Gå til innhold

Min E34 525ix touring

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har handla inn litt lakk, så får se om det ikke blir tatt litt rust nederst på dører og hjulbuer en dag :) Bare finne et sted å drive inne. Her er en liten fargetest jeg har lagd, skal se om det ble helt på jordet i morgen :) En eventuell hellakkering utvendig skjer ikke før til våren, men gjør jo ikke noe at det ser litt helere ut gjennom vinteren.

hvt4kcmpib9v7wvue1o6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått satt inn anlegget i bilen? :) ser heftig ut ja!

Greit å få tatt rusta uansett så bilen ser grei ut, selv om det er kjedlig vinter og bilparken ser betraktilig kjedligere ut...

Stå på, blir nok bra, har troa på denne jeg når jeg ser bilder av dine tidligere bmw'er (helrå, spesiellt TDS'en)! :D

Hellakkering blir nok prikken over i'en! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke montert noe anlegg enda. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med dørtrekkene mine enda. Vurderer å bytte ut til en 12" mellomtone i hver dør.. ;) Da slipper jeg å ha fler elementer siden den tar med seg midbassen. 6,5" mellomtonene jeg har nå må deles på 160hz og det funker dårlig når subwoofer ikke bør spille over 80hz, eller i mitt tilfelle 63hz. Så må enten ha midbasser i tillegg til det jeg har nå eller bytte ut til 10 eller 12" mellomtoner.

8" på bildet nederst i dørtrekk på forrige side vil ikke fungere skikkelig, derfor selges de og nye planer må til :)

Mange takk for det! Bra folk følger med :D

Ja bilen trenger ei lakkering etterhvert. Egentlig ikke hele bilen, kun nederste halvdel av sidene og bakluke. Men får se hva det blir til, noe blir hvertfall gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gøy å se den hver gang jeg er inne på nettsiden der :)

Driver nå og pusler litt med anlegget mitt, jeg da.. :P

Tatt ut igjen høyttalerne:

t7qkg75mje2fljatbtca.jpg

Lager papp-mal:

dt68t001l9qt5ta11x7z.jpg

Kappet til mdf:

fotnz7v7fpq1a9rgiy5g.jpg

Kappa til ei ny mdf-plate som ligger utenpå det forrige laget:

hj5g8pnmr12qzywo38d0.jpg

Kappet litt hull (trenger ikke være pent, og det er det ikke heller):

ydfu1iq72q6jf33x6e2i.jpg

Kappet ut like mye i det underste laget med mdf:

cj0modlaipjl2hyseh5p.jpg

Og begynt så smått med baffel til 12" ;) (er ikke dette elementet som skal brukes, men DD VO W12)

k7qffz5nsv70rfi43bpn.jpg

Nå slipper jeg å være redd for at det skal bli for lite midbass, da 12" mellomtonen kan deles helt nede på 50hz. Jeg kommer til å dele den på 63hz, samme som subwoofer :) Må få solgt unna 8" subwooferne og 6,5" mellomtonene og en forsterker før jeg får kjøpt inn mer, men har en del jobb før dette er pent uansett :)

Bilde av en kald og møkkete stakkar på gårdplassen:

9thhlrxzqm8rjvy2kpo1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt av igjen baffel med plate og trukket det til støping.

5csdnrgao3q8vo7h9p1p.jpg

Klint på så mye polyester jeg fikk til:

3uj2dzi8d3xpa5lqnlvg.jpg

Nå skal det få tørke til i morgen, og da skal jeg begynne å forsterke med glassfiber og mer polyester.

Skrik ut om noen vil kjøpe 2stk 8" subwoofere, 2-kanals forsterker og 6,5" mellomtoner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tenkte på 15" og, men var ikke sikker på om jeg fikk plass.. Værste er at jeg hadde nok fått plass, og det er jo ikke handlet enda. Har også forsterker-kraft nok til det, da det skal brokobles en Dynabel BF15+2 på hver mellomtone, som da vil gi 480w rms per mellomtone.. Men blir nok 12" nå som jeg har begynt, og jeg har en anelse om at det vil spille høyt nok ei stund.. Var ikke behagelig med 6,5"ene på full guffe så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...