Gå til innhold

Min E34 525ix touring

Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg blitt svindlet her på bimmers, for penger for en vanos og noen coiler++.. Er det mulig!

Noen som kjenner til bimmers-brukeren turbokula?

Har forhåndsbetalt noen deler jeg og min mor (pitbullblondie) skulle kjøpe av turbokula. En vanos, 6 coiler bl.a.

Jeg etterlyste sporingsnummer og vedkommende skyldte da på dårlig ben, og at

hans mor skulle poste pakka. Han skulle sende meg sporingsnummer når hun kom hjem med det.

Dette er snart to uker siden og jeg har ikke fått kontakt med vedkommende etter dette.

Er det noen her som har kjennskap til denne brukeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, er utrolig at dette er 20 år gamle biler! Takk for det!:)

Men bensinforbruket mitt er noe for seg selv. Greit at det er automatgir, men 1,8 liter pr mil er ikke riktig! :P På PKK ble jeg fortalt at den forbrenner bensin utrolig dårlig. De mente at dysene kanskje spyttet noe gæli, men jeg vet jo heller ikke om det er byttet tennplugger på bilen "noen gang". Noen andre som vet hva dette kan komme av? Nye plugger blir hvertfall 1. prio nå, men hvis dysene spytter, er det bare å bytte de? Kan det være noe annet som gjør at den bruker så mye?

Oisann det var høyt forbruk! Jeg har en 735IL å den til og med bruker mindre! Hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en ukes bruk nå så er den nede på 1,1 i gjennomsnitt, uten å ha gjort noe som helst :) Har gått drastisk nedover siden jeg begynte å bruke den. Så er ingenting ødelagt vil jeg tro, bare litt sota motor som har stått lenge. Nye plugger og filtre og evt olje nå, så blir den nok god som ny igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg så vi får tilbake pengene våres hvertfall. Da er det to stykker jeg vet jeg ikke skal handle fra, og det er Smok3d og turbokula. Ellers er jeg nøye med å lese gjennom tråden om seriøse/useriøse brukere" før jeg handler av folk, og blir nødt til å være enda mer varsom.

Crabfish190: De på PKK mente at dysene spytta mye, at det kunne være derfor den brukte så mye. Men har jo roa seg nå, bruker 1,1-1,2 på gjennomsnittlig blanda kjøring :) Og det er vel ganske normalt på en ix med automat vil jeg tro? Er jo ikke søndagskjøring vi snakker om, kjører jo ikke hardt, men bor jo "på fjellet" så det går litt i bakkene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde kanskje du mente at det var en annen type :P men ja hadde nok gjort underverker det, sammen med en service og nye plugger :) Må overhale vanosen og, så kommer nok en howto om det etterhvert, har delene, mangler bare nye vanos-pakning og toppdekselpakning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har fått tak i en 525ixt med manuelt gir, så mulig jeg skal bytte med henne når den er eu-godkjent. Ellers kan jeg kjøpe den, så hvis noen vil kjøpe "Silver" for 35.000,- så skrik ut. Ser jo ikke så pen ut, men er i meget god stand og eu-godkjent i to år til. Prisen kan jo også diskuteres litt, men om noen får bytta bakdør og lakka den utvendig selv eller billig, er det jo en grei pris på en IX :)

Blir med andre ord ikke montert stereo før jeg vet noe mer om det blir nytt bilbytte, så da har jeg nå kobla det opp inne i leiligheta sålenge ;)

2et3e6vyb61c6pr83ql1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Skjer fryktelig lite her for tiden! Vurdert å selge bilen, men "ingen" interesse for den. Så da har jeg begynt med anlegg! :D

Først noen nye bilder av bilen. Siden utsiden ikke er noen fryd for øyet:

98afxmrjfrmp35izdpzg.jpg

8wqjzv53zbf6bpoku5xm.jpg

3y8ycy1v41ekkwii9zp1.jpg

c19a31x3zvoqml0jak8h.jpg

acz4lz0euapk15lu6h6t.jpg

Ja, det er stoff-interiør. Men det er faktisk veldig behagelig, ikke nedsitti og steinhardt som de pleier å være. Varme i seter og elektrisk korsryggstøtte gjør også at det ikke haster med å bytte ut disse. Og de ser jo ikke dårlige ut heller, null slitasje. Slik er det med hele interiøret i bilen, mangler bare å få inn M5-gulvmattene mine da den ikke har matter. Skulle dog hatt noen stygge matter å bruke på vinteren, så skrik ut hvis noen har noen.

Har lekt med dørtrekkene mine i dag. Jeg fikk en morsom, meget useriøs plan som jeg tenkte måtte "testes" for moroskyld.

Spøken endte med alvor og dørtrekkene mine ble slik:

bk5p16v45k56mi0a2sew.jpg

Hvordan 8" kommer til å spille i døra som midbass vet jeg ikke, men jeg skal gjøre det jeg kan for å få det best (tettest) mulig.

Skal selvfølgelig gjøres penere etterhvert, men det skal gjøres etter alt er montert i bil, i tilfelle det trengs flere modifikasjoner.

Mens jeg drev med dette fant jeg ut noe interessant om stoff-dørtrekkene!

Her har jeg skjært ut til mellomtone:

i9vca5bjsdlc3sgyyrxk.jpg

Og under stoffet, "skumgummien" og treverket dette er limt fast på, er det jo vinyl i samme stil som dashboardet!

69a68lkcouyq6jkithqf.jpg

2rjvy92c7jynswgpapk2.jpg

Hadde vært morsomt å prøve å "knekke" av alt treverket som ligger uten på dette, da det ikke ser ut til til å sitte igjen noen rester eller merker på vinylen. Kanskje det nesten hadde blitt som skinn-dørtrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å selge 2stk nye og ubrukte DD508 8" (dvc 4 ohm) subwoofere.

Skulle bruke dette i dørene, men det blir ikke god nok kasse for dem, dette er noen kraftplugger av noen subwoofere! Kan overhodet ikke sammenlignes med andre 8". Aldri spilt med, kun prøvemontert i dørtrekk på stuegulvet.

Nypris er 2600,- for begge, kom med bud fra 1500,-

Kan bygge perfekt passe til dem før salg, designet til din bil, mot forhåndsbetaling.

Kan selges med prøvemontert forsterker: Ground Zero Iridium brokoblet 2ch som da vil levere 540w rms totalt.

3l5lkgr1wzagtm8m43eg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...