Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg å takste min bmw?

madinhoz
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg å takste min bmw?

Er det noen hjelpsomme sjeler som gidder å hjelpe meg med å takste bilen min?

Det er en Bmw 318CI 2003 modell som har gått 100.000km, m-tech 2, svart skinn, proff sotet vinduer, navi med ryggekamera, iphone/lader, svart grill, 8000K angel eyes, 8000K i tåkelysene, scorpion catback, 19" gs felger. Nettopp hatt 100.000 service samtidig ble det byttet alle bremseskiver og klosser. Dette ble gjort på bmw verksted, har kvittering. Bilen er utrolig strøken i lakken og innvendig, baksetene er brukt er lite brukt!

llstmfko7yog57dynlt5.jpg

fdp7bfen9lv2xeblnes3.jpg

7akm2yptoibh8n7luqcq.jpg

y9zvdel9blt7f1vsw6vp.jpg

15c3cryyu9pixxcw0ni5.jpg

g0dd96aqz82dcieutvf3.jpg

zbalmbt0wv5p6f24888q.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe en plass mellom 100-115.000,-, kanskje. Markedet er forferdelig treigt for tiden, og det er kjøpers marked. Ut i fra snittprisene på finn (som jeg tror hadde bare 1stk 318 slik som din), så kan jeg se for meg rundt det prisleie der.

Er vel ingen her som har noe fasitsvar på prisen, så det kommer egentlig an på om noen er utte etter en slik bil med slik motor, og hva en potensiell kjøper ser for seg og betale for nettopp ditt objekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utpris: 150.250,- kr

Herav utstyr: 46.000,- kr

Km. justering: 17.250,- kr

Innpris: 112.688,- kr

Dette er listepris for en forhandler. Jeg vil tippe et sted rundt 130.000 kr. Lykke til med salg :)

Denne vil ikke være helt riktig. Km justering kan nok rettes til ca 10 000kr, og så regner jeg med du har haket av for navi? Verdien vil ikke være den samme når den er uoriginal. Så må en trekke fra garantikostnader, da dette er privatsalg, samt at en ikke kan beregne å få samme som merkeforhandler.

Jeg vil tro du kan få rundt 120 000 om du monterer original front og bilen er så fin som den ser ut til på bildene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er listepris for en forhandler. Jeg vil tippe et sted rundt 130.000 kr. Lykke til med salg :)

Denne vil ikke være helt riktig. Km justering kan nok rettes til ca 10 000kr, og så regner jeg med du har haket av for navi? Verdien vil ikke være den samme når den er uoriginal. Så må en trekke fra garantikostnader, da dette er privatsalg, samt at en ikke kan beregne å få samme som merkeforhandler.

Jeg vil tro du kan få rundt 120 000 om du monterer original front og bilen er så fin som den ser ut til på bildene. :-)

Dette er fra BOL Proff. Hvorfor skal kmjustering rettes til 10k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fra BOL Proff. Hvorfor skal kmjustering rettes til 10k?

For bruktbilboka er en veileder, men ingen fasit. Det er sjelden at en kan regne med å få nesten 20k mer for en bil, bare for at den har gått litt mindre enn snittet. Når jeg jobbet som bilselger hadde vi en tommelfingelregel ut fra erfaringer at en km stand sjelden slo ut mer enn 10k pluss minus, med mindre det var snakk om enorme avvik. Har denne bilen f. eks gått 50 000km, ville man ikke kunne fått igjen 30k mer fordi, selv om kalkylen i en bruktbilbok fort kan finne på å foreslå dette. Alt med skjønn :-) (dog med så lav km stand hadde man nok kunne tatt mer enn 10k mer enn listepris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi tar inn en bruktbil er det mye meir vi ser på.

Men tviler på en forhandler og hadde klart å fått 150.000kr for denne, da bruktbilmarkede er veldig dødt fortiden.

Vi rekner med :

Stå tid 90 dager som vi rekner ut i fra -18 .000kr

Garanti -4000kr

Påkost -4000kr

Klargjøring -1500kr

fortjeneste når vi selger bilen igjen på ca 20%

km justering + 15.000kr

Me tok akkurat inn en 2002 318CA med 80.000km på telleren, Full skinn, Navigasjon ellers en pen bil . Denne tok vi inn for 80.000kr

Tipper du vil få 120.000kr ikkje legg den for høgt da blir du sittende med bilen alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som kjøpte en 318ci 2002 veldig lik din for 2 måneder siden. med m-tech front fanger, 19", uten skinn og navi. Den hadde gått rundt 150000. Ble solgt for 80lapper!.. det er et trist marked å selge til nå.

Tenker selv å selge min 318ci..tror jeg venter litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig trist marked.. Det er så sykt tungt og selge bruktbiler, hos oss har det gått 10-15 bruktbiler dei siste 3 mnd. Før så kunne det gå opp mot 25-30 biler i mnd.

Men når vi ser på statestikkene så er det likt over heila landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...