Gå til innhold

Min E34 525ix touring

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er jeg endelig fornøyd med både volum, tuning, utførelse og "byggevennlighet", men nå er det ikke plass til hullet til elementet. Og jeg har ikke mer plass å gå på i bagasjerommet.. Hmmmm

ek0tce2e5g3esazy3d7y.jpg

Hullet på modellen passer til en 15", mangler 8cm for å få plass til 18"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett! :D Du er dyktig på bygge kasse!

Hvordan gjør du det med hullet til ledningene? Tetter du igjen med polyester? Hvor lange er kablene som følger med subben? :P

Åssen spiller man inn et slikt beist? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig å skru/lime sammen noen firkanter, det vanskeligste er å få platene 100% rette med hånd-sirkelsag, hehe. Men takk likevel :)

Tetta igjen med polyester og litt spon rundt kablene ja, siden hullene ble litt vel store. Hele kassa er forøvrig smurt med en mengde polyester innvendig for å bli så lufttett som mulig. Kablene er ikke lange, men lange nok til at man får paralell- eller serie-kobla elementet. Ca. 20cm fra hver spole. Og siden kablene er 6mm2 og jeg paralellkoblet gikk jeg for 10mm2 kabel, da jeg ikke hadde igjen mer 25mm2. Holder uansett, da elementet er beregnet for å tåle 6000w ved konkurransebruk, og jeg kommer ikke til å ha tilgang på mer enn 4000w. Har tilgang på 2500w med forsterkeren jeg har nå.

Det er bare å spille på, man hører fort når elementet ikke vil mer. Så jo mer man guffer på (uten å tyne elementet for mye) jo fortere blir det spilt inn. Testa litt forsiktig med sinustoner i stad, og jeg begynner å høre lyden allerede ved 25hz, det er dypt! Taket ristet godt da, hehe. Utrolig morsomt element, spiller allerede like høyt som 15"erne jeg hadde.. Og nå slår elementet 3cm på max, og er god for en slaglengde på 8cm.. :) Porten flekser også 1cm på midten.. Så der må det på ei plate til for å stive den av:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...