Netlandet Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Flott bil : ) Takk Hvem driver med slissing og borring av skiver ? Har 4 stk skiver jeg skulle hatt slisset og borret De fleste mekaniske verksted fikser den jobben Jeg fikset det gjennom en bekjent
Netlandet Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 Nå har jeg skiftet ut o-ringer og teflonringer i Vanosen på bilen Bestilte deler fra beisansystems.com. Iogmed at jeg har dobbelvanos slapp jeg spesialverktøy, så jobben var veldig grei Har ikke testkjørt enda pgs snøkaos, men tomgangsdippinga er hvertfall borte Syns faktisk gassrespons virka bedre også. Spent på å prøve Plukka også ut motoren av delebilen til en kompis, S50b32 som skal nedi E30en hans Så delebilen er tilsalgs! Strøken cab, 160k km, komplett uten drivlinje
Netlandet Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Skrevet Januar 30, 2013 Har kjøpt inn noen M-paralell jeg pusser opp Disse skal få polert kant, gulfarget senter, nye senterkopper og M-emblemet Er ferdig med grovpussen på 1 stk kant nå, så skal senteret sanblåses når alle kantene er grovpusset Blir kanskje brukt på bilen, men regner med at de blir solgt/byttet i noen Rondell som er 8,5" foran og 10" bak. Har noen gateslicks jeg tenkte å bruke, men de er 285 bak og det blir litt mye på 9,5" som disse er bak. Disse Kinesis K29ene i 9,5x19 og 11x19 skal på til våren om jeg får de til å passe. De er Et40, så skal få laget noen adaptere på ca 18mm. Regner med at jeg skal få de innenfor da. Får brette inn/skjære vekk litt av falsen i hjulbuene bak. En kompis av meg handlet en Estorilblå E39 her om dagen. Denne blir nok fin til våren når den blir lav med koksgrå BBS RC hjul
Erlendmelk Skrevet Januar 31, 2013 Skrevet Januar 31, 2013 Digger fargen på bilen og interiøret!! Er en fin combo Felgene passet også meget bra på bilen.. bra jobba!
Velfjord93 Skrevet Februar 2, 2013 Skrevet Februar 2, 2013 Nydelig prosjekt! Hjølpes på motivasjonen til og fullføre sitt eget : ?
Pedi Skrevet Februar 2, 2013 Skrevet Februar 2, 2013 Fargen er nydelig, som jeg har sagt før. Men jeg syns du skulle hatt M-parallell'ene på den, vil tro de er meeeget kledelige til den bilen som har den fargen...
Netlandet Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Skrevet Februar 2, 2013 Nydelig prosjekt! Hjølpes på motivasjonen til og fullføre sitt eget : ? Takk Det er bra, hva slags bil driver du med? Fargen er nydelig, som jeg har sagt før. Men jeg syns du skulle hatt M-parallell'ene på den, vil tro de er meeeget kledelige til den bilen som har den fargen... Liker den veldig godt selv. Mange syns den er gubbete, men de fleste skiftet mening når den fikk M-sport og lavere kjørehøyde! Det finnes nok av svarte, blå og grå E39 M-parallene er fine felger, kommer nok til å prøve de på bilen. Men av den "typen" felger foretrekker jeg Rondell D58. JA, de er oppbrukt og kvaliteten er ikke den beste, men krysseiker og BMW hører sammen. De er dessuten ganske rimelig i innkjøp, kler E34/E39 veldig bra og har mye kant Det blir nok uansett Kinesis hjulene til sommeren. Meget sjeldne, gromme 3-delte smidde felger. Det er felger du stort sett ser på Porsche og andre super-sport biler Digger fargen på bilen og interiøret!! Er en fin combo Felgene passet også meget bra på bilen.. bra jobba! Vinterfelgene er fine de! Kan godt hende de kommer for salg til våren, denne bilen opplever nok sin siste vinter i år
Netlandet Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Har vært og henta meg en ny girkasse, den som står i min er ikke helt god. Lageruling, synk-ulyd på 2. og 3. gear, slark og den lider av "shift pin sticking" som de fleste andre ZF S5D-320Z kasser. Kjøpte derfor en brukt med km. stand på ca 120k, i håp om at denne er bedre Denne har selvfølgelig også begynt å klype litt i overføringen (spesielt mellom fri og høyre/mot 5. gear) og derfor skal jeg skifte ut shift pin bushings Det står mer om dette her: http://webspace.ringling.edu/~dplassma/ ... _pins.html (Her vises 5. gear og revers shift pins/fjærer, disse klyper i hylsene) Skal bestille deler fortløpende Skifter også simmeringer på utgående aksel og giroverføringsaksel mens jeg har den på benken Vurdererer også å investere i en DSSR (double sheer selector rod) overføring da jeg ikke er helt fornøyd med girfølelsen, selv med nye overføringsdeler. Men denne er dyr (150$ + frakt), så har ikke bestemt meg enda. Her ligger stereoanlegget klart med nye høyttalere, diskanter til bakdørene, forsterker, ledningsnett og koblingsskjema Må legge opp i-bus signal, hastighetssignal og tenningsstrøm til HIFI forsterkeren. Usikker på om disse egentlig kun brukes ved DSP stereo, men de var lagt opp i delebilen, så jeg gjør det her også I-bus og hastighetssignal henter jeg fra ZKE/instrumentcluster og tenningsstrøm hentes fra relé over batteriet Har også bestillt skinnpleie m/farging fra Dynamixdye, skal farge opp stolene foran når jeg tar de ut i forbindelse med stereo-ledningsnettet
Paulus Skrevet Februar 17, 2013 Skrevet Februar 17, 2013 Flott arbeid gir en flott bil . Takk for i dag forresten, kjøreturen hjem var en fornøyelse . Med ny forstilling og senk føles bilen tight og fin å kjøre igjen . Lykke til videre med oppgraderingene dine . ///P
Netlandet Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Skrevet Februar 17, 2013 Flott arbeid gir en flott bil .Takk for i dag forresten, kjøreturen hjem var en fornøyelse . Med ny forstilling og senk føles bilen tight og fin å kjøre igjen . Lykke til videre med oppgraderingene dine . ///P Takk Godt du ble fornøyd! Det hjelper med nye stag og fjærer
Jokkke Skrevet Februar 17, 2013 Skrevet Februar 17, 2013 Hvor mange mm senk er de H&R fjørene egentlig? Ser perfekt ut nå, hvordan var de i forhold til m-sport fjører? Lurer også på hva vinterfelgene dine heter, syns de er nydelig
Netlandet Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Skrevet Februar 17, 2013 Hvor mange mm senk er de H&R fjørene egentlig? Ser perfekt ut nå, hvordan var de i forhold til m-sport fjører?Lurer også på hva vinterfelgene dine heter, syns de er nydelig Tror de skal senke ca 30mm, men de virker lavere enn f.eks Supersport 50mm. Skal sette på senkeskåler til våren, da blir det perfekt. For vinterføre er den allerede for lav, M-sport bunnplata tar nedi det meste. M-sport dempere kombinert med H&R fjærer gir hvertfall mye bedre fjæring enn "billige" coilovers, og har mye bedre kvalitet. Skulle gjerne likt å vite hva de heter selv, hehe
Joachim Fjeld Skrevet Februar 23, 2013 Skrevet Februar 23, 2013 Fin bil! Holder selv på med en E39 528iAT, som blir pusset litt opp, desverre samtidig med E30M30'en min. Jeg skal også bygge om til manuell, men ønsker å bruke 6-trinns kassen som står på M54B30(TU?) Vet du noe om mellomakslinger som passer/ikke passer? Eller vil jeg gjerne vite om du bestemmer deg for å selge style 37'ene om de er 18"
Netlandet Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Skrevet Februar 24, 2013 Fin bil! Holder selv på med en E39 528iAT, som blir pusset litt opp, desverre samtidig med E30M30'en min. Jeg skal også bygge om til manuell, men ønsker å bruke 6-trinns kassen som står på M54B30(TU?) Vet du noe om mellomakslinger som passer/ikke passer?Eller vil jeg gjerne vite om du bestemmer deg for å selge style 37'ene om de er 18" Da kan du vel bruke fremre del av mellomaksel fra 530i. Tror kanskje diffen på 530i er større enn 528i, så da må du ha bakre del av mellomaksel som passer diff. Jeg tror også automatdiffen har lavere utveksling enn manuell diffen, men er ikke sikker på hva tallene er. Dette finner du nok på google! Legg gjerne ut en tråd om bilen, morro å se De kommer brått for salg, driver og pusser opp kantene (Men det tar litt tid med meg). Tenkte å legge gunmetal plasti-dip på senteret og koste på noen nye emblemer, tror de kan bli fine da
Joachim Fjeld Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Kom 530i som 6-trinns? Fordelen med 6-trinns er at jeg får overdrive på 6., så det reduserer turtallet på landevei en del. Er klar over utvekslingen bak, men vil se det an først. Er felgene 8 og 9,5x18? Vil du ikke lakkere, nå når alt blir rent, før du legger på plastidip?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå