Gå til innhold

Min 2013 F11 525dX M-Sport


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har jo betalt ekstra for blanke lister og rails. Jeg synes det er fint på svart bil, ellers blir "alt" svart og konturene på bilen kommer dårligere fram da.

Denne motoren er jo en 2l dobbel turbo på 211hk og 450 Nm, og den går helt greit. Ikke noen racer bil da vekten også er høy, men heller ingen sinke. skal jo klare 0-100 km/t på 7,4 sek, og det er jo ganske bra på en så stor bil. Motoren trekker jo bra fra 1300 rpm opp til 4800 rpm, så det er jo ett ganske bra turtallsområde til å være diesel. Håper at BMW kommer med M-Perfomance kit til den etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Bilene har jeg kjøpt ny hos Bilia i Drammen, og ble levert med senkesettet montert. Kjøpte også hjulene der.

Har ikke noen bra interiør bilder, men den har svart skinn med slipt alu lister, navi prof, sportautomat.

Hjulene er 409M, alle i 9x20 og ET25 bak og ET32, og jeg satte på Bridgestone S001 i 255/35 både forran og bak.

Er veldig fornøyd med hjulene, fine konkave eker.

Har satt på vinterhjula nå, det er de originale 19" M-sport felgene m 245/40 Nokia Hakka R.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Hei, fine felger og fin bil. Ser at du hverken har runflat eller stjernemerka dekk. Jeg skal kjøpe nye felger til min 2012 525 xd f10 og fikk opplyst fra forhandler at det kun var Bridgestone Potenza RE050 Run flat og Dunlop SP Sport Maxx GT rfl * som var godkjent av BMW på xD. Har du eller noen andre hørt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fine felger og fin bil. Ser at du hverken har runflat eller stjernemerka dekk. Jeg skal kjøpe nye felger til min 2012 525 xd f10 og fikk opplyst fra forhandler at det kun var Bridgestone Potenza RE050 Run flat og Dunlop SP Sport Maxx GT rfl * som var godkjent av BMW på xD. Har du eller noen andre hørt det samme?

Vet ikke helt hva BMW mener med godkjent, men så lenge dimensjonen og lasteindex er ok, så ser ikke jeg noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fine felger og fin bil. Ser at du hverken har runflat eller stjernemerka dekk. Jeg skal kjøpe nye felger til min 2012 525 xd f10 og fikk opplyst fra forhandler at det kun var Bridgestone Potenza RE050 Run flat og Dunlop SP Sport Maxx GT rfl * som var godkjent av BMW på xD. Har du eller noen andre hørt det samme?

Jeg har ikke hørt noe om dette før, men jeg kjøpte ikke dekkene på Bilia, men jeg sa at jeg ikke kom til å kjøpe rfl uten at de sa noe spes på det. Det er vel ikke mange som har rfl på vinterdekkene heller. Jeg mener det bare er å sørge for rikitig last indeks, rulleomkrets samt hastighet merking. Ellers ser jeg det som en fordel å ha lik dekk dim forran og bak på en Xdrive pga helt lik rulleomkrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :D

Ser fram til å få satt på sommerhjula igjen og ta en skikkelig vårpuss på vogna, men det er jo en stund til enda.

Legger ved ett bilde av vogna i vintermodus, helt greit det også, men er jo mye finere med sommerhjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...