Gå til innhold

Automatkasse E34 - gikk varm?

Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

Satte meg fast i snøen med min 525ix i dag. Prøvde å komme meg løs med å rykke litt frem og tilbake, ville til slutt ikke bilen dra fremover. Motoren bygde nesten ikke opp noe turtall, virka som alt "stod fast". Revers funka derimot som den skulle. Betegnelsen i instrumenthuset for hvilket gir jeg er i, ble borte. Etter den fikk stått litt og jeg ble tauet ut, funka den igjen. Hva har skjedd? Kan dette ha skadet girkassen? Bilen er altså helt fin igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjedd med meg før kassen(klutch-lamell) gikk sund, da jeg prøvde å burne med den... akkurat samme symtomer, om du får bilen på bukk og får sett på oljen/luktet. Er den "brent" så lukter det "svidd clutch"... revers funker normalt men ingen andre gir... :/

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde akkuratt det samme med meg, dog med en E34 520iA. Koblet fra batteriet i en time eller noe slik og så fungerte alt fint igjen i ca ett år før både motoren og girkassen ble byttet ut (kassen fungerte fortsatt fint).

Men jeg følte meg ikke like trygg på lengre turer lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du nå kanskje kjører rundt med brent olje som bør skiftes så snart som mulig. Brent olje fører til mer sluring som igjen fører til lettere overoppheting av girkassen. Brent olje har mistet sine egenskaper til smøring og kjøling og rensing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...