The Marlboro Man Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Hei hei folkens! Er muligens på vei tilbake til BMW...så snart jeg får solgt min 1999 Audi A6 2.8Q, den er for dyr i drift for min del, det er flere årsaker til bytte som jeg ikke går i detalj i. Solgte en 2000 mod 320d M-sport til søstera mi for ett kalenderår siden, da var bilen trillet hele 245 000km, nå er den trillet snart 280 000km. Ser ikke negativt eller fryktfullt på kmstanden fordi bilen ser meget bra ut karosserimessig og har rett pakke av det jeg bryr meg om, i tillegg til å være oppgradert software på og fulloppgradert eksos hele veien, bilen gikk som ett lite uvær... Da jeg idag skulle prøvekjøre BMWen igjen, ble jeg svært skuffet, bilen gikk som ett lass ved...null moment eller drag i noen gir, ingen stygg røyk ved oppstart eller ujevn tomgange, lettstartet var den også, men som sagt så må det jo være noe fundamentalt feil siden den ikke vil flytte på seg... Tankene mine var umiddelbart tett EGR ventil, dieselfilter etc...noen med erfaringer? Vil ha bilen tilbake her er bilen for dem som lurte.. viewtopic.php?f=6&t=169992
LarsBMW Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Feilkoder og motorparameter sjekk først er lurt.
The Marlboro Man Skrevet November 10, 2012 Forfatter Skrevet November 10, 2012 fair nok det, skal høre i byen her til uka...synd BMW verksted ikke er her men andre verksteder klarer vel noe...skulle bare sjekke om noen hadde opplevd samme, 320d E46 er jo ganske vanlig.
Boxer Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Kan også være turbohavari, X3'en til svoger oppførte seg sånn 3 av 4 ggr turboen har havarert.
The Marlboro Man Skrevet November 10, 2012 Forfatter Skrevet November 10, 2012 ok, men skal det ikke være mere ulyder da? mere røyk og sånn? oljeforbruk etc? turbohavari høres jo ikke rart ut da den er trillet 280 000km, og siste 40 000 er av en 20 år gammel jente som ikke skjønner verdien av å la bilen gå seg litt ned etter kjøring...
Boxer Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Jeg hørte bare den gikk første gangen den røyk, ingen ulyder å høre. Den bråka stygt 3. gangen, da var det akselbrudd. Bilen blei reparert hos BMW-forhandler i Grenland, de har ikke vært heldige med jobben de har gjort...
The Marlboro Man Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 ok skjønner, skal snakke med Jim Madsen på Biltrend i Harstad ang mitt problem, siden bilen har blitt kjørt mye og hatt lite "ettersyn" siste år er jeg redd den kanskje blir for dyr å få i god driftsstand igjen om turbo+EGR+veivhusventilasjon må utbedres...dette er ting som ikke har vært vært byttet på bilen noen gang såvidt meg bekjent, gjelden på bilen er 58000,- så vet ikke hva folket mener..er det verdt det? tenkte å tilby å ta bilen for å slette gjelden på den..ikke ett øre mere. Grunnen til at jeg er så interessert i den er at jeg har ett personlig forhold til den bilen, og at den ser rett ut og er ei økonomisk sparebørse samt underholdende på sammen tid.
bjornar-a Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Det kan være så enkelt som et hull på vakumslangen til turbo. får den ikke vakum, lader ikke turboen. er blitt et litt vanlig problem med de vakumslangene. vakumslangen går i fra rett under innsuget, og over motoren ned til turboen. via en liten ventil og en liten slange stump fra ventil til turbo. sistnevnte var det hull i hos meg.
The Marlboro Man Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 slik søstera mi har forklart til meg var bilen plukkråtten etter å ha stått i ro uten start i 2mnd, ved første tur var bilen slik jeg forklarer.
The Marlboro Man Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 skal få dem til å ta en diagnose...går ut ifra at de finner det som trengs da.
Glenn H Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Jeg hadde det samme problemet som deg. Da var det katalysator som var tett. Prøv å løse eksos etter downpipe og testkjør. Turboen demper lyden nok til at du kan ta deg en tur. Lykke til.
The Marlboro Man Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 tett kat måles vel greit på COmåling?
The Marlboro Man Skrevet November 14, 2012 Forfatter Skrevet November 14, 2012 Da har bilen vært og fått seg en slags diagnose, jeg kan ikke akkurat si at jeg fikk noen AHA opplevelse av informasjonen jeg fikk etterpå, håper det er noen av dere som har noe klokt å fortelle nå Her er papirene jeg fikk når jeg henta bilen.
The Marlboro Man Skrevet November 15, 2012 Forfatter Skrevet November 15, 2012 noen som har hatt feilkode 65 charge air pressure???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå