Gå til innhold

Lite guffe, lite moment! hjelp! 2000 BMW 320D.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei folkens! Er muligens på vei tilbake til BMW...så snart jeg får solgt min 1999 Audi A6 2.8Q, den er for dyr i drift for min del, det er flere årsaker til bytte som jeg ikke går i detalj i.

Solgte en 2000 mod 320d M-sport til søstera mi for ett kalenderår siden, da var bilen trillet hele 245 000km, nå er den trillet snart 280 000km. Ser ikke negativt eller fryktfullt på kmstanden fordi bilen ser meget bra ut karosserimessig og har rett pakke av det jeg bryr meg om, i tillegg til å være oppgradert software på og fulloppgradert eksos hele veien, bilen gikk som ett lite uvær...

Da jeg idag skulle prøvekjøre BMWen igjen, ble jeg svært skuffet, bilen gikk som ett lass ved...null moment eller drag i noen gir, ingen stygg røyk ved oppstart eller ujevn tomgange, lettstartet var den også, men som sagt så må det jo være noe fundamentalt feil siden den ikke vil flytte på seg...

Tankene mine var umiddelbart tett EGR ventil, dieselfilter etc...noen med erfaringer? Vil ha bilen tilbake :wink:

her er bilen for dem som lurte..

viewtopic.php?f=6&t=169992

Skrevet

ok, men skal det ikke være mere ulyder da? mere røyk og sånn? oljeforbruk etc? turbohavari høres jo ikke rart ut da den er trillet 280 000km, og siste 40 000 er av en 20 år gammel jente som ikke skjønner verdien av å la bilen gå seg litt ned etter kjøring...

:roll:

Skrevet

Jeg hørte bare den gikk første gangen den røyk, ingen ulyder å høre. Den bråka stygt 3. gangen, da var det akselbrudd.

Bilen blei reparert hos BMW-forhandler i Grenland, de har ikke vært heldige med jobben de har gjort...

Skrevet

ok skjønner, skal snakke med Jim Madsen på Biltrend i Harstad ang mitt problem, siden bilen har blitt kjørt mye og hatt lite "ettersyn" siste år er jeg redd den kanskje blir for dyr å få i god driftsstand igjen om turbo+EGR+veivhusventilasjon må utbedres...dette er ting som ikke har vært vært byttet på bilen noen gang såvidt meg bekjent, gjelden på bilen er 58000,- så vet ikke hva folket mener..er det verdt det? tenkte å tilby å ta bilen for å slette gjelden på den..ikke ett øre mere.

Grunnen til at jeg er så interessert i den er at jeg har ett personlig forhold til den bilen, og at den ser rett ut og er ei økonomisk sparebørse samt underholdende på sammen tid.

Skrevet

Det kan være så enkelt som et hull på vakumslangen til turbo. får den ikke vakum, lader ikke turboen.

er blitt et litt vanlig problem med de vakumslangene. vakumslangen går i fra rett under innsuget, og over motoren ned til turboen. via en liten ventil og en liten slange stump fra ventil til turbo. sistnevnte var det hull i hos meg.

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet som deg. Da var det katalysator som var tett. Prøv å løse eksos etter downpipe og testkjør. Turboen demper lyden nok til at du kan ta deg en tur. Lykke til. :)

Skrevet

Da har bilen vært og fått seg en slags diagnose, jeg kan ikke akkurat si at jeg fikk noen AHA opplevelse av informasjonen jeg fikk etterpå, håper det er noen av dere som har noe klokt å fortelle nå :lol:

Her er papirene jeg fikk når jeg henta bilen.

q92m3iclyrmhypwigd2k.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...