Gå til innhold

Hjelp, ble påkjørt i dag å vil ettermontere pdc e60

ogis
 Share

Anbefalte innlegg

Ble påkjørt bakfra i dag å må ha ny bakfanger, eg har ikke pdc å ka må til for å montere dette på bilen min?

vet det må kodes men hvor langt må ledningene trekkes? å kor kobles de på?

er det ett form for uttak til dette? dette er en e60 fra 2003 :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble påkjørt bakfra i dag å må ha ny bakfanger, eg har ikke pdc å ka må til for å montere dette på bilen min?

vet det må kodes men hvor langt må ledningene trekkes? å kor kobles de på?

er det ett form for uttak til dette? dette er en e60 fra 2003 :/

Du kontakter BMW og får kjøpt en PDC ettermonteringssett. Spør dem å skrive ut en EBA instuksjon for å montere PDC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

så kontakten er i reservebrønnen som nevnt over?har hørt det er en helt ok jobb å skifte men må nesten vite sikkert om eg kan koble meg på i brønnen, har søkt både på engels og norsk men ikke funnet ett konkret svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar, ka tror du bmw vil ha for å kode noe sånt.. de tar seg vel godt betalt siden eg montere dette sjøl å ikke de får jobben.. ac-snitcher potten fikk seg entrøkk og så den blir og ny i takst.

får eg en høy takst spør eg om å få ut pengene å gjøre jobben sjøl med brukte deler fra tyskland/england

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar, ka tror du bmw vil ha for å kode noe sånt.. de tar seg vel godt betalt siden eg montere dette sjøl å ikke de får jobben.. ac-snitcher potten fikk seg entrøkk og så den blir og ny i takst.

får eg en høy takst spør eg om å få ut pengene å gjøre jobben sjøl med brukte deler fra tyskland/england

Nei.Jeg vet ikke. Ring og høre med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

så kontakten er i reservebrønnen som nevnt over?har hørt det er en helt ok jobb å skifte men må nesten vite sikkert om eg kan koble meg på i brønnen, har søkt både på engels og norsk men ikke funnet ett konkret svar.

Nei, siden bilen din ikke har PDC sensorer så ligger ikke denne enheten der.

Edit: awt var tidligere ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sikker på at man måtte koble seg til KGM-modulen, men ser ut som om man kan slippe det ja. :)

Den du linker til er "skiltplate"-pdc og er et helt seperat system. Om man monterer "skikkelig" PDC må nok dette kodes om man skal få det opp på iDriven, men det er nok ikke verre enn å legge inn VA-kodene.

ogis: Jeg ville satset på å kjøpe sensorer, modul og det du kan finne av ledningsnett på eBay.

Om du ser her og her kan du se at det er veldig lite som skal til.

Er forøvrig usikker på hvordan det blir om man kun monterer PDC bak, da bilene aldri ble levert med kun PDC bak. Mest sannsynlig er ikke dette noe problem, men kan være verdt å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk igjen :)

var ikke så lett å skjønne den pdf på tysk der nei, men som nevnt over er den for skiltplate pdc men som eg ser på koblingen så kobles vel alt i brønnen?

modulen er vel på ledningsnettet å kobles til i brønnen? satt meg ikke inn i koblingskjemaet men må gå gjennom det vist eg no bestiller deler til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...