AronG Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Hei! Tenkte eg skulle chipe min e46 320d 150hk og har sett på chip'ene som et firma fra Skottland leverer, kalt eco-tune. Den vassaste chip'en dei leverer skal gi 204hk / 420nm, noke som høres gaaanske kurrant ut for min del. Er det noken her inne som har erfaring med desse gutta og chip'ene dei leverer? Service, kordan chip'en fungerer i praksis og kordan iFlash'en fungerer? Her er ein link: http://www.ecotune-scotland.co.uk/produ ... 4bhp_420nm
badsha Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 jeg har remapped bilen min gjennom firmaet som drives av Stan Ward, kam bare si et ord, Fantastisk! !!!
AronG Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 jeg har remapped bilen min gjennom firmaet som drives av Stan Ward, kam bare si et ord, Fantastisk! !!! Stan Ward, er det han som driver eco-tune..?
lagunilla Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Rett meg om jeg tar feil, men 204hk på en 320d e46? Umulig. Muttern har en 120d og den chippa opp til knapt 200hk.
FritzP Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Ecotune Scotland leverer en "I-flash" som egentlig er en Powergate fra Alientech. Du leser ut fila fra din ECU, sender den til han, så lager han en tuningfil til deg, i ettertid kan du veksle mellom original og tuning som du selv vil. Ikke noe mer hokus pokus enn det. En 120d (163 hk) kan lett mappes til å yte godt over 200 hk, har gjort dette selv på min 320d, potensialet til disse motorene er faktisk høyere enn de fleste er klar over. 230 motor hk(205 whp) er godt mulig. Motoren som sitter i E46 er ikke helt lik som den i 120d og 320d e90, men den har potensial for ca 200 hk uten problem. Og bare for å ha sagt det, Stan Ward hos ecotune kan sine saker.
lagunilla Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Nei, det er det jeg prøve å si. En e46 diesel er nå litt "gammeldags" i forhold til dagens diesel motorer. Men jeg tviler stort, og det er sikkert bare meg;-)
FritzP Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Gammeldags, tja det kan en jo godt si all den tid det er ca 10 år siden E46 kom med den 150 hk common rail motoren. Nå skiller det ikke så veldig mye mellom m47 motoren i E46 og m47 motoren i E90. Jeg gjentar bare, det er fullt mulig å mappe en m47 E46 til 200hk+ og en m47 E90 til ca 230 hk. Jeg har gjort dette selv og kjørt den på rullende landevei. Som en digresjon kan jeg jo bare nevne at Alpina D3 (m47 motor fra E90) er blitt mappet til ca 270 hk, så potensialet ligger der.
TRF Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Er fult mulig med 200hk i e46 320d (cr). Greier en 230+ også med større turbo. Og enda mer enn det med større dyser.
lagunilla Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Rart at ingen jeg kjenner med diesel motorer har fått det til. bl.a 325d 530d
TRF Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 rart at vi bremsa 390hk fra den gamle m57 motoren for noen dager siden da?
FritzP Skrevet November 18, 2012 Skrevet November 18, 2012 rart at vi bremsa 390hk fra den gamle m57 motoren for noen dager siden da? Bare et spm. i forhold til den M57 med 390 hk, hvor mye ladetrykk snakker vi her om, og hvor mye fuel.(mg/stroke).
TRF Skrevet November 18, 2012 Skrevet November 18, 2012 Vil ikke ut med vårt eksakte oppsett, men godt over 100mm^3 (ganger med 0,85 så har du i mg), og godt over 2 bar. Men, for å få til dette bruker vi deler som har lagd til våre specs (ikke hyllevare, finnes ikke utenom oss) TRF Performance dyser TRF Performance turbo TRF Perforamnce IC på e39 åpen eksos, nye sensorer, og mye tid med software.
AronG Skrevet November 25, 2012 Forfatter Skrevet November 25, 2012 Kommer nok til å gå for eco-tune sin chip Får masse bang for the bucks ved å kjøpe den i forhold til å chipe i norge, får jo med decat downpipe også
TRF Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 Dette har vi også Og større tuning hvor vi bytter turbo, men det koster da brått mye mer.
AronG Skrevet November 25, 2012 Forfatter Skrevet November 25, 2012 Får holde med chip og decat, er jo ikkje noke ræsærbil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå