rolfi Skrevet Oktober 9, 2012 Share Skrevet Oktober 9, 2012 Hallo. Har prøvd å søke, men fant ikke så mye om dette her. Jeg kan egentlig ikke så mye om manuellkasser og clutch og drit, da automat er det store for min del. Problemet nå er at bilen spiser automatkasser etter chipen ble tatt i bruk, og det ser ut til at jeg må bygge om til manuell frem til jeg får råd til å forsterke automatkassen. Jeg har komplett delebil med manuell, bortsett fra svinghjulet som var ødelagt. Fant et Valeo svinghjul og clutchkit på ebay, for å bygge om til enkeltmasse svinghjul istedet for det begredelige dobbeltmassedritet... ( http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-523-525-i ... 5ad56a24f0 ) Jeg har lest litt rundt på nettet, og sett at noen opplever at Valeo-clutchen begynner å slure omtrent med en gang, om man har litt mer enn original effekt. Om dette er monteringsfeil (ikke avfettet trykkplate) eller clutchen sin feil, har jeg aldri sett noe svar på. Ser det også ligger ute et kit med 6puck sinter ( http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERIES- ... 3a7a36487c ) Er det noen som har erfaringer her? Hva sliter clutchen mest? Kan Valeoclutchen overleve en god stund, om man bare kjører med vett? Merk at jeg er vant med å IKKE gire, så alt av manuellgiring synes jeg er jævlig kjipt Det er en bruksbil, og jeg kjører i kø både morgen og kveld, 5 dager i uken. Derfor hadde jeg aller helst håpet å slippe sinterclutch og steinhard trykkplate Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 9, 2012 Share Skrevet Oktober 9, 2012 som du selv er inne på, hvem ved sine fulle fem vil vurdere sinter på en bruksbil?? Original clutch (i bmw eske) holder alt det som går an å klemme ut av origianl motor, forutsatt at du starter noenlunde normalt og ikke som bestemor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 som du selv er inne på, hvem ved sine fulle fem vil vurdere sinter på en bruksbil??Original clutch (i bmw eske) holder alt det som går an å klemme ut av origianl motor, forutsatt at du starter noenlunde normalt og ikke som bestemor. Fikk man tds med enkeltmasse svinghjul? Original clutch til dobbeltmasse mangler jo fjærene i. Ikke at jeg har så stor peiling på hva som skjer om man kjører uten, men regner med de er der for en grunn? På dobbeltmasse er det jo litt fjæring i svinghjulet. På det jeg har, har fjæringen gått over til flere cm dødgang Mange takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 9, 2012 Share Skrevet Oktober 9, 2012 ok, fikk ikke med meg at du tenkte å kjøre enkeltmasse. da er det jo mye å velge i, bla "f1 clutch" eller hva dem kaller seg. Der får du vanlig lamell med fjærer. Har aldri prøvd selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Hvordan gikk det med å bygge om til manuell, ble det clutch og manuell giring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 27, 2015 Forfatter Share Skrevet September 27, 2015 Hvordan gikk det med å bygge om til manuell, ble det clutch og manuell giring? Bilen ble solgt for over 2 år siden, før jeg ble å bygge om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå