Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da blei E90 enn henta og eg sitter her med 2 forskjellige valg.

Har en orginal Rs2 som eg va å kikket på i helga og virker i veldig god stand.

Det står mellom denne Rs2 enn og M5 enn til zantrix.

Har en følelse for at M5 enn er en litt meir holdbar bil enn Rs2 enn, kanskje eg tar feil ?

Noen så vett om hvordan desse går ? M5 enn er 3.8 340hk, og rs2 enn er 315 hk.

Noen så har peiling hvor mye de skiller desse bilene i aks?

Skrevet

Kjenner flere som har/har hatt rs2 og alle har plagdes med masse småtteri skikkelig ofte.

Audi har lagd mange biler som ikke lever opp til standarden og når det blir mer motor blir de vel neppe bedre antar jeg.

Men de er jo jækla gøy når de virker da..

Skrevet

hehe ja kjenner litt til Audiene , men er ofte litt småplager. Men sånn er de vel uansett med biler som har litt motor, og har blitt kjørt deretter.

Har du peiling på hvordan Rs2 enn går i forhold til M5 3.8 ?

Skrevet

For min del kommer det an på når du skal bruke bilene, blir de en del brukt om vinteren, er ikke jeg i tvil - RS2.

Trenger du derimot ikke quattro, er det vel sikkert fint med en M5. Jeg for min del er svært svak for gamle Audi-femmere.. DEN lyden, og alle de mulighetene... \:D/ Også så moro om vinteren da...

Skrevet

Kommer aldri til å bli brukt på vinteren, uansett om eg kjøper Rs2 eller M5 skal bare ver en bil på fine sommer dager:D

Skrevet

Jøss, denne hadde du ikke lenge :P

Men her ville jeg nok valgt M5en. RS2en er absolutt en rå og artig bil men det er faktorer som fordyrer denne en god del. Det gjelder særlig delepriser, forsikring og at de er litt mer som kan gå galt på en slik bil.

Også er det jo i prinsipet en Audi 80 da, som ikke er spesielt pen :wink:

Skrevet

Nei det gjekk fort. Fekk meg demobil avtale på jobb så da trenger eg ikkje 2 pendlebiler.

Så da vil eg heller ha en litt "heftigere" bil utenom.

Ja det er utrolig dyre priser på deler.. Men hvordan går Rs2 enn i forhold til M5 3.8 enn? har dere noe peiling?

Skrevet

Hvis du velger en RS2, og ikke kommer til å kjøre den om vinteren så går du jo glipp av alt det den bilen er laget for. Genene til de gode gamle Audiene er jo å kose seg på "løst" underlag ;) Jeg ville valgt en RS2 av de grunner at den i MINE øyne er vesentlig mer spesiell enn hva en M5 fra denne tiden er (igjen - dette er min mening). RS2 er vel også ganske sjelden såvidt jeg vet, og ikke kapp av meg nøttene om jeg tar feil her.. Jeg kjenner lite til disse bilene, men må innrømme at jeg virkelig snur meg etter en pen og original RS2, det ser man med en gang at det er, mens en M5 fra denne perioden i mine øyne er vesentlig mer "vanlig" i sitt utseende, og ikke så spennende.. :)

Skrevet

Audi RS2 er tross sine færre hester sprekere enn M5en, da dem gjør 0-100 på 4,8 sekunder og har en toppfart på 262 km/t. M5en skal gjøre 0-100 på 5,9 sekunder og toppe 267 km/t, tall hentet fra Carfolio.com :)

Så her er det helt klart at quattro og mindre vekt spiller en stor rolle :)

Skrevet

Det er derfor eg lurer på Rs2meget sjelden å ha en orginal bil , alle servicer tatt, kjørt 144.000 km:)

Eg og synes Rs2 enn er litt meir sjelden. Kommer ikkje til å kjøre den om vinteren , dei salter noe helt sinnsykt på desse veiene her så det blir uaktuelt. Vil ta vare på rs2 enn viss eg kjøper den.

M5 enn er jo som dere vett gjort helt sinnsykt mye med, men er forsatt en ombygd M5.

Er utrolig fin bil, da eg alltid har likt E34 veldig godt.

Skiller faktisk øve 1 sekund fra 0-100 , Såg en plass at M5 enn va ca1730kg med fører, Syns eg har lest at Rs2 enn veier ca 1600kg . Trudde Quattro stjelte en del hk eg ?

Overaskende at det skiller 1.1 sekund :o

Skrevet

Turbo gir mer nm(moment) og det er dette som flytter bilen. Gjennomsnittsmoment betyr mer enn hk for aks.

Ang. valg av bil er jeg helt 50/50 i denne saken. Begge er kule biler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...