Yngve Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Denne hadde sneket seg under radaren gitt...Prøvde å ringe deg dagen etter Yngve, men kom ikke gjennom. Gi meg en lyd når du en i land igjen, som sagt hadde ikke jeg noe stress med tollvesenet og motornummeret mitt, bare en kjapp mail så var det i boks, selv uten kvittering. Det går nok bra ja, har fått fatt i Vin fra bilen den kom fra. Kan snakkes ang det ja. Et par bilder fra første prøvekjøring, det var ikke mye feste å få med slitte 35profil dekk og ca 4,27 Diff.. Sugen på litt mindre hjul.. Den fikk seg en liten runde i dynoen og bremset 280 friske hk, mon tro hva det kan bli med denne til pustehjelp?
R Andersen Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Godt å høre at ting ordner seg med papirene, og også fint å høre at den virker å være frisk! 280 hk er bra! Nesten så en angrer på at en solgte den... Har jo et sett med LM i 17" liggende.....
Yngve Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Godt å høre at ting ordner seg med papirene, og også fint å høre at den virker å være frisk! 280 hk er bra! Nesten så en angrer på at en solgte den... Har jo et sett med LM i 17" liggende..... Ja det ordner seg stort sett alltid Er sugen på det hjula dine ja, men eg må roe innkjøpet nå før jul iallefall. Kontakter deg etter hvert, skulle det gå helt gale med vekta mi- ser eg du har liggende et carbontak. Du får komme med et super pakketilbud da vet du - Du skal vel ha januarsalg??
Yngve Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Skrevet Desember 26, 2012 En liten BMW MOTORSPORT diff ombygging jule Diy: En 188mm 75% motorsport diff er sjelden og dyr vare. Det finnes heller desverre ingen billig løsning på å mekke en selv. Men her er iallefall oppskriften: Først og fremst handler det om å få inn et dobbelt sett med lameller og det gjøres ved å fjerne den 4mm brikken i bunn og den store spenn skiven nermest lokket: Videre så man dreie ned lokket 1.5mm. Før/etter bilde: Gjør man "bare" dette, har man 40% sperrevirkning. Vil man gå neste steg må man ha nye "kopper" med endrede rampe vinkler. Da har man samme opsett som de orginale 75% motorsport diffene. En orginal motorsport lamell hosing har også redusert vekt, i form av utsparinger. Men de ferreste tar seg bryet med å kopiere dette : Skal man toppe det hele trenges jo også et Alu hus
JulianS Skrevet Desember 28, 2012 Skrevet Desember 28, 2012 Åssen er det å bare frese mindre rampevinkler? Samme forspenn men mer påtrekk? Skal du ha 45/30grader?
Yngve Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Skrevet Desember 28, 2012 Åssen er det å bare frese mindre rampevinkler? Samme forspenn men mer påtrekk? Skal du ha 45/30grader? Eg vet ikke hvordan det er å frese i dette. Ser folk skriver at det blir problem med holbarheten pga herdingen inne på Rejsa. men eg er fristet til å prøve å frese en prøve versjon mellom orginal 45grader og 75% MS som har 30grader begge veier. Stjal et bilde fra Rejsa som viser en 45/30 versjon: Det må jo vere en kjempeløsning, hvis dette er holdbart. Her er link til han som har modifisert den.http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php ... sc&start=0 Er det noen her inne som har prøvd å modde disse selv? Men tror eg ender opp med en orginal MS 30/30 fra http://www.mobimech.com. på denne diffen. Noen som vet om flere som forhandler sånne kopper forresten? Men det skal funke fint med bare å endre rampevinkler ja.
S:M:G Skrevet Desember 29, 2012 Skrevet Desember 29, 2012 Jeg skal ikke være påstålig, men jeg vet en del av de koppene man får kjøpt er originale som er maskinert så jeg ser ikke helt hvorfor det ikke skulle holde om du gjør det samme. men før du setter i gang så har jeg en 75% diff jeg synes er litt stiv for mitt bruk, vi kunne jo kikket litt på delene om det var noe vi kunne byttet. Det sitter de koppene du tenker på i diffen min...
Yngve Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Skrevet Desember 29, 2012 Jeg skal ikke være påstålig, men jeg vet en del av de koppene man får kjøpt er originale som er maskinert så jeg ser ikke helt hvorfor det ikke skulle holde om du gjør det samme.men før du setter i gang så har jeg en 75% diff jeg synes er litt stiv for mitt bruk, vi kunne jo kikket litt på delene om det var noe vi kunne byttet. Det sitter de koppene du tenker på i diffen min... Oki, har du eksempel på hvor uorginale slike selges? Vet iallefall at mobimec sine er orginale, og koed sine er vel det og? Men er rimelig sikker på at det skal fungere eg og ja, spørsmålet er hvor lenge.. Men ja vi kan godt se på det, vet hja fikk den oppskriften på å bygge den om til 75% av meg for mangen år siden, men trodde han endte opp med bare å sette inn de koppene?(det er vel den han bygde du har?) Men anyway, eg tror eg skal ha deler til å redusere bremsen din, endten ved å bygge tilbake til standard clutch eller standard kopper.. Det hadde kansje vert en ide å prøve å frese en mellomting. 37/45 eller noe i den duren. Det er bare å ta turen innom, så kan vi se på det! (Er hjemme)
S:M:G Skrevet Desember 29, 2012 Skrevet Desember 29, 2012 Husker vi bygde den med både kopper og ekstra lameller mener jeg, men jeg kan ta med diffen innover en tur så kan vi se.
BMW E30 325 Skrevet Desember 29, 2012 Skrevet Desember 29, 2012 Bra tråd med mye god info, og bra arbeid. Følger med videre her
Yngve Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Skrevet Januar 3, 2013 Bra tråd med mye god info, og bra arbeid. Følger med videre her Takk for det du Lite framdrift her siste mnd, pga jobb og jul- men litt er det då. Mangler bare noe nye dempere&fjærer her no, synest det ble ganske bra med understelsmasse på kaross og lakk på understell: Bytta ut det som var av klips,slanger osv i samme slengen. Så er dette beg å ta litt av som vanlig, siden det står en altfor tung/lang 6er i denne blir jo vekt fordelingen heeelt på tur . Så derfor bygger eg ny tank til reservehjulsbrønnen: Den blir helt isolert fra bagasjerom, og orginalt påfyllingsrør blir lagt om. Fra denne skal en forgasserpumpe mate frem til sekundær tank som blir en halv orginal tank. (mulig det blir en mindre i alu) Hoved matepumpe blir stående i orginal e30 holder/plass. Greiene er at dette skal ha mest mulig "oem" look, da eg ikke er så stor fan av "industri" stilen mange kjører.(får overdose av dette på jobb:) men seff tøft det og på enkelte biler.. Siden minst halve orginal tanken forsvinner, gir dette fin plass til sirkulasjonspumpe og kjøler til diff og evnt gearkasse.
BMW E30 325 Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 liker at du vil kjøre oem look på ting, det digger jeg
Larsinnj Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Ser ut som et bra prosjekt! Jeg er 100% enig i at det er best med original-look! Jeg har forøvrig ei preface-leppe liggende, som jeg mener skal være i bra stand. Kan sjekke den opp i morgen om du er interessert.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Diffkjøler er en fin oppgradering, klarte 139 grader på min på Rudskogen i sommer. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå