quandt1960 Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 Aldri hørt at BMW har hatt noe sånt på sine motorer..regne jo for å være best på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M1234 Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Jeg har også panikk! Paranoid! Men er en tikkelyd hos meg, samme som i videoen tidligere publisert, kanskje til og med noe høyere. Lurer på å ta meg en tur til BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Jeg har også panikk! Paranoid! Men er en tikkelyd hos meg, samme som i videoen tidligere publisert, kanskje til og med noe høyere. Lurer på å ta meg en tur til BMW Registerkjede gir ikke tikkelyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M1234 Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Åh, hva er det da? Samme lyd som i videoen som SanjinRed la ut ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Åh, hva er det da? Samme lyd som i videoen som SanjinRed la ut ihvertfall. SanjinRed skrev "Er det denne?" Ergo han har ikke peiling. Og krisemaksimerer, basert på hva han selv tror. Registerkjedelyd vil oppfattes som rasling, eller banking visst det banker mot kjedekassen. Ofte på turtall mellom 1500-2500rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M1234 Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Såpass ja Du har ingen formening om hva denne tikkelyden vil vise seg å være da? Da det er en del videoer på Youtube med denne lyden, så er jeg jo ikke alene om dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Er du sikker på at det er en tikkelyd du hører, og ikke en klakkelyd? Visst selve strammeren er dårlig, slik at kjedet blir slakt. Isåfall, ikke lurt å kjøre rundt med slakt kjede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M1234 Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Klakkelyd er en bedre beskrivelse ja! Lurer på om jeg vil innom en tur til BMW da ja, har jo fått helt noia etter alt jeg har lest! Bedre å være føre var Edit: Var på BMW nå, og de sa det var et lager i enten dynamoen eller noe i multikjedet (?). Fikses på reklamasjon til mandag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boxer Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Hvis noen er redd for havarier med dyre utlegg, tegn utvidet kasko med motorskade. Svogeren min er svært glad de tegnet det på X3 2.0d. 4 turbohavarier på 2 år, toppen var slugga ned. Min erfaring med slakke kamkjeder (generelt) er mest rasling på lavere turtall på vei ned, for å bli stillere på tomgang. Men da er det strammerne som ofte er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Ja det er en billig forsikring med utvidet kasko, koster bare noen hundrelapper ekstra pr år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2012 Åh, hva er det da? Samme lyd som i videoen som SanjinRed la ut ihvertfall. SanjinRed skrev "Er det denne?" Ergo han har ikke peiling. Og krisemaksimerer, basert på hva han selv tror. Registerkjedelyd vil oppfattes som rasling, eller banking visst det banker mot kjedekassen. Ofte på turtall mellom 1500-2500rpm. Er ikke noe jeg tror ut av det blå og panikken var vel begrunnet. 80-100k hvis du ikke har garanti. Fikk dt bekreftet av BMW at det var den lyden men at jeg skal få det på garanti hvis det blir ille. De har hatt et par tilfeller her på vestlandet. Så om folk kan skaffe seg garanti før det skjer er jo positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mars 18, 2013 Share Skrevet Mars 18, 2013 Har N43 motoren samme problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 18, 2013 Share Skrevet Mars 18, 2013 Har N43 motoren samme problem? Nei. Men du kan sjekke coilene litt ekstra nøye på 07-08 modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mars 18, 2013 Share Skrevet Mars 18, 2013 Hva med N45 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 18, 2013 Share Skrevet Mars 18, 2013 Hva med N45 da? Nei. Var kun n42 av bensin som har problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå