Gå til innhold

Få liv i Webasto


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 99 523 med Webasto. Men jeg har aldri brukt den. Jeg testet den en eller to ganger da jeg kjøpte bilen. Men mistenker at den er ute av drift. tett eller noe.

Er det noen som har peiling på webastoer og kan tipse meg om hvordan jeg kan få liv i den? Ble fortalt at de måtte renses innimellom for å fungere.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Litt kjipt å spørre etter hjelp på forum for å fikse en ting, så kommer det et svar om et verksted som gjør det for deg?!

Kjedelig! :)

Vi som skal skru selv vil ha svar på hvordan det gjøres.

Til Mariuse34; Så svar på Alpejohn sitt spørsmål først, så tar vi det derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt bruk for den og har derfor så og si aldri brukt den. Tenkte det ble for galt og tenkte jeg skulle få den i gang nå. Var nede og tok ut sikringen nå. Skal ned igjen om ti minutter og se hva som skjer, så får vi se om det hjelper.

Jeg har forøvrig byttet displayet på radioen min på grunn av pixelfeil. Vil det ha noe å si?

Har fjernkontroll til webastoen og. Men den trengte åpenbart nye batterier fant jeg ut nå.

guxi23dgala865hs7en4.jpg

Her er etiketten til webastoen. Det trenges åpenbart en motorvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde lignende problem med min webaso. Jeg trodde glødestiften var gåen og at brennkammeret var tilsotet. Så jeg åpnet opp og renset og byttet stift uten hell. Det var riktignok tilsotet i brennkammeret. Men grunnen var nok at innsuget var tett noe jeg fant ut senere. Innsuget var bak et plastdeksel i hjulbuen. Dette var en bensinwebasto på en e34 originalmontert. Det jeg gjorde var å fjerne sand og gørr fra enden av innsuget. Men det var ikke nok siden kammeret hadde sotet seg opp ett gjenntatte forsøk med start for å få det i gang. Det jeg gjorde da var å løsne slangeklemmen til innsuget på webastoen og dra slangen/røret av. Så dro jeg på nærmeste bensinstasjon og ventet til motoren var kald. Tok dekkpumpen og blåste ut alle rester i innsugsrøret. Deretter satt jeg på webastoen og satte lufttrykk direkte inn i innsugshullet på webastoen. Da fyrte den skikkelig opp og og det sprutet gnister og sot og koks ut av eksoshullet på webastoen(jeg hadde da skrudd av eksosutløpet på webastoen og. Ikke sikkert det er nødvendig) mens jeg fortsatte og mate den med mye luft fra bildekkpumpen. Stod slik i 10 min. Det førte til at den fikk brent seg ordentlig rein, og etter det har den funket perfekt i 2 år.

Men som tidligere nevnt av andre er det greit å demontere webastoreleet først slik at den blir nullstillt og starter på riktig måte. Håper du får den i orden. Ingen ting er deiligere enn en varm bil på morgenkvisten. Det er ganske enkelt å fikse selv om det kanskje hørtes litt komplisert ut. La meg høre hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Etter at sikring var ute i ti min satte jeg den inn. Trykket så einz og det høres ut som det startet opp. En liten klikkelyd ved hjul, en dyp lav rumling og det blinker rødt i dashbordet ved radioen. Har satt bilen ute i kulden (sto i semikald garasje) og skal se igjen om litt. Hvor lenge må jeg vente?

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...