Julian Sommer Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Satte meg fast i snøen med min 525ix i dag. Prøvde å komme meg løs med å rykke litt frem og tilbake, ville til slutt ikke bilen dra fremover. Motoren bygde nesten ikke opp noe turtall, virka som alt "stod fast". Revers funka derimot som den skulle. Betegnelsen i instrumenthuset for hvilket gir jeg er i, ble borte. Etter den fikk stått litt og jeg ble tauet ut, funka den igjen. Hva har skjedd? Kan dette ha skadet girkassen? Bilen er altså helt fin igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet November 18, 2012 Forfatter Share Skrevet November 18, 2012 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Har sjedd med meg før kassen(klutch-lamell) gikk sund, da jeg prøvde å burne med den... akkurat samme symtomer, om du får bilen på bukk og får sett på oljen/luktet. Er den "brent" så lukter det "svidd clutch"... revers funker normalt men ingen andre gir... :/ Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Skjedde akkuratt det samme med meg, dog med en E34 520iA. Koblet fra batteriet i en time eller noe slik og så fungerte alt fint igjen i ca ett år før både motoren og girkassen ble byttet ut (kassen fungerte fortsatt fint). Men jeg følte meg ikke like trygg på lengre turer lenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet November 19, 2012 Forfatter Share Skrevet November 19, 2012 Så bra, Camxer Da var det nok bare nødmodus pga varm olje. Dog trengte jeg ikke å nullstille min, den funket som bare det igjen så fort den hadde kjølt seg ned Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Husk at du nå kanskje kjører rundt med brent olje som bør skiftes så snart som mulig. Brent olje fører til mer sluring som igjen fører til lettere overoppheting av girkassen. Brent olje har mistet sine egenskaper til smøring og kjøling og rensing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet November 19, 2012 Forfatter Share Skrevet November 19, 2012 Den har virket litt slappere mellom girene. Så tusen takk for tipset, da skal jeg få bytta olje så fort som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Sørg for å flushe kassa, ikke bare tappe av og fylle på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå