øyvind bp Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Når den brener skikkelig høres det litt ut som en jetmotor. Man kan høre det suges mye luft inn og det suser godt i den. Ikke bråk støy, men susing og man hører det brenner godt. Mitt heiteste tips er å bruke kompressor og maten den godt med luft under oppstart og gjennom forbrenning.
Mariuse34 Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 Noen som har noen gode tegninger til hvor jeg skal kjøre på med luft? Det er super med gode råd Øyvind, men litt tungt forklart til at jeg skjønner det helt!
øyvind bp Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Kunne kommet og vist det til helgen. Har ikke tid før det. Men tror det er såpass enkelt at du klarer det selv før det. Skal se om jeg finner noen tegninger. Normalt sitter de under selve webasto"kassa". Om det er innsyn under der kan du prøve å følge rørene til enden. EKsosrøret har en liten søt potte helti enden. Den andre(innsiget) er bare et rør som på min bil går ut i hjulbuen. VIktig at du blåser luft i det riktige hullet.
Mariuse34 Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 Det er veldig pent av deg, men enig i at dette er noe jeg burde klare å finne ut av selv. Men tegninger hjelper alltid
øyvind bp Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Slik ser min ut. Tror du har en litt mindre og nyere verson. Men prinsippene er nok like. Rør ved slangeklemme nr 14 er insug. Rør ved slangeklemme nr 10 er eksos.
Alpejohn Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Om den starter så går den i en halv time. Står den fortsatt og suser etter et par minutter lover det godt. Øyvind bp: Du er klar over at det går and og editere poster i steden for og poste en ny hver gang du skal legge til mer? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
øyvind bp Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 http://compcar.ru/forum/showthread.php? ... 0%B5%D0%B2 Den øverste av de metallbelagte slangene/rørene er innsuget. Obs, denne ligger på siden i forhold til hvordan den står montert i bilen.
Mariuse34 Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 Update: Det høres ut som det er liv i maskinen. men etter en halvtime er den fortsatt ikke varm. Mulige feilkilder: Lite bensin på bilen. Har ikke brukt den siden august, og tror det er 4-5 liter bensin på den. Lite strøm på batteriet. Fulladet det for noen dager siden, men det var helt flatt før lading. Forsøkte å sette på webastoen på nytt nå, men det ville den bare om motoren var i gang virket det som. Eller Luft einz muligheten kom bare når motoren var på.
øyvind bp Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Fyll tanken og lad batteriet. Sjekk om du har eget batteri for webastoen. Det har jeg. Men jeg holder en knapp på tett innsug. Ingen ting hjalp for meg før jeg fikk blåst/brent reint. Det at det er liv i den gjennom hele perioden er lyden av pumpen og eventuelt tikking som kommer av at den prøver å tenne uten at det går på grunn av mangel på luft eller drivstoff. Det er utrolig primitivt prinsipp,så kommer det luft og bensin skal den brenne. Men har hørt at folk opplever feil når batteri ikke leverer nok strøm. Så fyll bensin, sett den til lading et par timer og behold laderen på før du starter den og tilfører luft. Grunnen til at jeg har troen på de,t er at alt du beskriver er slik jeg opplevde det med min, og ingen ting jeg gjorde fikk fart på den før den fikk brent seg rein pga tilføring av mye luft.
Mariuse34 Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 Hvor stort batteri krever en E39 med Webasto btw?
Alpejohn Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Er det for lite drivstoff på tanken vil den stoppe og låse seg, den må da resettes igjen. Den skal heller ikke starte om der er for lite strøm. En kan jo ikke ta feil av lyden, bråker den så går den. Går den i en halvtime så brenner den. Om den ikke klarer og tenne så stopper den og det gjør også drivstoffpumpa, får den feiltenning 3 ganger så låser den seg og det skjer ingenting når du aktiverer den. Var det inn i bilen det ikke kom varme?
øyvind bp Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Er det for lite drivstoff på tanken vil den stoppe og låse seg, den må da resettes igjen. Den skal heller ikke starte om der er for lite strøm.En kan jo ikke ta feil av lyden, bråker den så går den. Går den i en halvtime så brenner den. Om den ikke klarer og tenne så stopper den og det gjør også drivstoffpumpa, får den feiltenning 3 ganger så låser den seg og det skjer ingenting når du aktiverer den. Var det inn i bilen det ikke kom varme? Om den bråker/suser en halvtime så brenner den. Men da er den også glodvarm å ta på. Lyd kan den lage lenge selv om den ikke brenner. Det gjorde min i alle fall.
Alpejohn Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Ja, den suser en stund etter en halvtime for og kjøle seg ned og blåse ut rester eller noe. Da suser den ikke like kraftig.
Mariuse34 Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 Den suste da jeg gikk inn. men det var såvidt et viff av lunk i bilen. Ikke mer enn på det blå på nåla. Og ikke varm hverken over eller under panser. Men hører enheten jobbet i rattområdet på bilen når jeg startet den. Men det er sånn ca 45 km bensin på tanken, så vet ikke om det er alt for lite bensin. Batteriet er 75 AMH tror jeg. Jeg har ikke brukt bilen på grunn av firmabiler siden august, men tenkte å bruke den igjen nå. Og da vil jeg ha Webastoen igang og. Alpejohn: Skjønte du var Øyvind mente med innsug og eksos, og hvordan er det lokalisert på E39?
øyvind bp Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Den suste da jeg gikk inn. men det var såvidt et viff av lunk i bilen. Ikke mer enn på det blå på nåla. Og ikke varm hverken over eller under panser. Men hører enheten jobbet i rattområdet på bilen når jeg startet den. Men det er sånn ca 45 km bensin på tanken, så vet ikke om det er alt for lite bensin. Batteriet er 75 AMH tror jeg. Jeg har ikke brukt bilen på grunn av firmabiler siden august, men tenkte å bruke den igjen nå. Og da vil jeg ha Webastoen igang og. Alpejohn: Skjønte du var Øyvind mente med innsug og eksos, og hvordan er det lokalisert på E39? Du ser det godt på bildet lengre opp i lenken. Ligger og noen adresser der. En til en youtubevideo, og en til hvor det er en tegning på hvordan den ser utinni. På den tegningen er blå farge luft inn, rød er varm luft/eksos ut og grønn er kjøleveske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå