Gå til innhold

Spankus sin 525TDS! Oppe å går igjen 18/01


Spankus
 Share

Anbefalte innlegg

Koble til den elektriske delen fra den gamle pumpa så er det fult mulig du har turteller igjen.

Sitter e30 325 svinghjul på nå, så får ikke turteller med mindre jeg borrer høl og setter "tapper" i svinghjulet igjen.

 

 

Noe som er gæli da ja :P åssen turbo kjører du?

Schwitzer/borg warner sak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det vet man fordi...? Man ser det på den?

 

Jeg renger med at du har sjekka at alt mekanisk er iorden (alt er tett, og alt fungerer som det skal). Da kan du gi den mer diesel inntil det blir "for mye" svartrøyk før ladetrykket kommer. deretter kan du (vel, hvis du hadde gått for elektronisk styrt innsprøytning) gi den noe senere SOI for å øke eksostemp noe, og dermed spoole opp noe før. Når dette er gjort så er det rett og slett turboen som bestemmer resten (om ikke du skal gå for mer darstiske tiltak, som på ingen måte er verdt det).

 

For ordens skyld, hva er spesifikasjonene på turboen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det vet man fordi...? Man ser det på den?

 

Jeg renger med at du har sjekka at alt mekanisk er iorden (alt er tett, og alt fungerer som det skal). Da kan du gi den mer diesel inntil det blir "for mye" svartrøyk før ladetrykket kommer. deretter kan du (vel, hvis du hadde gått for elektronisk styrt innsprøytning) gi den noe senere SOI for å øke eksostemp noe, og dermed spoole opp noe før. Når dette er gjort så er det rett og slett turboen som bestemmer resten (om ikke du skal gå for mer darstiske tiltak, som på ingen måte er verdt det).

 

For ordens skyld, hva er spesifikasjonene på turboen din?

 

Ja,fått ordnet alt nå. Bare turbo trykk som manker, resten er på stell :)

Plukka fra hverandre turboen men finner ikke noe AR skrift på den. Men jeg målte "høyden" på eksosvifta å den er 69/70mm.

Kompressor huset er schwitzer s200

 

hvordan trur dere dt hadde blitt med en holset super hx35?

Modell: Holset super Hx35-8

Kompressor : 54 / 77mm

Turbin : 65 / 55mm

Eksos huset: NR8 Flens : T3

Enkelt Flens downpipe : 89x63 ( 4 - bolt)

Oljetrykk: CC dimensjoner 38mm

Olje retur : CC dimensjoner Ca. 51mm

Størrelsen på innløpet tilkoblingen: 102mm ( 4 ")

Vannavkjølt : M16x1,5 Tilkoblinger

Endret av Spankus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må alltid oppgi målt inducer og exducer på et hjul. Er målet ditt inducer (store diameteren på eksos) eller exducer (lille diameteren på eksos).

Når det gjelder valg av turbo, hva slags karakter er du ute etter? Ønsket boost threshold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hva slags mål har du om effekt?

 

edit: Jeg fant ikke riktig eksosmap til din turbo ut ifra de tallene, men ved kjapp sammenlingningsmetode med lignende turboer (dog nyere og mer effektive), så krever den turboen du har godt over 100% mer eksos enn den orginiale. Som plasserer deg godt over 4000rpm (oppimot 5000) boost threshold. Nå vet jeg jo ikke A/R på eksoshuset ditt heller, men altså en grov sammenligning.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hva slags mål har du om effekt?

 

edit: Jeg fant ikke riktig eksosmap til din turbo ut ifra de tallene, men ved kjapp sammenlingningsmetode med lignende turboer (dog nyere og mer effektive), så krever den turboen du har godt over 100% mer eksos enn den orginiale. Som plasserer deg godt over 4000rpm (oppimot 5000) boost threshold. Nå vet jeg jo ikke A/R på eksoshuset ditt heller, men altså en grov sammenligning.

 

Effektmålet mitt er rundt 300hk en plass, burde funke greit i e34 :)

Akkurat ja, hmm. Må tenke litt på turbo valget da, for da virker det som hx 35 super med 8r eksoshus kanskje blir for stort også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...