Gå til innhold

Er antispinn ekstremt følsom e90/e91 2010 mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg la om til vinterdekk, opplever jeg at anitspinn lampa lyser opp i tide og utide.

Det kan være akselerasjon ut på e6 i 4'e giret, og selv ved forbikjøring på e6 i 6'e giret har anitspinn lampa blinket.

og det er kun litt bløt asfalt, ikke is eller snø eller annet ræl..

Selv på tørr asfalt hender det at antispinn lampa blinker på 3 giret.

Testet bilen i en bakke i går, med og uten anitspinn. Blien spant absolutt ikke uten anitspinn , men med antispinn på, lyste lampa og effekten ble kuttet markant. :?

Så er disse bilene ekstremt følsomme på vinter dekk eller ulike typer vinterdekk?

Bil: 2010 bmw e91 316D (justert oss Ess)

Skrevet

Tror nok det har mye med hvor dårlig dekka sitter på føret. Etter jeg la om til vinterdekk så lyser min veldig selv, og som du beskriver er det håpløst på påkjøringsramper til E6 osv, rene juletreet i dashen da. Den ene dagen det var snø dog, så synes jeg den lyste mindre faktisk. De på det lokale dekkhotellet her sa at det rett og slett var dekkene sin feil, men synes selv det er altfor følsomt.

Skrevet
er hjulstillingen på bilen din bra?

De er veldig følsom visst hjulstillingen er dårlig

Vinterdekk er speller nye,dog sikkert ikke de beste i klassen (hankook dekk, fulgte med) bilen har rullet 46000, og det var ingen synelige merker i sommer dekk som skulle tilsi noe feil i hjulstillingen, ikke som kunne avsløres, og bilen gikk gjennom en service av forhandler når jeg kjøpte den med.

Har lest litt rundt, og det virker helt normalt. :roll:

Skrevet

Kjørte på Nokian Hakka Q piggfrie på min tidligere E46 (dau 318i) og har nå Hakka 5 piggdekk på E91en (nesten like daue 318i). Begge er/var skikkelig juletre i dashen.... Så er nok helt normalt. Har nok også litt å si på kjørestilen hvis man er vant til breie lavprofildekk som sitter godt.

Er nok bare å finne frem egget og klistre det på gasspedalen ;)

Skrevet

Det er dekkene sin skyld, dvs at vinterdekk er såpass myke i gummien at de "vrir seg litt". Som igjen er nok til at det slår ut på antispinn. Noen merker er verre en andre, men spesielt Nokia er veldig myke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...