bmw-520i Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 dette virker jo helt på tryne. vis jeg selger en bil med automat som girer mykt å fungerer 100% men når kjøper kjører hjem så kjører han svin å misshandler kassa å så får han haveri på kassa, så skal jeg dekke dette det er ikke rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 Dersom automatkassa hadde røke på hjemturen etter bilkjøpet hadde nok selger fått høre fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 BiMmEr-e39 ,hva må man gjøre for¨å ødelegge kasse på veg hjem? Tror du virkelig at folk kjøper en bil for så å kjøre full guffe og sette spaken i revers gang etter gang eller står stille på fullt turtall og smeller den i gir for å prøve å ødelegge kassen? Og om motoren ryker på veg hjem? En motor som er i orden ryker ikke om man kjører som en gris på veg hjem, selv om man drar opp til sperra og holder den der noen sekunder ryker ikke en motor som er i orden, det er derfor sperren er der den er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 det er mange måter å ødelegge en automat kasse. som å sette den i n forså og øke turtallet til 6000 så i drive.(en luring her inne på bimmers gjor det da røk hele kassa) enkelte vet ikke hvordan de skal behandle en automatkasse. om du selger en bil som det ikke er noe galt med forså og høre noen dager etter at motoren har skåret seg. det kan skje. en jeg kjenner har en 190 2.6(210) motoren sveiv så rolig og fint at du skulle ikke tro det var noe galt med den. den ene dagen han var ute og kjørte så skulle han trø på litt så skar hele motoren seg. vi plukket motoren fra hverandre del for del å vi kunne ikke finne årsaken til hvorfor det skjedde. dette skjer ikke ofte men du kan være uheldig å da syns jeg ikke selger skal sitte med ansvaret når han selger bilen å har gått igjennom bilen å alt skal funke 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 Det burde nesten være en eierskifte forsikring, samme som man har ved salg av hus, surt å selge en bil til 8-900 000 for så å få en tlf om at motoren har gått hjem til Jesus og at kjøper mener DU skal betale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 Burde ikke dette være en sak for Bmw Norge? Hva vet vel egentlig en bremseskive-bytter på snapdrive om hva som er produksjonsfeil og brukerfeil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 Hvorfor Bmw Norge sak? De har jo ikke hatt noe med bilen å gjøre. Her har første norske eier gått utenom Bmw Norge "for å spare penger".. Hadde bilen vært norsk hadde saken vært ute av verden for lenge lenge siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 BMW Norge har vel alt å tjene på at bruktbilmarkedet generelt er mest mulig rufsete. Deres Premium Selection konsept er nærmest den perfekte løsningen i slike saker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 http://www.sb.no/kjør/en-av-tre-biler-har-feil-kjorelengde-1.7667521 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 Hvorfor Bmw Norge svar ? De har jo ikke hatt noe med bilen å gjøre. Her har første norske eier gått utenom Bmw Norge "for å spare penger".. Hadde bilen vært norsk hadde saken vært ute av verden for lenge lenge siden Dersom man er innenfor BMW fabrikkgaranti kan man levere bilen inn hvor som helst i verden. Er man utenfor er selvsagt saken en annen, men her er man svært nær fabrikkgarantien og det ser vel her ut som at dette er en feil som har vært fra bilen var ny. jeg ville uansett gått til BMW Norge for å prøve å la dem sende saken videre for å se om det var mulig å få det dekket. Det virker nesten som du er sint på folk som importerer biler? Da skal du huske at det er ikke bare staten som er grådige når det gjelder bilpriser, mye av utstyret som ikke har avgifter til staten (bortsett fra moms) tar forhandlerne grådig betalt for i forhold til i andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 Greit å importere da det kan være penger å spare på det, men da må man også være klar over risikoen og ulempene og ikke komme løpende å sutre når man må betale av egen lomme.. Og noe av grunnen til at det er dyrere i Norge er nettopp pga rettighetene forbrukeren har i Norge kontra andre land, og det koster importør penger... Norge er ett høykostland i alle ledd for næringsdrivende.. Ikke alle skjønner det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 http://www.abcnyheter.no/motor/2012/12/ ... uktbilsalg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 snart forsvinner vel alle bilene på finn å blir satt inn igjen som rep objekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 si at bilen du selger er i topp stand motor girkasse og alt er 100%. men etter 2 uker begynner automatkassen og slure og vill ikke i revers. så får du en tlf fra kjøper han forteller sitt og krever at du skal betale. men hva vis selger blå nekter på og betale, hvordan skal kjøper bevise at selger solgte bilen med dårlig automatkasse ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 I slike saker vil alder på bil og pris være det som er avgjørende. Er det en nyere dyr bil vil ikke automatkassen begynne å slure om den ikke var i dårlig stand før salg. Kjøper du en 1990 mod 520iA for 15.000,- må man regne med at mer kan skje enn med en 520 fra 2005. Dersom du selger bilen for tilnærmet bruktbilhandlerpris må du også regne med at kjøper får mer medhold da prisen tilsier at girkassen ikke skal ryke etter 2 uker. Jeg tror at de aller fleste som får problemer med kjøper ikke har fortalt alt under salg. Man kan f.eks ha opplevd at automatkassen ved et par anledninger har oppført seg merkelig en sjelden gang, men vanligvis er den fin, da selges bilen uten at dette blir nevnt. Etter salg kommer katastrofen og selger påstår at kassen var helt fin ved salg.. Jeg er ikke redd for å selge bilene mine, jeg vet de holder mål og jeg er ærlig om det jeg vet om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå