Gå til innhold

Bmw 5-serie og bakseteplass

Kalleklovn
 Share

Anbefalte innlegg

Har samme bil med komfortseter og samme barnestol. Jeg er også ca. 1.80 og sitter nokså ukomfortabelt foran denne på passasjersiden. Må sitte med knærne litt ut mot døren, og sitter ikke spesielt behagelig over lengre tid. Kan selvfølgelig kompenseres noe med hvor rett du ønsker å ha seteryggen. Jeg har også ventilasjon i mine seter, så det er mulig disse er tykkere enn de uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du få nok en artig observasjon ;) Jeg har en E61 LCI med komfortstoler og to stk X3 bakovervendte barnestoler. Jeg er 184cm høy og har lange bein. Jeg sitter veldig godt og helt uproblematisk i bilen. Har kjørt non-stop 40 mil mens ungene sov på natta bla. uten det minste ubehag. Jeg sitter bare litt lengre fram enn jeg ville gjort om jeg ikke hadde barnesete bak. Har riktignok vokset noe av meg å ligge i bilen, men mange synes fortsatt jeg har veldig bakovervendt sitteposisjon. Ser ingen problemer med setekombinasjonene og bilen.

Jeg tviler på at de tar veldig mye mer plass enn andre seter. De kan jo også tiltes på midten av ryggen, noe som gjør at du fortsatt kan sitte noe mer bakovervendt bare du knekker opp på midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Emmaljunga City Cross, og jeg hadde overdrevet om jeg sa det var god plass til overs. Normalt setter vi vognen inn på tvers, men om vi skal ha noe mer med går den inn på langs om jeg setter den riktig vei og bøyer håndtaket en spesiell vinkel. Da tar den ca. halve bagasjerommet i bredden, og det er grei plass til andre ting.

Vi hadde et Brio-sete først, og da var det et hav av plass. Nå har vi hakket større sete av merket Britax, og der er det de idiotiske stroppene som hindrer forsetene i å gå bakover, ikke selve barnesetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres vel ut som om det ikke blir noe problem med plassen da. Var det svaret jeg ville ha, for jeg er overklar for å få kloa i en BMW...

I passaten går og vogna inn på tvers, og da er det plass til et par poser inn under "gardina". Ellers er det fullt, så det blir ikke noe forandring der på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydeligvis mye smak og behag rundt dette, og mye avhenger nok av hvordan setene i fronten stilles inn.

Noen som vet hvordan e61 sammenligner seg med Passat fra 2009 da? Er bmwen mye mindre enn passaten vil jeg tro jeg sliter med frøkna i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt mye Passat selv, men en kamerat med en -07 eller -08 Passat lånte vår bil og sa at han satt bedre og at baggasjerommet var omtrent like stort. Men, på BMW kan man i tillegg åpne kun bakvinduet og dermed utnytte det faktiske volumet i baggasjerommet utrolig mye mer enn andre stasjonsvogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi testet, og jeg kan bekrefte at det er greit med plass i baksetet og forsetet. Selv når en benytter en bakovervendt X3 barnestol.

Har lett litt etter dimensjonene på bagasjerommet. Funnet dybde (ca 112 cm) og bredde (ca 105 cm), men ikke følgende mål:

Høyde under gardinboksen.

Høyde langs bakluka og opp til vinduet.

Vinduet skrår jo en god del, og det tar mye av plassen til eksempelvis barnevogn. Må disse som regel demonteres for å få inn (har en emmaljunga med stor bag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Thule dynamic 900 på taket av den bilen vi har i dag, og den blir nok videreført til bmw-en. Nå er det og slik at "den plassen du har okkuperes av det rotet du har, og det rotet du har okkuperer den plassen du har". Dvs jo større bil jo mer rot pakker kjerringa med... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...