SpiXi Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 hei har lest litt rundt. noen mener det går og andre ikke noen her inne som har noen erfaringer ? skal pusse ned m-tech 1 kittet mitt og det går så sakte med sandpapir pga de rillene eller er det noen andre smarte løsninger og fjerne lakk på
Jørgen Lie Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 Om du vil fjerne ALT, så kan du kanskje bruke malingsfjerner?? Da gjør i så fall denne susen Undersøk gjerne om plasten tar skade først.. Om ikke, så er det bare å smøre på, la det virke til du ser lakken begynner og "koke"/prelle av, så spyler du av med høytrykkspyler. Om du ikke får av alt, så tar du en ny runde
SpiXi Skrevet November 6, 2012 Forfatter Skrevet November 6, 2012 ok takker for tips men er litt redd for og ødelegge plasten
Jørgen Lie Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 Du får spørre en plass de selger, evt høre med et karosseriverksted. Evt prøve på noe annen plast du kanskje har Legg på litt på innsiden av fangeren for å se om plasten reagerer. Det blir uansett ikke visende
Jørgen Lie Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 Etter litt søk: Sitat: .....den fjerna spraybokslakken men den etset seg inn i plasten så grillen smelta tilslutt. Gikk i søpla. Så konklusjon, prøv på noe annet i samme materiale først så du ikke ødelegger noe
SpiXi Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 hehe var redd for det ja:P får høre litt rundt er ikke så keen på og bruke hele vintern på og pusse fangere
bmwmaxi Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Prøv heller med kalk, det brukes ofte på glassfiber båter. Mulig de sekkene med kalk de selger på hagesentere er bra nok.
NeonMuffler Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 jobber som billakkerer, så tipset mitt er å bare slipe det ned. tar ikke så lang tid, og er verdt det. de fleste andre metoder VIL ødelegge plasten.
steinarn Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Bremsevæske er fin malingsfjerner,lar det ligge på ei stund og skyller med vann. Har brukt det på plast før,men må testes.
Muztang289 Skrevet November 21, 2012 Skrevet November 21, 2012 Er selv lakkerer og helt enig i det NeonMuffler sier over her, slip det ned. Du trenger overhode ikke å fjerne all lakk som er på fangeren, det holder med å få dette nedmattet og slipe bort/sparkle opp evnt. riper.. =)
SpiXi Skrevet November 21, 2012 Forfatter Skrevet November 21, 2012 ok men jeg pusser med 180 papir det går bra det eller=? regner med at man må ha på fyller igjen etter jeg har pussa=?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå