremsa hardt. Jeg sparka i hjulet hans å det var så lyst at jeg trengte ikke ta i en gang, og kunne faktisk dra hjulet bakover med henda. Då finner du vertfall ut om det er de som er dårlige Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bkallevag Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Ok skal prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå