Gå til innhold

Lite guffe, lite moment! hjelp! 2000 BMW 320D.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville sjekket vakumslangene selv, spesielt til og fra vakumkontrolleren til turboen.

Det sitter en identisk vakumkontroll på EGR-ventilen, så sjekk gjerne slangene til denne også.

Med motor igang, napp av ledning til LMM og hør om motoren reagerer på dette. Hvis ikke er den mest trolig gåen.

Mulig du også kan sjekke om turboen i det hele tatt beveger seg med å fjerne røret og av den og sjekke at den går rundt med fingrene?

Skrevet

skal prøve å ta av ledningen til lmm og se hva motoren sier til det...når det angår de andre forslagene her, så er jeg ikke særlig mekanikeranlagt, hadde jeg vært det hadde jeg plukket bilen i molekyler for å finne ut av dette...eksosen på bilen er oppgradert, så er usikker på om kattene er bytta også, styrehjernen har nytt agressivt map og yter mere enn std 136hker, forskjellen er veldig merkbar når bilen funker, men når den er slik den er nå er alt bare depressivt. faen..

Skrevet

en lite ting til....bilen drar, men den trenger endel turtall...akkurat som om den er strøypet og holdes igjen, byttet luftfilter igår før diagnosen, stod ett KULLSOTTET greenfilter der inne som ihvertfafall hadde kjørt 60 000km. bilen ble NOE bedre...men d mangler det siste...på lave rpms er bilen dau...4,5. gir er dasslass.

Skrevet

hadde 320d 2000 mod e46 før jeg og. den gikk dass. prøv og skru av insuget. på min hadde insuget tetta seg igjen av gammel disel/eksos snerk:P også var det noe tull med dysene.

Skrevet

ved dysekrøll er vel bilen ujevn på tomgang og rykker og napper under kjøring? bilen starter lett, sveiver pent på tomgang, ryker ikke verken ved pådrag eller ellers, oturboen høres om man ruser den litt på tomgang, det er bare det at den ikke trykker som den skal...oppover registeret på 3. giret skjer det ting...men for all del er forskjell på barbere seg og skj

ære av seg hue..

Skrevet

Eneste måten og lese av verdiene er via diagnose. men får du lånt en så går det ann og butte over for og prøve. den sitter i utganspunktet greit tilgjenelig på motoren. men du må sku av hele kasetten for luft inn til cupe'n. og etter det må plastik dekselet over motoren av. når det er gjort er det en liten føler som er skrutt inn i innsuget. bak på innsuget. altså inn mot torpedoveggen. ganske fort gjort.

tror jeg skal ha en føler liggende.

jeg hadde samme feilen som deg. gikk utrolig dårlig men uten veldig mye røyk. jenvt og fint gikk den og.

Feilene på min bil var gåen EGR. så den blokkerte jeg. følgen av at EGR var gåen så var innsuget sotet igjen.

det skrudde jeg av og rengjorde med disel. sist men ikke mins hadde jeg hull på vakumslangen mellom turbo og ventilen.

nå har jeg bare ett problem igjen, og det er at turboen har anntagelig stått i samme posisjon lenge. så når jeg byttet vakumslangen og det skulle bavege seg. går den tregt og reggulerer ikke trykket jevnt.

under min feilsøking, byttet jeg trykk ventilen og fant da ut at den var ok. byttet også LMM. denne var også ok. så jeg skal ha både LMM og Trykk sensor liggende.

men feil meldingen jeg fikk på diagnose var at turbo geometri var utenfor normalen. så da tenker jeg at den feilmeldingen du har virker mere logisk mot trykk sensoren.

Skrevet

bjornar-a: du får finne ut av en pris du ønsker for disse 2 komponentene.

Hadde en liten sjekk idag av LMM, bilen gikk på tomgang på verkstedet til en kompis, så nappet jeg ut LMMkontakten...bilen "reagerte" med å marginalt endre turtallet for 1-2sek, nå mener jeg marginal endre turtall...

Prøvde t.o.m å kjøre med kontakten av 1 mil, bilen gikk like dårlig da som med kontakten i.

Var under bilen og så idag, ble positivt overrasket over hvor bra det stod til der under mtp rust og andre lekkasjer og dritt, knipset ett bilde av eksosen. (hva er den klumpen midt under bilen midt på eksosen?)-står Ebersprächer BMW på den...

Å skru løs katalysatoren kommer iallefall ikke jeg til å gjøre...sykt trangt fra undersiden, rystet. Eksosen virker å være oppgradert helt ifra katten.

Imorgen skal vi ta opp innsuget og se inni der, og prøve å kjenne litt på turboskovlene...

vw21jdo8jfrypy7l01kx.jpg

Skrevet

jeg skal lete det fram først. LMM har jeg funnet. men er litt usikker på hvor trykk sensoren er. er den jeg ville prøvd og bytte ut først :-) hadde vært kjekt når du har av innsuget :-)men er ganske greit og komme til seinere og. når innsuget er av, så se etter om den er tettet av sot. kansje det hjelper og rengjøre den du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...