BMWBølla Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Spennende.. Hvilket utstyr er du litt frem og tilbake med..? Vet du hvilken farge du skal ha..? Følgende ting jeg er usikker på er: 1. Takluke - (Ikke valgt pr. idag) er det nødvendig, bilen har aircondition, og man slipper lekasjer på sikt. 2. Tilhengerfeste - trenger jeg det, har valgt det på min bil 3. Adaptive kjørelys med fjernlysassistent - har valgt det på min bil - men usikker på om dette kan skape trøbbel på sikt. 4. Alarm - ikke valgt på min bil, trenger man det? 5. Cruise controll med stop & go - ikke valgt på min bil, tror ikke jeg trenger dette. 6. Servotronic - ikke valgt på min bil, men lurer på å ha det. Ellers tror jeg at ting er på plass. Mine tanker; 1. Takluke - Jeg har bestilt det, men absolutt ikke et must.. Guttungen liker å titte opp i lufta og det blir jo litt lysere med det store panoramataket.. Spesielt med sort taktrekk som på M-Sport.. 2. Tilhengerfeste - Et IKKE tema for min del, trenger det 2 ganger i året, men da låner jeg heller bil.. 3. Adaptive lys med fjernlysassistent - Kan diskuteres, men dette er noe du kommer til å sannsynligvis bli glad i og sette mer pris på enn du tror.. Om du ikke har hatt det før. 4. Alarm - INGEN god grunn til å velge dette lenger. 5. Cruise med Stop&Go - Min erfaring rundt dette; Torsdag: Ikke et tema i det hele tatt. Fredag: Prøvekjøring av bil (med Stop&Go) Lørdag: Bestilling av bil, MED Stop&Go 6. Servotronic - Hadde ikke dette på min E92, men det var på demo F31, likte det veldig godt! Veldig behagelig ved parkering osv. Heller ingen stor kostnad.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Bjustveit Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 Mine tanker; 1. Takluke - Jeg har bestilt det, men absolutt ikke et must.. Guttungen liker å titte opp i lufta og det blir jo litt lysere med det store panoramataket.. Spesielt med sort taktrekk som på M-Sport.. 2. Tilhengerfeste - Et IKKE tema for min del, trenger det 2 ganger i året, men da låner jeg heller bil.. 3. Adaptive lys med fjernlysassistent - Kan diskuteres, men dette er noe du kommer til å sannsynligvis bli glad i og sette mer pris på enn du tror.. Om du ikke har hatt det før. 4. Alarm - INGEN god grunn til å velge dette lenger. 5. Cruise med Stop&Go - Min erfaring rundt dette; Torsdag: Ikke et tema i det hele tatt. Fredag: Prøvekjøring av bil (med Stop&Go) Lørdag: Bestilling av bil, MED Stop&Go 6. Servotronic - Hadde ikke dette på min E92, men det var på demo F31, likte det veldig godt! Veldig behagelig ved parkering osv. Heller ingen stor kostnad.. Dersom jeg velger Active cruise og servotronic sprenger jeg budsjettet en del, og det spørs om kona går med på det. Dersom disse valgene kommer inn i bilen i tillegg til alt det andre jeg har valgt, blir jeg en meget fornøyd mann Fargen på vår bil blir nok sølv grå eller mineral grå. Kunne godt tenkt meg Estoril blå, men alle våre 3 siste BMW'er har vært blå, og nå er vi ferdig med den fargen. Hva sier folket om å velge bort modell betegnelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 Ang. fjernlysassistent så fungerer denne helt annerledes enn på F10/11 og E70, i forhold til nedblending Hva er forskjellen på F10/F11 og E70 i forhold til F30/31? På F30/31 får du en såkalt to trinns fjernlysass. den er slik at når du møter en bil, så er det bare venstre fjernlys som dimmes, høyre lyser fremdeles opp i ditt kjørefelt. Tar man igjen en bil, så blir det en mørk "flekk" der bilen foran er, mens du har fulltlys på sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Jeg har bestilt uten modellbetegnelse, ikke fordi det er spesielt "flaut" med en 320i, men slipper unødvendig pirk ved polering av bakluka.. + at det ser jo litt "cleanere" ut.. johnja; jeg hadde ikke adaptive lys på E92, men kun fjernlysassistent, hadde tenkt å velge det samme nå, men etter ene selger jeg var innom beskrev det samme som du beskriver så synes jeg adaptive lys også er verdt pengene. Godt lys er viktig! + at det er som du sier, det er enda mer moderne nå enn på tidligere, dyrere modeller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Atle, dette er jo smakssak, men demobilen jeg lånte var mineral grå med M-Sport, den ga etter min mening ikke bilen det inntrykket eller utseende den fortjener.. Synes den så "gammel" og skitten ut.. Sølv synes jeg den kler, men av samme grunn som deg så har jeg hatt det på et par biler før og ville ha noe nytt.. Sølv er jo også veldig praktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Bjustveit Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 Atle, dette er jo smakssak, men demobilen jeg lånte var mineral grå med M-Sport, den ga etter min mening ikke bilen det inntrykket eller utseende den fortjener.. Synes den så "gammel" og skitten ut..Sølv synes jeg den kler, men av samme grunn som deg så har jeg hatt det på et par biler før og ville ha noe nytt.. Sølv er jo også veldig praktisk! Jeg har ikke sett mineral grå i virkeligheten, men kona har mest lyst på sølv grå. Jeg har alltid likt sølv grå biler, og med sort interiør som vi skal ha passer det godt sammen. Kjenner jeg begynner å glede meg til å skrive kontrakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Bjustveit Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 På F30/31 får du en såkalt to trinns fjernlysass. den er slik at når du møter en bil, så er det bare venstre fjernlys som dimmes, høyre lyser fremdeles opp i ditt kjørefelt. Tar man igjen en bil, så blir det en mørk "flekk" der bilen foran er, mens du har fulltlys på sidene. Da blir det adaptive kjørelys med fjernlysassistent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Atle, dette er jo smakssak, men demobilen jeg lånte var mineral grå med M-Sport, den ga etter min mening ikke bilen det inntrykket eller utseende den fortjener.. Synes den så "gammel" og skitten ut..Sølv synes jeg den kler, men av samme grunn som deg så har jeg hatt det på et par biler før og ville ha noe nytt.. Sølv er jo også veldig praktisk! Jeg har ikke sett mineral grå i virkeligheten, men kona har mest lyst på sølv grå. Jeg har alltid likt sølv grå biler, og med sort interiør som vi skal ha passer det godt sammen. Kjenner jeg begynner å glede meg til å skrive kontrakt Jeg hadde hvertfall sterkt anbefalt sølv grå! Sto mellom sølv, sort, hvit eller blå for min del.. Men igjen, smakssak Kjenner jeg begynner å glede meg til bilen kommer! Er en fin følelse at den er satt i bestilling da, er jo litt gøy å vente også faktisk.. Den som venter på noe godt osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 På F30/31 får du en såkalt to trinns fjernlysass. den er slik at når du møter en bil, så er det bare venstre fjernlys som dimmes, høyre lyser fremdeles opp i ditt kjørefelt. Tar man igjen en bil, så blir det en mørk "flekk" der bilen foran er, mens du har fulltlys på sidene. Da blir det adaptive kjørelys med fjernlysassistent Du kommer ikke til å angre, jeg hadde ikke adaptive lys på den røde F30'n, det er så stor forskjell både på effekt og sikkerhet, at jeg kjenner at jeg blir irritert på at jeg ikke hadde det på den røde Har forresten også bestilt meg sølvgrå bil for første gang, spent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 Bestilt ny bil igjen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 Har forresten også bestilt meg sølvgrå bil for første gang, spent. Fortell, fortell, fortell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Bjustveit Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Da tror jeg at min bil er ferdig oppsatt, og blir da som følgende. Sølvgrå bil Dakotaskinn sort 2PF - LM felger Stjerneeike 403M 19" 481 - Sportseter foran 4AD - Interiørlist i aluminium 4DL - Dekorkant i aluminium 520 - Tåkelys 704 - M Sportsfjæring 710 - M Sportsratt i skinn 715 - M Aerodynamikkpakke 760 - Individual Shadow Line høyglans 775 - Individual antrasitt taktrekk 508 - Park distance control (PDC) 5DF - Active cruise control med stop & go 6NK - Utøket tilkobling mobile enheter 248 - Oppvarmbart ratt 3AA - Takreling matt sort 493 - Oppbevarinspakke 563 - Lyspakke 216 - Servotronic 2TB - Sport automat 3AC - Tilhengerfeste 3AG - Ryggekamera 417 - Solgardiner for sidedører bak 420 - Solbeskyttende vinduer 430 - Aut. avblending innv. og utv. speil 431 - Automatisk avblending innv. speil 521 - Regnsensor 522 - Xenon 524 - Adaptive kjørelys 5AC - Fjernlysassistent 5DL - Surround view 609 - Navigasjonssystem professional 610 - Head-up display 654 - DAB+ Radio 688 - Harman Kardon høyttalersystem 6NF - Utvidet tilkoblingsmuligheter for iPhone ..... 6UH - Traffic information 6WA - Instrumentkluster med utøket innhold Kanskje blir det også M-sport dobbel eksos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Kanskje blir det også M-sport dobbel eksos. Kanskje??? Det er da ett must slik som endestussene ser ut på disse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Bjustveit Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Kanskje blir det også M-sport dobbel eksos. Kanskje??? Det er da ett must slik som endestussene ser ut på disse Jo, men når er nok, nok? Har gått over min maks grense nå, men det er faktisk ikke umulig at det blir M-sport eksos, fikk pris på 3500 til bilen. Men vi får se, skal forhandle litt med selger på fredag om gummi matter etc, så blir det nok en ordning på greiene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Nice Vi får jo ganske likt utstyrte biler. Bra det ikke bare er meg som er litt utstyrsfreak... Litt intr. at du har valgt surround view, det har ikke jeg vurdert som aktuelt engang, har du prøvd det..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå