Gå til innhold

Xenonkit e39 1998 mod. canbus ?


Velfjord93
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan. Lurer på om det er noen som har erfaringer med bytting av xenon og led på bmw e39 1998 mod. er orginalt xenon, men er defekt så jeg vurderer og kjøpe inn nye sett fra ebay. er det slik at jeg må ha med canbus for at det skal virke, eller skal det gå uten ? xenon nær/lang lys og led tåkelys.

Tar imot alle svar : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har xenon fra før så skal det gå greit og bytte tennere/ballaster uten problemer, da LCM allerede er kodet for xenon.

På fjernlys vil du mest sansynelig trenge feilkodefjernere, men muligens det går om man koder vekk pæresjekken. Har ikke testet det selv, men jeg måtte ha slike bokser da jeg hadde på min sist. (Da jorde jeg ikke noe med LCM).

Led i grøftelysa går greit, du vil få feilkode og de vil blinke når du slår på tenninga uten at lysa er slått på. Dette pga pæresjekken, du kan og risikere at lyset blafrer og det kommer også av pæresjekken. Men om du får noen til og fjerne pæresjekken så vil alt funke strøkent, bortsett fra at du ikke får varsel om ei pære ryker. :)

E39 har foresten ikke canbus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har xenon fra før så skal det gå greit og bytte tennere/ballaster uten problemer, da LCM allerede er kodet for xenon.

På fjernlys vil du mest sansynelig trenge feilkodefjernere, men muligens det går om man koder vekk pæresjekken. Har ikke testet det selv, men jeg måtte ha slike bokser da jeg hadde på min sist. (Da jorde jeg ikke noe med LCM).

Led i grøftelysa går greit, du vil få feilkode og de vil blinke når du slår på tenninga uten at lysa er slått på. Dette pga pæresjekken, du kan og risikere at lyset blafrer og det kommer også av pæresjekken. Men om du får noen til og fjerne pæresjekken så vil alt funke strøkent, bortsett fra at du ikke får varsel om ei pære ryker. :)

E39 har foresten ikke canbus :)

Litt riktig ;)

Men du bruker canbus motstand slik at du slipper blafring ved på, og slipper feilmelding i dash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har xenon fra før så skal det gå greit og bytte tennere/ballaster uten problemer, da LCM allerede er kodet for xenon.

På fjernlys vil du mest sansynelig trenge feilkodefjernere, men muligens det går om man koder vekk pæresjekken. Har ikke testet det selv, men jeg måtte ha slike bokser da jeg hadde på min sist. (Da jorde jeg ikke noe med LCM).

Led i grøftelysa går greit, du vil få feilkode og de vil blinke når du slår på tenninga uten at lysa er slått på. Dette pga pæresjekken, du kan og risikere at lyset blafrer og det kommer også av pæresjekken. Men om du får noen til og fjerne pæresjekken så vil alt funke strøkent, bortsett fra at du ikke får varsel om ei pære ryker. :)

E39 har foresten ikke canbus :)

Litt riktig ;)

Men du bruker canbus motstand slik at du slipper blafring ved på, og slipper feilmelding i dash.

Det er jo bare en motstand eller? Så ikke nødvendigvis canbus motstand :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har xenon fra før så skal det gå greit og bytte tennere/ballaster uten problemer, da LCM allerede er kodet for xenon.

På fjernlys vil du mest sansynelig trenge feilkodefjernere, men muligens det går om man koder vekk pæresjekken. Har ikke testet det selv, men jeg måtte ha slike bokser da jeg hadde på min sist. (Da jorde jeg ikke noe med LCM).

Led i grøftelysa går greit, du vil få feilkode og de vil blinke når du slår på tenninga uten at lysa er slått på. Dette pga pæresjekken, du kan og risikere at lyset blafrer og det kommer også av pæresjekken. Men om du får noen til og fjerne pæresjekken så vil alt funke strøkent, bortsett fra at du ikke får varsel om ei pære ryker. :)

E39 har foresten ikke canbus :)

Litt riktig ;)

Men du bruker canbus motstand slik at du slipper blafring ved på, og slipper feilmelding i dash.

Det er jo bare en motstand eller? Så ikke nødvendigvis canbus motstand :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

joda er jo bare 50w motstand, men den gjør jo slik at canbus systemet tror det sitter en vanlig halogen pære der slik at den ikke gir feilmelding i dash ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke motstand vist pæresjekken er deaktivert.

Vertfall på E60.

Akkurat :)

På min kan jeg stille opp spenningen på lcm også. Når man har xenon nærlys står den på 72, halogen er 20. Lysa vil ikke tenne skikkelig om det ikke er rett. :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er mulig på din, men må ha diagnoseapparat for og gjøre det.

Vet ikke om det vil virke, mest sansynelig må du ha motstander, med mindre du prøver og få fjerna pæresjekken (men må ha diagnoseapparat for det også) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...