Gå til innhold

Koppholder til E61

princet
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er nettopp blitt en stolt eier av en 520 DAT 2009 modell.

Overraskelsen var derimot rimelig stor når jeg fant ut at det ikke er koppholder i bilen.

Jeg stopper ofte på bensinstasjoner og tar med meg en kopp kaffe...

Jeg har et oppbevaringsrom til en telefon, det er ingen telefon der, bare et plastsubstitutt.

Under denne er det et stort rom med aux inngang og usb, men det egner seg ikke til å sette fra seg en kopp kaffe #-o

Slik ser cockpiten ut:

1p6n2vxhbdmjnct2k6lw.jpg

Har lest igjennom mange sider er på bimmers, og noen linker til en løsning som bilextra har, men den finnes visst ikke lengre.

Hva skal man gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha det "skikkelig" må du nok dessverre bytte dashbord (da får du koppholdere rett over hanskerommet). Ellers får man jo slike man kan klipse på lufteventilene o.l., men det ser jo litt jalla ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vil ikke ha noe som festes i luftventiler.

Den løsningen jeg ser for meg er å ha en koppholder der telefonen skal ligge.

Det øverste oppbevaringsrommet i midtarmlenet er jo uansett ubrukelig, da jeg ikke har en bmw telefon.

Snedig løsning å legge et plastsubstitutt der når man ikke har telefon... Telefon er jo rimelig ubrukelig uansett da man har blåtann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet den plastdingsen hos meg, hos meg hadde den absolutt ingen funksjon eller tilkoblinger, den var kun til pest og plage.

Det er forøvrig ikke et stort problem å bytte til dashbord med koppholdere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar awt :)

Tror ikke jeg vil gjøre noen inngrep i dashbord, høres dyrt ut og liker utseendet slik som det er ;)

Skulle tro det fantes en plastdings man kan bruke der telefonen egentlig skal være.

Mener jeg har sett noe slikt, men finner ikke ut hvor... Ergelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil IKKE ha den originale koppholderen. Den stikker ut over beina til passasjer og midtkonsoll og er rett og slett i veien. Den største designmissen på denne modellen. Fatter bare ikke at de ikke har funnet plass i midtkonsollen som på alle andre biler.

6084_st0320_066.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snedig løsning de har valgt for koppholdere.

Nå synes jeg løsningen burde være enkel. Skal kjøpe meg 2 koppholdere å montere der telefonen skal ligge.

Det blir umulig å bruke det nederste rommet når koppholderne er i bruk, men det kan jeg lett leve med.

Vet ikke hvordan det blir seende ut, eller hvor jeg får kjøpt slike koppholdere, de kan jo ikke være for høye, da vil det ikke være mulig å lukke lokket over midtarmlenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Har også kjøpt meg en E61 uten koppholdere... og det må man ha.

Org koppholdere har jeg funnet i massevis, men får man ikke kjøpt den lista løst som koppholdere skal sitte i ? Den som sitter der nå er jo uten hull i men regner med man kan bare bytte ut lista som er der og sette inn koppholdere.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil IKKE ha den originale koppholderen. Den stikker ut over beina til passasjer og midtkonsoll og er rett og slett i veien. Den største designmissen på denne modellen. Fatter bare ikke at de ikke har funnet plass i midtkonsollen som på alle andre biler.

[ Bilde ]

Du må skaffe deg mindre dame ;)

Syns de originale koppholderne er helt geniale jeg, og ikke har jeg hørt noe klaging fra frua om at dem er i veien heller. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...