Gå til innhold

Pressemobilen, (E30"m3"..Ombygget, godkjent og sesong 1 unnagjort.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er bare å følge med, det går litt tid med gørr kjedelig arbeid nå. Rustsveising sandblåsing osv.. Slapp ned bakstilling, tank osv.. Legger opp nye bremserør/slanger foringer, brekk osv og lakkerer alt.. Sjå om eg får tatt litt bilder ettekvert.

Så har eg brukt mye tid på en extremt irriterende sak.. Brukte litt tid på å finne den "rigtige" motoren så eg slapp noe krøll med godkjenningen.. Men nå viser det seg at det kansje ikke var helt det rigtige valget alikevell.. Fikk med kvittering fra koed på motoren eg kjøpte, men etter nermere ettersyn manglet motor nr på kvitteringen. Ingen sak trodde eg, men når eg da kontakter koed for å få nødvendig dokumentasjon, så er selfølgelig denne slettet i deres register pga systembytte.. Og ingen mere hjelp å få derfra.

Så nå er eg spent på om eg i heletatt kan få godkjent denne motoren, hvis ikke har eg en dyr motor uten papirer for salg. :)

Anyway eg er allerede i dialog med biltilsynet, og skal på visning så fort bakstilling er på plass igjen.

Skrevet
Originalt er fint i traversen :)

Ja, liker å ha litt demping på det meste, med tanke på sprekkdannelser osv.. Spesielt med tanke på at denne skal skoes med ispigg innimellom. Men litt extra fasthet skader da ikke :)

Skrevet

Da var mye drittarbeid gjort- ferdig rustsveise, sandblåse, epoxygrunne og understellsbehandlet kaross og lakkert understell.. Så då er det bare resten igjen.. Men er beg å bekymre meg stort for vekt- alt eg monterer er jo tyngre en det orginale 320 greiene.. Bilen har egenvekt på 1080kg i vognkort.. 760 på foraxel.. Hvilke vekter kommer dere som har bygget godkjente s50 motoriserte e30ver under??

8rs6519bfx5y2xe1nlqg.jpg

n68p0fcrt06r4ocrj6pc.jpg

Kansje eg blir nødt til å tyvlåne aludiffen (fra min m3) for å bekjempe vekta :/

5zy4oj2kzzptxvputl0a.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Skal ha den helt orginal utvendig, foruten limt frontrute (m3) og m-teck 1 bakvinge.

Går det ann å lime M3-rute på en ikkje M3 ? På M3'n er det litt "breiere" fals som blir annlegsflata ruta blir limt mot, derfor trudde eg ikkje det gjekk ann å lime uten modifikasjoner :)

Dette blir bra, eg har trua på denne :)

Skrevet

Går det ann å lime M3-rute på en ikkje M3 ? På M3'n er det litt "breiere" fals som blir annlegsflata ruta blir limt mot, derfor trudde eg ikkje det gjekk ann å lime uten modifikasjoner :)

Dette blir bra, eg har trua på denne :)

Hm, det visste eg ikke, men da er det greit- det blir modifikasjoner :)

1080 var jaggu lite. Er ikke dette en 320 da ?

Jo, fikk litt bakoversveis når eg sjekka vognkort, det gjorde eg seff etter at søknaden var godkjent og motoren var prøvekjørt i bilen :? Typisk meg, anyway det må gå. Carbon panser er montert, glassfiber skjermer og bakluke er på vei. Skulle hadt meg noen alu bære armer og, men faan så dyre de er.

Bilen er orginal preface 320, uten servo eller noe som helst utstyr. (det er takluke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...