TRF Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Ikke hårsår, men ærlig talt da mann. Her har det blitt påpekt dette med å svare på ting en ikke har greie på, du sier du forstår, men fortsetter i samme stil. Dette er ikke noe personlig, men ser at det blir mer og mer slikt på forumet, og det ødelegger kvaliteten. forøvrig m57d25.
ReiRud Skrevet November 30, 2012 Skrevet November 30, 2012 I 97-modellen er det vel m51d25 Greit å huske hvem vi andre skal spørre, siden vi ikke har peiling Han spurte om noen andre hadde vært borti det samme...chill..!
TRF Skrevet November 30, 2012 Skrevet November 30, 2012 Mange som har god peiling på mye, ofte mye mer enn meg. Og hvis du videre hadde lest hva jeg skriver så hadde vi sluppet slikt.. jeg presiserer ganske greit at det er en m51 motor.
TRF Skrevet November 30, 2012 Skrevet November 30, 2012 Til trådstarter: Dersom du har noen som kan ta en diagnose med ordentlig ustyrt (originalt), gjør det. Videre (om du ikke finner noe) kjør bilen med tester kobla på, og les ut hvilker verdier den får fra maf, map, tempføler på diesel og vanntempføler.
kjellan Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Har akkurat samme probleme med min TDS.. Kan bekrefte at det IKKE er luftfilter, luftlekasjer, evt eksosanlegg, lekasjer eller lignende. det gir permanent effekt tap.. Men derimot lmm\luftmassemåler etc sensorer.. Må ha diagnose. Kan å vær midtre dieselpompa som kutter. Kan evt begynne med å ta av lmm luftmassemåler for sjekke om det er forandringer der nå den begynner med kutting av effekten.
kjellan Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Har begynt å fått et problem med TDS'en som kommer og går i perioder.Alt er helt tilfeldig, ingen permanent problem, men varig i perioder. Fra å gå med normal effekt til jobb, og gå med redusert motoreffekt når jeg skal hjem igjen, men plutselig bli grei igjen. Dvs. når jeg kjører jevnt i trafikkflyten og kommer til høyere fartssone og skal gasse opp, så kan den ha kommet seg. Men dette er bare helt tilfeldig. Har blitt værre siste dagene, at den går rævva. Det virker for meg at den på noen vis går i en modus, eller noe. Skal også nevnes at responsen er der, men ikke effekten. Drar godt, eller som normalt, opp til rundt 2200 en plass, og derfra ingenting. Så igangsetting går bra, men noe mer enn det orker den ikke. Og forbruksnåla ligger omtrentlig dønn ved 1l/mila på fullgass i dette fenomenet. Ville høre om noen andre har opplevd dette før, eller kan gi noen pekepinn på hva som er av årsak eller hva som er verdt å titte på. 97mod tdsa. Fant du ut av feiln på den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå