watski Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Lurer på hvor mange dieselpumper jeg har på bilen. Er snakk om en E39 M57-D30 200mod. Er det en i tank, en midt under og en høytryks pumpe på motor? Har fiktisk fått et problem med at bilen min harker å hoster, stoppet faktisk i dag. Men starter lett igjenn. Men står å rister i noen ganger og med en stygg lyd. Byttet dieselfilter for en måned siden å da ble alt bra, men så i går når jeg startet den sto den bare å ristet å lagde rare lyder men kom seg etter et par min på tomgang. Viss jeg ruser motoren opp på 2000rpm (akkurat nå) så kommer det smellelyder og den kan jage litt opp og ned på turtall. men plutselig så kan alt funke fint mange mil. Høres litt ut som om den plages med diesel tilførselen. Ræva forklart men håper dere skjønner hva jeg mener
OLEZZ Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Høres nesten litt ut som en dyse eller to som lekker enten til forbrenninga og forsårsaker feilantenning, eller lekker for mye til retur. Du har bare en pumpe i tank og høytrykkspumpe hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg ville begynnt med en dyselekkasjetest. Dog pleier den å bli litt tungstarta med dyse som lekker.
watski Skrevet November 16, 2012 Forfatter Skrevet November 16, 2012 Starter VELDIG lett, har ikke hatt en bil som har vært så lettstartet før. Om den har stått i et døgn så kommer den momentant når jeg vrir på startern.
TRF Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 løftepumpe i tank, matepumpe under bilen (under førersetet), høytrykkspumpe på motor. det du beskriver med rusing og smelling er typisk for manglende diesel.
watski Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 Viss pumpe i tank ikke fungerer vill jeg da klare å få den til å starte? Er det flere dieselfilter på bilen enn bare det store som står foran på V.S.?
watski Skrevet November 19, 2012 Forfatter Skrevet November 19, 2012 ingen som vet hvilke symtomer man kan få viss noen av pumpene ryker? hva skal trøkket ut av høytryks pumpen ligge på ca? er det mye jobb for å demontere dysene? trenger jeg å bytte noe tettninger viss jeg tar dem ut?
TRF Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Dette er det skrevet masse om, flere ganger. Trykk ut av høytrykkspumpa variere etter turtall og belastning. Mellom 250bar (mimumum) og 1350 bar (maks). Matetrykk (på filteret) skal ligge oppimot 4 bar.
Zaphod Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Opplever noe av det samme problemet på min og jeg har konkludert med at det er pumpa i tanken som ikke går helt som den skal. Tungstartet noen ganger, fusker på alt mellom 2500,3500 rpm men går ellers fint. Fikk tak i pumpa under førersetet og i tanken for 1800 kr på ebay.
Alpejohn Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Mitt problem var ikke på noen måte slik du opplever, men her er tråden jeg laga: viewtopic.php?f=1&t=210566
watski Skrevet November 19, 2012 Forfatter Skrevet November 19, 2012 Mitt problem var ikke på noen måte slik du opplever, men her er tråden jeg laga:viewtopic.php?f=1&t=210566 Meget bra tråd Takker for tipsene:) Skal ta fatt i manometret på jobb, å se om jeg klarer å koble meg på dieselslangene før og etter filter. Skal i tillegmåle trykket på railn. bare jeg finner koblinger slanger for å koble meg på. Oppdaget i dag at det har begynt å svette litt rundt en av disse ventilene som ligger mellom filtret og høytrykspumpe. Er vell en trykkregulator.
Alpejohn Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Mitt problem var ikke på noen måte slik du opplever, men her er tråden jeg laga:viewtopic.php?f=1&t=210566 Meget bra tråd Takker for tipsene:) Skal ta fatt i manometret på jobb, å se om jeg klarer å koble meg på dieselslangene før og etter filter. Skal i tillegmåle trykket på railn. bare jeg finner koblinger slanger for å koble meg på. Oppdaget i dag at det har begynt å svette litt rundt en av disse ventilene som ligger mellom filtret og høytrykspumpe. Er vell en trykkregulator. Om du har tilgang på INPA er det det greierste, der får du rail trykk og matetrykk. Der sitter en avlastningsventil mellom filteret og høytrykkspumpa ja, vis den lekker klarer ikke pumpa og holde oppe trykket. Men da går det nok tilbake i tanken. Men klart om der er lekkasje rundt den bør den byttes likavel. Koster ca 1300,- på GS Skal du ha ny pumpe kan jeg anbefale og handle fra carparts 24 i tyksland, om du skal ha noe annet samtidig. Koster 40 euro i frakt uansett hva du kjøper.
watski Skrevet November 20, 2012 Forfatter Skrevet November 20, 2012 Har ikke tilgang til INPA. Men fant en nettside i går hvor jeg kunne laste det ned, håper jeg finner tilbake til den da. Trenger vell bare det kontaktstykke mellom stikket i motorommet og usb til data da?
watski Skrevet November 20, 2012 Forfatter Skrevet November 20, 2012 Er det på noen måte mulig å kjøre uten en slik del? http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... fuel_pipe/ NR 11 på tegningen. Denne var meget porøs, la merke til at det lak litt diesel ut av den blanke slangen på pumpa så når jeg på en eller annen måte stakk hendene ned for å stramme til så knektes denne trykkventilen. Hadde faktisk fått litt lekasje på slangen inn til denne. Er det mulig å blinde disse slangene som går inn på denne ventilen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå