Gå til innhold

E30 330i M-Tech II. M54B30 masse nye bilder s. 14.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært lite med oppdateringer med bilder her så det skader vel ikke med noen bilder da selv om det ikke er så utrolig spennende? Her begynner det iallefall å hope seg opp med deler på benken!

M54 og M52tu fuelrail, skal bruke sistnevnte med b30 dysene siden den rail'en har retur og trykkregulator.

xfeh8m1vxgi1alc55wv7.jpg

M52 grenrør..

9eumq8u8n1h5epfpojo6.jpg

Esken med det rare i, E28 535 motorputer, endel skruer(noe originalt og noe ikke, en mutter får være en mutter..), nytt reimhjul til vannpumpe, eksos pakninger, innsugspakninger, bunnpanne pakning, oljefilter, oljefilter pakning, modifisert thermostathus og 80gr thermostat fra Zionsville, oppgradert høyeffekt vannpumpe fra Turner motorsport og adapterplate til gass spjeld fra Turner motorsport...

9upxpsz8mh3q5zzwgg6l.jpg

Motorfester, ledningsnett, starter osv ligger her også. Girkasse, svinghjul, clutch osv får jeg på fredag. Får ta en kveld med litt montering nå ila uken og en kveld med å løfte inn motor når jeg har fått kassa...;-)

• 3 weeks later...
Skrevet

Har hatt noen økter i det siste, mest for å få vekk noen deler fra en overfylt arbeidsbenk!

Fikk en liten romjulsgave til bilen, nytt FK Kønigsport understell pluss Ground control tårnlager foran og bak og nye hjullager foran. Dette siden jeg uansett måtte gjort noe med det som sto på da jeg manglet papirer på det og noen nummer på fjørene var borte.

y5659q5svkcu83nowoq7.jpg

ozzymofz8dibdwmnltvd.jpg

6s51kydo8n7vuvepfwfl.jpg

Montert på igjen bak.

1vndrimjaq0jz30vaj9b.jpg

Foran så henger fjærbeina å dingler for å frigjøre litt plass på benken...

erndfgzrowkptktbq1r0.jpg

Når jeg først var av med nesten alt i forstillinga kjøpte jeg like så godt ny alle kuler og styrestag, nye støttestag bak.

tleic5m9ehg6a19gbizk.jpg

Bærearmer med nye kuler montert, klart for å monteres i bilen igjen.

mfywi8m2ei68nebfgnss.jpg

Har fått montert inn pedalsett igjen, 02 bremsekraft forsterker og org hovedbremsesyl med ny bremseveske beholder.

cdgt7cq9fgwvqzun2y16.jpg

5f3rj2cmtqhdmup75wyb.jpg

5q8aw3a5kod3wlrhhidl.jpg

Har og byttet ut monoviskern med org. Gjenstår å få på nye viskere og armer.

I og med at det var kun traversen som var igjen av forstillinga så tok jeg den like så greit av, monterte bunnpanne, motorfester, grenrør, vannpumpe, termostat og travers på motoren så nå er det så og si klart for å monteres i bilen. Bytte olje på girkassa, montere svinghjul, clutch og girkasse så ryker det inn!

oa4p3gvbzthq8c5byd8v.jpg

Skrevet
Her tussler det riktig vei ja :) Skal bli moro å se denne ferdig!

+1

blir det e30meet på deg til sommeren? hadde vert kjekt å fått kikket lit på denne :)

Skrevet

Sakte men sikkert går det framover, gleder meg til sommeren!

+1

blir det e30meet på deg til sommeren? hadde vert kjekt å fått kikket lit på denne :)

Det har jeg ikke tenkt noe særlig på enda, bilen skal være klar da jeg har planer om å bruke den som kosebil i sommer men så var det jo det med å få fri fra kjerring og unge da, vi får det! Det hadde jo vært gøy men om den skal stilles ut så blir det litt mer arbeid på meg...

Ser bra ut:)

Flatjernet som henger fra bakdemper/bærearm er godt for?

Det står ett på hver side, regner med det er noe unge lovende Wenås har laget for stropping/slepekroker?

Tøft :) Ground Control topplagrene var jo ikkeno SÆÆRLIG gromme heller da :D

Meget fornøyd med de selv også, de såg meget bra ut! :-)

• 2 weeks later...
Skrevet

Har fått klemt inn noen timer i garasjen innimellom forkjølelse, bleieskift og jobbing. Motor, gir og forrstilling er på plass... :D

z0lx8gmgjw4nfd40702n.jpg

h1ue70szk3ebmafkzwkg.jpg

bgvllhteyvtymx5nz2ci.jpg

y6s2y11dxkck6qhlbnlx.jpg

ddr0ojpcb6rai911l3wf.jpg

Skrevet
Di fjørbeins toppene senker ganske bra også, har slike selv :-)

Ser flott ut, fint med sugis

Det hørest bra ut, kan ikke ha noe av at bilen blir høyere enn den var... ;-)

ser veldi bra ut :)
Tøft! Liker motorvalget!

Takk for det, det er ikke den motoren med mest effekt men det skal bare være en Søndagsbil så jeg trenger ikke 300hk for å kjøre meg en solskinnstur.. 8)

Steike runar :) fått kommet d i gang asso ;))

Ja det e jo bare artig ta her Marius, like enkelt som å bygge lego! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...