KennethW Skrevet Oktober 22, 2012 Skrevet Oktober 22, 2012 Har begynt å fått et problem med TDS'en som kommer og går i perioder. Alt er helt tilfeldig, ingen permanent problem, men varig i perioder. Fra å gå med normal effekt til jobb, og gå med redusert motoreffekt når jeg skal hjem igjen, men plutselig bli grei igjen. Dvs. når jeg kjører jevnt i trafikkflyten og kommer til høyere fartssone og skal gasse opp, så kan den ha kommet seg. Men dette er bare helt tilfeldig. Har blitt værre siste dagene, at den går rævva. Det virker for meg at den på noen vis går i en modus, eller noe. Skal også nevnes at responsen er der, men ikke effekten. Drar godt, eller som normalt, opp til rundt 2200 en plass, og derfra ingenting. Så igangsetting går bra, men noe mer enn det orker den ikke. Og forbruksnåla ligger omtrentlig dønn ved 1l/mila på fullgass i dette fenomenet. Ville høre om noen andre har opplevd dette før, eller kan gi noen pekepinn på hva som er av årsak eller hva som er verdt å titte på. 97mod tdsa.
Alpejohn Skrevet Oktober 23, 2012 Skrevet Oktober 23, 2012 Har du fått lest ut feilkoder og slikt? Og har du lest i diesel tråden som ligger øverst på formet? Det er en start.
KennethW Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2012 Fikk lest av feilkoder ikveld, var ingen. Har ikke lest der ennå
tic88 Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 hei! Hadde samme problem med min, da var det luftmassemålern som var defekt, det kom ikke frem på feilsøking, ta av kontakten så merker du stor forskjell om det er den som er problemet..!
ReiRud Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 Sjekka luftfilter? Eller eksos/katalysator...ingen av de som gir feilkode, men da vil den ihvertfall ikke dra noe særlig
øyvind bp Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 Tipper luftmassemåler. Eventuelt lekkasjei innsug. Kan og være tett veivhusfilter. Er du uheldig kan det være en dyse som begynner å ta kvelden.
TRF Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 hvorfor gidder dere å svare på ting dere ikke har greie på? slikt irriterer meg faktisk, sende eier på heksejakt. Dersom den går i "erstatningsmodus" så vil du normalt se dette i feilminnet. Nøkkelordet er en ordentlig diagnose, med ordentlig utstyr. Ikke meninga å være frekk.
Morty999 Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 får ikke vært mer enig TRF. f.eks lekasje i innsug vil ikke gi varierende effekt... jeg har 0 peiling på diesel, men er og litt lei av mye sinnsyke svar folk kommer med til tider!
Alpejohn Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 Enig i det, har sett mye rare forslag på forumet, men tror nok folk mener det godt og som tips til hva som eventuelt kan sjekkes.. Det som irriterer meg er folk som kommer og sier "Det er dysa, bytt den og alt virker", akkurat som de er synsk og allerede VET at det er feilen, i tillegg til og være so forbanna skråsikker på at dem har rett..
øyvind bp Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Jeg har hatt lignende trøbbel, og diagnose gav ingen riktige svar. Gav bare svar på følgefeilene. Verkstedene fant det ikke ut heller. Leste deretter sykt mye på amerikanske forum for å få peil på emnene. Og måtte rett og slett starte med å bytte ut det jeg trodde var mest sannsynlig.
øyvind bp Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Men ellers enig i at man egentlig bør ligge unna dersom man ikke vet svaret. Så tar det litt til meg. Jeg gav forøvrig bare tips om eventuelle feil, så kan man jo titte litt på de sakene og se om det stemmer.
TRF Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Du har fått med deg at dette er en diesel motor? Som aldri har eksistert i usa, og som fungerer på en annen måte enn bensin mtp motorstyring? Den har ikke veivhusfilter en gang! men greit, vi lar den ligge.
øyvind bp Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Ja jeg har fått med meg at det er diesel. Og å påstå at de ikke har veivhusfilter er jo bare dumt. 11127793163 er delenummeret for veivhusfilter til 525 diesel til e39. I hvertfall om det er den nye motoren introdusert 2001-2002. Kompisen min har en slik, og hadde litt rufste gange og motoren brukte olje. Skifta da veivhusfilteret. Går det tett kan det fort føre til turbohavari. MEg bekjent finnes disse bilene og i USA. Fant lenker til DIY for det på amerikanske nettsteder.
øyvind bp Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=22
TRF Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Ja det er jo bare dumt.. dumme meg.. kan ikke noe om denne m51tu motoren. Ikke kan jeg lese heller, da det står klart flere ganger at dette er en slik motor. Skikkelig dumt at jeg ikke vet hvilke biler som har vært i usa, spesielt siden e90 335d 265hk er den første dieselen fra bmw i usa siden e28 m21, med unntak av en privatimportert e39 530d (og muligens andre ekstremt sjeldne). For dampen går ihvertfall ikke fra det lille hullet helt foran på toppdekselet, ut til luftfilterhust, forbi en skillevegg, og til det vanlige luftfilteret. Nei, det er bare dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå