Gå til innhold

E46 Touring og Powerflex - pros & cons?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg også har skrevet et annet sted i forumet må de store bakre svingarmsforingene på vår E46 Touring byttes. Dette er ikke helt overraskende etter 312000 Km, men allikevel kjedelig når det først dukker opp. Del nr. 4 på dette bildet:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

Har noen evt. et par gode tips vedr. hvordan man sparer tid når disse foringene skal byttes?... :)

Skrevet

Jeg bare så på de ble byttet på min bil men her de tips jeg beit meg i. Ha tilgjennelig par jekker. løsne arm. Kjøp powerfleks foringer, ha drill og for bore ut og der etter elektrisk sag for kappe imellom gummien, slik at gummien slipper hylsen i foringene. Ha tilgjennelig par tvinger for presse foringen på plass.

da har jeg åpnet tråden din så kommer vel de proffe gutta og komenterer ;-):-).

Skrevet

3-4 timer per side er ekstremt, og såvidt jeg husker ikke i nærheten av hva ksd sier. Husk dog at du må ta hjulstilling etterpå, og da må alle foringer være i bra stand.

1. Løsne de tre boltene, da får du armen langt nok ned. Fjern bolt og beslag.

2. Ta en drill og drill i stykker selve gummien slik at kje rna kommer ut.

3. Frem med meisel og gå løs på ytterringen, denne går da relativt lett ut.

4. Ny foring inn. Powerflex er veldig enkelt, men original er ikke vanskelig og krever kun ei klubben og litt vilje.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...