Gå til innhold

Kjøpe ny 118d - burde jeg droppe sportsunderstell?

Bradbury
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig nær å gå for et tilbud jeg har fått på en 118d M-sport, men jeg er usikker på om jeg vil ha sportsunderstell eller ikke. I dag har jeg en 116d (E87) som jeg synes er veldig morsom å kjøre, men den er jo ikke akkurat superkomfortabel. Vil sportsunderstell gjøre alle fartshumpene, groper i veien og diverse andre ujevnheter til en enda mer irriterende opplevelse enn det er i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ubehagelige opplevelsene på dårlige veier vil nok forsvinne med gleden du har på de gode veiene.. Hadde lett valgt sportsunderstell, selv om jeg bor ute i et "hål" som har forferdelige veier. Tror nok heller ikke det er noe minus med sportsunderstell når det kommer til den dagen du skal selge bilen igjen.

Å la dårlige veistrekninger ødelegge for de som faktisk er gode er bare tull..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiens 116d fra tidlig 2012 hadde ikke muligheten, så den har ikke sportsunderstell. Og min far (snart 50) synes den gynger litt for mye, selvom det er mye dumper og hull og spesielt mye lapping her. Den blir liksom ikke "ferdig" med ugjenhetene så fort. Selv på 18" hjul. Den lille senken gjør seg jo også litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ubehagelige opplevelsene på dårlige veier vil nok forsvinne med gleden du har på de gode veiene.. Hadde lett valgt sportsunderstell, selv om jeg bor ute i et "hål" som har forferdelige veier. Tror nok heller ikke det er noe minus med sportsunderstell når det kommer til den dagen du skal selge bilen igjen.

Å la dårlige veistrekninger ødelegge for de som faktisk er gode er bare tull..:)

Spørs nett hvor mye en ferdes på dårlig veg kontra bra veg det:-) Her på Vestlandet er det stort sett dårlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor selv på nordvestlandet, så vet akkurat hvilke veier du snakker om. Jeg er fortsatt av den formening at bilen har et mye sportsligere preg, men fortsatt ikke er udugelig og kjøre med.:) Hadde en 07 E91 320d M-sport med orginalt sportsunderstell, og synes den var mye morsommere og kjøre enn med vanlig understell. Hadde også senkeskåler foran og 20" felger.. Fortsatt ikke noe ubehagelig og ferdes med over telehiv, humper osv som vi er så begavet med i store deler av landet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener edc-understell, så hadde ikke jeg vært i tvil. Jeg hadde selv en 118d F20 med dette, og den er faktisk mer komfortabel med det understellet enn uten.

Har du ikke edc, så får man en løsning som er en mellomting av dynamic og sport (valg, med edc) den blir stumpete.

Det var hvertfall min opplevelse, så jeg kjøper ikke bmw uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, dette ble plutselig veldig vanskelig! Jeg kommer kanskje til å angre en del om jeg dropper sportsunderstellet, så da er det nok best å ta det med.

Egentlig har jeg heller ikke bestemt jeg om jeg skal gå for BMW igjen, eller om jeg skal slå til på det meget gode tilbudet jeg har fått på en topputstyrt Ford Focus, men det er vel lite vits i å spørre her hva jeg bør velge. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har jeg heller ikke bestemt jeg om jeg skal gå for BMW igjen, eller om jeg skal slå til på det meget gode tilbudet jeg har fått på en topputstyrt Ford Focus, men det er vel lite vits i å spørre her hva jeg bør velge. :lol:

Liten vits ja :)

Var så uheldig å ha en Ford Focus stasjonsvogn med "sportspakke"(aner ikke hva det heter hos Ford, styling, sportsstoler etc, såg ganske fin ut bilen egentlig). Det var noe så helt jævlig plastikk at jeg kjørte den hjem, lot den stå ei uke og kjørte den tilbake til utleiefirmaet. Innså da at jeg ikke er avhengig av bil gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å velge sportsunderstell. Nye 1-serien ligger absolutt utmerket på veien med vanlig understell og styringen blir ikke vesentlig bedre. Det skal imidlertid sies at grepet selvsagt blir bedre, men er det ofte du kaster bilen din inn i svinger med så stor hastighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å velge sportsunderstell. Nye 1-serien ligger absolutt utmerket på veien med vanlig understell og styringen blir ikke vesentlig bedre. Det skal imidlertid sies at grepet selvsagt blir bedre, men er det ofte du kaster bilen din inn i svinger med så stor hastighet?

Helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...