Gå til innhold

Er registreringsnummeret avgjørende for deg ved kjøp av bil?

André78
 Share

Er reg.nummer viktig for deg?  

89 stemmer

1. 1. Er reg.nummer viktig for deg?

• Helt klart viktig!
      3
    • Tja, litt viktig
      18
    • Bryr meg ikke så lenge bilen har riktig utstyr og pris
      69

Anbefalte innlegg

Har selv BP skilter, men bilen kjørte kun i bærum/oslo i 2 år før den endte opp hos onkel på raufoss i 11 år før jeg kjøpte den i høst. Brydde meg nada om skiltnummeret, men liker selvfølgelig å spøke med at jeg kan gjøre som jeg vil på veien siden jeg har bærumskilter!

Skjønner godt at enkelte kan velge en bil fremfor en annen fordi den ene har mer spesielle bokstaver en den andre, men å la være å kjøpe en bil fordi den har f.eks. SV skilter fatter jeg ikke. Hvis bilen er bra, hvorfor skal skiltnummeret avgjøre om det blir kjøp eller ikke? Spesielle kombinajoner er bare en bonus, ikke en mangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utstyrsnivå og bilens tekniske stand er avgjørende for min del, men jeg skal allikevel ikke legge skjul på at biler med "fiskeriskilter" velges bort fremfor biler med "riktige" bokstavkombinasjoner. I dag er heldigvis (?) situasjonen slik at man kan miste skiltene og få nye tall/bokstavkombinasjoner, så de nevnte bilene med tilhørende skilt er plutselig høyaktuelle allikevel.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv BP skilter, men bilen kjørte kun i bærum/oslo i 2 år før den endte opp hos onkel på raufoss i 11 år før jeg kjøpte den i høst. Brydde meg nada om skiltnummeret, men liker selvfølgelig å spøke med at jeg kan gjøre som jeg vil på veien siden jeg har bærumskilter!

Skjønner godt at enkelte kan velge en bil fremfor en annen fordi den ene har mer spesielle bokstaver en den andre, men å la være å kjøpe en bil fordi den har f.eks. SV skilter fatter jeg ikke. Hvis bilen er bra, hvorfor skal skiltnummeret avgjøre om det blir kjøp eller ikke? Spesielle kombinajoner er bare en bonus, ikke en mangel.

At det står SV på en bil ser ikke jeg på som noen bonus ihvertfall, mer en skam.. det er mitt synspunkt.. Er også mitt synspunkt at å kjøre rundt med en bil som det står "Stance/Works" på er så harry at det er til å grine av. Men det er min mening.

På forum er det sånn at folk ikke godtar andres meninger, sånn er det bare. Og så kjedelig det hadde vært om alle hadde vært enige da... doohh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del så bryr jeg meg ikke, har selv PP regga bil, da den er fra kr. sand.

Det er nesten så jeg av å til hadde likt at det var som i tyskland, der må du endre skiltnumrene etter hvor i landet du bor.. Feks. bor du i Hamburg (HH) og flytter til München (M) Så må du bytte skilter.. Ganske greit å se hvor de forskjellige som kjører de forskjellige bilene bor..

Vi hadde også sluppet å hatt ''status'' etter hva registreringsnummer du har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vri det på denne måten.

Veteranbiler med moderne bilskilt er helt feil spør du meg.

På min gamle opel kunne jeg aldri tenke meg noe annet en T skilt.

Men til mine andre nyere biler kunne jeg ikke brydd meg mindre egentlig.

Personlig synst jeg det er litt for snobbete og tenke på initialene til et skilt,

selv om det kan være en liten detalj.

no offence :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i tvil om du skal ringe på en bil så kanskje du ikke ringer dersom den har reg nr som UF,FT,SV og andre tvilsomme bokstaver....kjører du Bmw så er du ofte opptatt av detaljer,meg selv ville aldri kjøpt en bil med nevnte reg nr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir faen. Men som Oslo østkant-beboer og tilhenger ønsker jeg ikke stigmatiserende Blærum-skilt ;)

Hehe, tuller.

Menneh... I min økonomiverden kjøper man bilen man har råd til og liker, har aldri tenkt tanken om forbokstvaver engang - dønn fascinerende å se hva folk henger seg oppi (jeg har vel mine "quirks" jeg også)... Letthuskelige nummere er kult, dog, min gamle bil hadde 66000 og det var stilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i tvil om du skal ringe på en bil så kanskje du ikke ringer dersom den har reg nr som UF,FT,SV og andre tvilsomme bokstaver....kjører du Bmw så er du ofte opptatt av detaljer,meg selv ville aldri kjøpt en bil med nevnte reg nr....

Tørr jeg spørre hva som er galt med UF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er NV registrert (aner ikke hvor det er).

Under skiltet mitt - på skiltramma, så står det BMW ///M POWER så jeg bryr meg lite om hva som står ovenfor :D

"Nashville" skilt fra Notodden. Populære råneskilt :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakselv har ca 2237 innbyggere. Ant registrerte biler i perioden feb-sept i år ca 1046stk. Kan det ha noe med bokstavende i reg.nr å gjøre? ZZ xxxxx

SPZ Bil i bergen bruker konsekvent ZZ skilt på bilene de registrerer, med mindre du vil ha noe annet.. Det er også mange andre forhandlere i Bergens området som får forespørsel om ZZ reg nr etter de gikk over til SV reg nr, men de er litt mer motvillig til å gjør det siden ZZ reg nr blir forbundet med SPZ Bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...