Kristiansan'årn Skrevet Desember 9, 2012 Share Skrevet Desember 9, 2012 Hadde nesten bare holdt med grunninga jo pga det mætcha lakken sånn nogen lunde Ble mye cleanere nå uten de rust flekkene ja. Men hvilken baklykter hadde du tenkt deg da? PM sendt! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2012 Svart på PM Enten så lager jeg meg blanke blinkers på en eller annen måte, ellers blir det andre originale hvor jeg lakkerer blinkerne røde, slik som på TDSen jeg hadde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2012 Da begynner jeg å nærme meg en slutt på designprosessen av kassa til 18"ern. Så da måtte jeg jo øve meg litt på kurving av mdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Heftig bøying ser bra ut detta Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2012 Da er jeg endelig fornøyd med både volum, tuning, utførelse og "byggevennlighet", men nå er det ikke plass til hullet til elementet. Og jeg har ikke mer plass å gå på i bagasjerommet.. Hmmmm Hullet på modellen passer til en 15", mangler 8cm for å få plass til 18".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Siden hele kasse-planen gikk i dass da jeg ikke hadde plass i bilen, ble kassa slik her inntil videre. Var ganske spent når jeg pakka ut elementet, og kan ikke si jeg ble skuffa 30kg med kunstverk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Fett! Du er dyktig på bygge kasse! Hvordan gjør du det med hullet til ledningene? Tetter du igjen med polyester? Hvor lange er kablene som følger med subben? Åssen spiller man inn et slikt beist? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Er ikke så vanskelig å skru/lime sammen noen firkanter, det vanskeligste er å få platene 100% rette med hånd-sirkelsag, hehe. Men takk likevel Tetta igjen med polyester og litt spon rundt kablene ja, siden hullene ble litt vel store. Hele kassa er forøvrig smurt med en mengde polyester innvendig for å bli så lufttett som mulig. Kablene er ikke lange, men lange nok til at man får paralell- eller serie-kobla elementet. Ca. 20cm fra hver spole. Og siden kablene er 6mm2 og jeg paralellkoblet gikk jeg for 10mm2 kabel, da jeg ikke hadde igjen mer 25mm2. Holder uansett, da elementet er beregnet for å tåle 6000w ved konkurransebruk, og jeg kommer ikke til å ha tilgang på mer enn 4000w. Har tilgang på 2500w med forsterkeren jeg har nå. Det er bare å spille på, man hører fort når elementet ikke vil mer. Så jo mer man guffer på (uten å tyne elementet for mye) jo fortere blir det spilt inn. Testa litt forsiktig med sinustoner i stad, og jeg begynner å høre lyden allerede ved 25hz, det er dypt! Taket ristet godt da, hehe. Utrolig morsomt element, spiller allerede like høyt som 15"erne jeg hadde.. Og nå slår elementet 3cm på max, og er god for en slaglengde på 8cm.. Porten flekser også 1cm på midten.. Så der må det på ei plate til for å stive den av:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2012 Film, selvom det ser ut som kompisen min som filmer holdt på å fryse ihjel http://youtu.be/cORL3MoqWXs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2012 Fått filma litt mer Skal få låne meg et ordentlig kamera snart http://www.facebook.com/photo.php?v=297 ... =2&theater http://www.facebook.com/photo.php?v=297 ... =2&theater Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Er du fornøyd da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Så ut som at det dura godt ja! heftig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2012 Jeg er nesten fornøyd, må få bygd om kassa før jeg blir helt fornøyd Men delene i seg selv er jeg mektig imponert over, dette er skikkelige greier! Det bør det dog være og, til de prisene noe har, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 herregud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2012 herregud ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå