nubbdal Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Valget av kjøp av "nybil" blir nok BMW. Aldri hatt Bmw før og nå er det på tide.. Har lyst på X3 eller 5 serie stasjonsvogn 5 serien vet jeg litt om men X3 er jeg blank på. Budsjett ca 450000. Er det noen årsmodeller , motorer man bør holde seg unna?? Hva slags utstyr bør man ha ?? Ønsker å høre fra dere Bmw folk som har peiling, info om både X3 og 5 serie blir jeg veldig glad for.
flobben Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Jo nyere jo bedre er mitt råd. i utgangspunktet når budsjettet ligger der så er det meg bekjent ingen motorer du bør holde deg unna. Så da er det de generelle rådene med å sjekke at bilen har blitt fulgt opp og ser bra ut.
Ron Jeremy Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Valget av kjøp av "nybil" blir nok BMW.Aldri hatt Bmw før og nå er det på tide.. Har lyst på X3 eller 5 serie stasjonsvogn 5 serien vet jeg litt om men X3 er jeg blank på. Budsjett ca 450000. Er det noen årsmodeller , motorer man bør holde seg unna?? Hva slags utstyr bør man ha ?? Ønsker å høre fra dere Bmw folk som har peiling, info om både X3 og 5 serie blir jeg veldig glad for. Det er E83 vi snakker om her, F25 blir vel utelukket med 450k? Jeg har hatt en 05 E83, og det er en ok bil. Jeg kan ramse opp litt pluss og minus for deg: + Solid konstruksjon. BMW sin mest driftsikre bil. X-drive Holder seg bra i pris i utgangspunktet, men ville vært forsiktig med å kjøpt for dyr E83 ifht F25. - Gammel konstruksjon, basert på E46 som kom i 98, mao navi og brytere m.m er utdatert! Litt trang og smal. Lite komfort ifht en 5 serie. Ser gammel ut (subjektivt) Jeg har pr idag en E61, 09 model, mao jeg gikk ifra en X3 til en 5 serie. Og har mer plass, mer luksus, mer komfort, og en mye mer moderne og "polert" bil, E83 er traktor i forhold. Dog savner jeg å sitte høyt, og x-drive! Mitt råd til deg er enten å gå for E61 med X-drive, evt se på en E70, som er min neste bil. Blir ikke lett å finne en ok X5 for under en halv en, men det går, evt import? Ellers om du ønsker det, har du en glimrende bil i en E61 med X-drive. Prøv de aktuelle bilene det står mellom hvertfall, for å sammenlikne. Lykke til!
Hakon Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Bør være mulig å finne en E70 til 450k med massiv pruting på en 2007-modell med høy km. Det er imidlertid ikke sikkert det er det trådstarter her ønsker. Mht X3 så ville jeg holdt meg unna xDrive18d. Denne blir for treig, selv for norske forhold.
nubbdal Skrevet November 1, 2012 Forfatter Skrevet November 1, 2012 Takk for informative svar.. I utgangspunktet tenker jeg å oppfylle to guttedrømmer ved dette bilskiftet, det ene er å kjøpe Bmw og det andre er å dra til Tyskland å kjøpe den. Altså jeg ser etter bil på mobile24, er på finn for å se forskjeller i pris. Når det gjelder X3 er jeg forsåvidt ute etter nytypen, Regner med at den heter F25 som Ron skriver. Denne skal være mulig å få på norske skilter for 450. X5 tror jeg er uaktuelt da jeg må langt ned mot 2000 tallet for å holde budsjettet. Men som du skrev Ron Jeremy ble jeg sittende å se på 525 og 530 x drive igår kveld. Der fant jeg mye fint altså , så på 09/10 modeller både 525 og 530 M-sport og da får man mye bil for 450 synes jeg.Er jo sånn ca 50 til 100 å spare på import. F25 er litt for dyr i forhold til budsjettet ennå, men overaskende "billig" i tyskland. Et par spørsmål ang import: Hvilken garanti gjelder?? Ser mye snakk om en nordisk pakke på importbiler, hva er dette?? Og ser på 5 serier at det står sportsseter i annonsen men ser ikke noen kjempeforskjell på de men så er det noen bilene at det noen seter med mye side støtte og ser fantastisk gode ut, er dette kun nye 5 serie??
Ron Jeremy Skrevet November 1, 2012 Skrevet November 1, 2012 Takk for informative svar..I utgangspunktet tenker jeg å oppfylle to guttedrømmer ved dette bilskiftet, det ene er å kjøpe Bmw og det andre er å dra til Tyskland å kjøpe den. Altså jeg ser etter bil på mobile24, er på finn for å se forskjeller i pris. Når det gjelder X3 er jeg forsåvidt ute etter nytypen, Regner med at den heter F25 som Ron skriver. Denne skal være mulig å få på norske skilter for 450. X5 tror jeg er uaktuelt da jeg må langt ned mot 2000 tallet for å holde budsjettet. Men som du skrev Ron Jeremy ble jeg sittende å se på 525 og 530 x drive igår kveld. Der fant jeg mye fint altså , så på 09/10 modeller både 525 og 530 M-sport og da får man mye bil for 450 synes jeg.Er jo sånn ca 50 til 100 å spare på import. F25 er litt for dyr i forhold til budsjettet ennå, men overaskende "billig" i tyskland. Et par spørsmål ang import: Hvilken garanti gjelder?? Ser mye snakk om en nordisk pakke på importbiler, hva er dette?? Og ser på 5 serier at det står sportsseter i annonsen men ser ikke noen kjempeforskjell på de men så er det noen bilene at det noen seter med mye side støtte og ser fantastisk gode ut, er dette kun nye 5 serie?? Ifht X5 så tror jeg ikke du trenger å gå lenger ned enn til ca 08' når man har 450k til disposisjon? Spørs selvsagt på kravene dine.. Men som jeg nevnte og du har sett, så får du mye bil og premium følelse i en X-drive 525Xdat f.eks. Personlig ville jeg landet på en 09 model, 10 blir litt for close ifht F11. Ifht import, se etter en stor aktør, fortrinnsvis BMW selger, og da er det premium selection biler du skal se etter. Disse er sertifiserte og innehar en viss garanti, type 1 år gjerne. Nordisk pakke er bl.a cold climate versjon, litt usikker hvor must denne er, men en av tingene den har er f.eks restvarme. Sportseter og komfortseter kan ligne endel, sistnevnte er betydelig dyrere og bedre, og ha man først sittet i disse vil man ikke ut av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå