wicky124 Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 hø? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 hva er det som skaper kaklelyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 hehe nei si det...synes bare volvoen bråker med på tomgang enn andre biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 hva er det som skaper kaklelyd? Dårlig spredning eller feil timing på Dysene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 nja, du kan få slik kakling da ja, men sett i lys av en bmw cr motor, hvor dyser er ok så kaklinga rett og slett lyden av forbrenninga, altså trykkutviklinga i forbrenningskammeret. Ved senere "tenning" blir denne lyden mindre, men man ønsker naturligvis ikke senere tenning, den er sen som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Er det negativt at det blir mindre kakkling på tomgang med en skvett 2t olje da? Merker jo ikke noe ellers på kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Den påvirker jo åpenbart forbrenning, ettersom innsp start er elektronisk styrt i CR. Med andre ord er det først etter dieselen har nådd forbenningskammeret den store forandringen er. Jeg vil tro (uten at jeg har sjekka hva 2t olje gjør med forbrenning) at den øker "ignition delay", som trolig betyr lavere effektiv cetan verdi. Dette er helt motsatt av hva man ønsker for ytelser, man ønsker lavere ignition delay (høyere cetan), og ofte også et tynnere drivstoff. Edit: dersom man ønsker å gjøre "det beste for drivstoffsystemet" så er det første man skal gjøre å unngå å kjøre på drivstoff som har biodiesel blandet inn (statoil er det vel). Videre så skjønner jeg at man ønsker bedre smøring på vinteren, vinterdieselen er isåmåte ikke helt ideell. Jeg kjører på vanlig diesel på mine biler, uten problemer. Langt er de kjørt og, og må gå må høyere påkjenning enn originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå