rsemil Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 Hei folkens Har skjønt at dette er stedet hvor ekspertisen på bmw er. Jeg har en 525tdsa som har noen girkasselyter som jeg tror ender i havari snart. Den er utrolig treg med å gire opp når jeg har akselrert, må gjerne sette spaken i S og så over i D igjen for at den skal skifte. Den har endel vibrering/skjelving ved tomgang når den står i P eller N. Nå har jeg en 520 med tiptronic kasse stående som delebil. Girkassen girer veldig pent og jeg lurer på om det lar seg gjøre å sette rett over på dieselmotoren?? Noen som skjønner problemet mitt her?? Mvh Emil
Robin L Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 det med at den girer rart og du må i s og i d igjen kan være abs følerene forran som tuller litt. da trur bilen at du er i sving og vil ikke gire. samme problemet hadde en kompis : ) om bensinkassa passer tør jeg ikke si. men vil tru den er laget for litt mindre moment. men de burde vell funke en stund fordi ?
rsemil Skrevet November 6, 2012 Forfatter Skrevet November 6, 2012 Okei. Da må jeg sjekke det. Takker for tips Men den oppfører seg likt om jeg kjører med asc avslått også. Kanskje noen andre har erfaring med om bensinkassa passer og om det er plug and play?? Ma kassen omprogrameres til styringa på motorn??
rindegut Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 om du slår av asc så kobler du ikke ut abs så det kan være en abs føler abs følerene går inn på mange ting i elektronikken er mange ting som henger sammen i elektronikken, kan nesten hørest litt ut som et elektronikk problem siden den girer opp etter at du setter den i s og tilbake til d, har selv steptronic "tiptronic" og girkassa mi gira helt merkelig av at vacuum spjeldet i innsuget var kaputt tror det vil lønne seg og ta en diagnose før du evt går løs på og bytte girkassa
Alpejohn Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Ja få tatt en diagnose, gamlingen hadde samme problem på sin 525tds, måtte gire til S og tilnake til D for at den skulle gire fra 2. til 3. eller noe slikt. Byttet en abs sensor og alt ordna seg. Men ta diagnose så er du sikker..
rsemil Skrevet November 9, 2012 Forfatter Skrevet November 9, 2012 Se her ja, nyttig info nei mente ikke at man slår av abs når man kobler ut antispinn. Men man kobler jo ut den funksjonen som hindrer bilen i å gire i sving eller??? Skal få tatt den diagnosen å se hva den sier
Alpejohn Skrevet November 9, 2012 Skrevet November 9, 2012 Se her ja, nyttig info nei mente ikke at man slår av abs når man kobler ut antispinn. Men man kobler jo ut den funksjonen som hindrer bilen i å gire i sving eller??? Skal få tatt den diagnosen å se hva den sier Du kobler ut antispinn, tror ikke den girer i sving uansett.. men det skal jeg ikke si sikkert. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
rindegut Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 min girer i sving uansett om asc er inne eller ute
Alpejohn Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 min girer i sving uansett om asc er inne eller ute Tror ikke min bruker og gire i sving noen ganger, virker vertfall ikke slik Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
rsemil Skrevet November 19, 2012 Forfatter Skrevet November 19, 2012 Fant problemet med at bilen ikke ville gire skikkelig. Jeg startet vinteren på 4 ganske slitte vinterdekk som jeg skulle slite på til det ble skikkelig vinter med godt snø føre. Jeg punkterte på venstre forhjul for noen uker siden og fant meg ett helt nytt dekk og satte på inntil videre. Det var da bilen begynte og kødde. Det ble rett og slett for stor forskjell mellom det nye med mye mønster og di gamle, bilen trodde jeg kjørte i sving hele tiden Satte på nye dekk idag, hvor alle er like store og problemet med giringa er borte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå