Gå til innhold

E36 M50B25 Stroker Turbo - Drifter !

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det trur eg og, og desse motorene er det altids råd å hente meir hk utav ;)

Akkurat det er vell ingen problem, for min del er det nok i massevis nå i førsteomgang !

Det her var morsomt og se :) tror den her var et mye bedre utgangspunkt enn den andre :) og regner med du overlevde den sykt lange bilturen, skal ha for den hvertfall ;) gleder meg til å se og høre bilen !! :) det her har jeg troa på! :D

Hehe, det var litt av tur vi hadde nedover Sverige. Men absolutt verdt, hvert eneste sekund ! Håper bare jeg får massse tid til å kjøre, da kongeriket Norge har bestemt seg og ta meg inn 5 år etter sesjon. Så nå er det egentlig bare å glede seg til og få sommersesongen, tørr asfalt og turbotrykk ! Har du hjelm, er det vell stor fare og få seg ett par runder og ;)

Du fikk lagd tråd ja ! morro.. må følge med litt på denna

Ja du vet Liffi, det er like så dumt så man kan få høre litt feedback.

Det kommer til å komme ett par oppdateringer til før januar, men ting tar tid. :P

Får følge med litt her da :) Grattis

Tusen takk, gøy at du følger med :)

• 2 weeks later...
Skrevet
Blir vel en morsom bil dette her ;) Mye du skal gjøre før denne er klar får bane da?

Det blir brått det skal du se ! Bilen må kjøres inn siste 20 mila, benkes og ferdigmappes.

Så er det FIA's sikkerhetstiltak som må til, veltebur, bøttestoler, sekspunkt-seler, hydraulisk brekk og fuel-cell før den kan være med i semi-pro klassen ! :)

Skrevet
Blir vel en morsom bil dette her ;) Mye du skal gjøre før denne er klar får bane da?

Det blir brått det skal du se ! Bilen må kjøres inn siste 20 mila, benkes og ferdigmappes.

Så er det FIA's sikkerhetstiltak som må til, veltebur, bøttestoler, sekspunkt-seler, hydraulisk brekk og fuel-cell før den kan være med i semi-pro klassen ! :)

det høres bra ut :) må være forsiktig med dekk som kan sprenge osv du da med tanke på breddingen :)

Skrevet

Kul bil :)

ang bur, drifting osv, bygg bilen som en "pro-bil" slik at om du ønsker å kjøre der senere, så er alt i orden.

breddingen kan reddes om du lager stål innerskjermer helt ut :)

ps. jeg hadde laget former av bilen, slik at når du havner i fella osv så er det reddbart :)

Skrevet

Veldig enkelt å få den lisensiert som pro bil når du først er i gang, eneste forskjell er at seler stoler osv må være innforbi fia (med tanke på alder) og brannslukker i bilen:)

• 2 weeks later...
Skrevet
Denne var tøff! her må det følges med mer:)

+1

du må få ut flere bilder :)

Kan ta noen bilder senere i dag. Bilen har stått på verkstedet fram til nå grunnet diverse reising, oppussing og andre ting ! Hentet den i går og fikk vasket og stuet den vekk :)

det høres bra ut :) må være forsiktig med dekk som kan sprenge osv du da med tanke på breddingen :)

Jada, det er nok ingen fare, er jo bare glassfiber. Meen jeg har en løsning jeg skal tenke litt mer på til bakskjermene. Tenker å få bøyd til og sveiset ei plate som fyller ut breddinga :)

Kul bil :)

ang bur, drifting osv, bygg bilen som en "pro-bil" slik at om du ønsker å kjøre der senere, så er alt i orden.

breddingen kan reddes om du lager stål innerskjermer helt ut :)

ps. jeg hadde laget former av bilen, slik at når du havner i fella osv så er det reddbart :)

Takktakk. :) Ja, jeg har bestemmt meg for å bygge etter pro-reglementet da mange av de andre gutta i vennekretsen har bestemmt seg for å gjøre det samme ! Når det kommer til redding av bakbuene har jeg tenkt samme tanken, og hvis det eventuelt ryker en bakbredder, er de ikke så galt priset heldigvis :)

Veldig enkelt å få den lisensiert som pro bil når du først er i gang, eneste forskjell er at seler stoler osv må være innforbi fia (med tanke på alder) og brannslukker i bilen:)

Stemmer, har allerede lest reglementet typ 50 ganger for å være sikker på at bilen blir godkjent. Dette året her kommer uansett alikevell til å bli dedikert til å bli kjent med bilen og luke ut "barnesykdommer" og finne forbedringpotensiale for mitt formål med bilen ! :)

Skrevet

Og til dere som har etterlyst flere bilder, her er ett par motorbilder!

Ferdigstilling av motor

4vsdxstulgvsvb2q8mfx.jpg

Motor-rom

hbylqtiud7dsp7wdxl3u.jpg

ZF-kasse, Racekatalyator, m20 starter osv

zjsfa9oermy9a7lthjrk.jpg

Oppkobling av datasprut

o22kvxntik072mkgrgzj.jpg

Skrevet
Tok et tjuvbilde av den på Rema1000 her om dagen;-) Så tøff ut "live".

På vei til garasjen?

Hehe, se der ja ! Jo takk for det, her har jeg akkurat hentet bilen fra http://www.tktrimming.no etter mindre feilsøking som gjorde meg til en overlykkelig liten jævel ! :)

Nøyaktig ti minutter etter det bildet der var tatt, så var det rett i vaskehallen og få av saltet etter 850 kilometer på tralle gjennom norge og sverige :)

Det stemmer, var på vei til garagen. Kommer faktisk derifra akkurat nå, med bilens interiør som svensken har vært alt for glad i og flocke, hehe ! Trenger hverken interiøret eller dempinga, så få det bare ut tenkte nå jeg. Jeg skal ned til rakkestad i romjula og hente meg seter og seler så det blir isbanekjøring på Vurrusjøen om alt går i boks til den 29. desember :)

Må også påpeke at bilen står på Vikingbil siden kompissen min jobber der og var behjelpelig, bilen går ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...