Gå til innhold

Spankus sin 525TDS! Oppe å går igjen 18/01


Spankus
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært sjekket opp til flere ganger, har stramt staget så jævli att det har ikke sjans til å rikke seg. Ser ut som det blir en holset hx30w :smile:

Du kan justere det staget så stramt du bare vil...Er ikke setet tett så hjelper det jo ingen ting hvor stramt det er:) Hx30w er en fin bruks turbo, hva slags inducer har du fått tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan justere det staget så stramt du bare vil...Er ikke setet tett så hjelper det jo ingen ting hvor stramt det er:) Hx30w er en fin bruks turbo, hva slags inducer har du fått tak i?

Ser godt der spjeldet ligger inntil, eneste plassen det ikke er sot :)

Nei, jeg har ikke fått kjøpt noen holset enda.

Sender mail rundt på pris nå, noe du anbefaler eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser godt der spjeldet ligger inntil, eneste plassen det ikke er sot :)

Nei, jeg har ikke fått kjøpt noen holset enda.

Sender mail rundt på pris nå, noe du anbefaler eller?

Okey, da holder det sikkert tett:) Søk opp petter lønning, han skaffer til gode priser! Du får så mange versjoner av hx30, noem med fryktelig lite kompressorhjul...Men han skaffer hx30 og garrett gtx billet style kompressorhjul til de også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da holder det sikkert tett:) Søk opp petter lønning, han skaffer til gode priser! Du får så mange versjoner av hx30, noem med fryktelig lite kompressorhjul...Men han skaffer hx30 og garrett gtx billet style kompressorhjul til de også :D

 

Ser det ligger mange petter lønning på facebook, hvem av de er det?

Får høre med han om god pris og optimal turbo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å sette deg ned og regne litt. Du finner compressor og turbin map som mer relativt tilsvarende din org turbo på "turbobygarrett.com". Definer deretter hvor mye høyere boost threshold du er villig til å ha (gjerne min / max). Finn deretter en eksosdel som stemmer med dette, og se på compressor alternativer.

En turbo er ikke noe annet enn et gigantisk kompromiss, og da lønner deg seg å gjøre litt beregninger før man begynner. Holset har mange gode turboer (sammen med andre leverandører), men det hjelper lite når de ikke slipper infoen på samme måte som Garrett. Du kan dog se etter hjul og hus som er lignende noe du allerede har funnet fra Garrett, Borg Warner og tilsvarende

 

Å kunne lese et compressor map er veldig basic, og står kun for deler av turbo valg (spesielt på diesel), derfor bør du ha et forhold til eksos delen også som beskrevet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

skjedd no mere? :)

Nei har ikke det, har bare fått unna en del andre ting som f.eks å få kappa til en frontfanger til å passe, sjekket glødeplugger og ordna diverse.

Men ny turbo er rett rundt hjørnet :) Ligg fortiden hos bring på hamar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter siste prøveturen med schwitzer turboen så hadde visst toppakningen takka for seg på sylinder 3 fant jeg ut..

Så nå er det ribbet og bestilt deler. Holset turboen er også på plass :)

Ikke så vanskelig å se når toppen ser nyvaska upp på syl 3  [-X

post-55577-0-11851100-1451766999_thumb.j

 

post-55577-0-72091900-1451767007_thumb.j

 

post-55577-0-08737100-1451767014_thumb.j

 

post-55577-0-37734700-1451767016_thumb.j

 

post-55577-0-93019500-1451767020_thumb.j

 

post-55577-0-19439200-1451767026_thumb.j

 

Her er holsetn prøvemontert Holset Super HX35-8

post-55577-0-75351000-1451767325_thumb.j

Endret av Spankus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen har berga seg eller? :), du er litt uheldig med mottorene dine[emoji14]. Blir spennende og se hvordan det blir med holset:).. er toppen mont igjenn og eller?, eller bare satt nedpå?

Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk

 

Ser tydelig brudd i pakningen, men ser ikke noe på toppen. Har ikke rettholt så må ta en sjekk oppimot det :)

Uheldig ja det kan du si.. men dette er ikke orginal pakning heller, må være byttet engang..

Men nå prøver jeg å få tak i cometic mls pakning fra usa og arp bolter.

Nei bildene blei satt litt i hytt og gevær, så den er ribbet nå. prøvemonteringa var først.

Fant det ut i 5 tia idag så har ikke gått gjort annet enn å demontere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...